• Aangezien er af en toe onenigheden zijn in meespeelverhalen, leek het mij een goed idee om regels over de meespeelverhalen en omgang met elkaar te maken. Zo kunnen onenigheden zonder strijd worden opgelost, want men kan simpel opzoeken hoe het in elkaar zit. Ik benadruk dat de bedoeling is dat ze alleen voor Meespeelverhalen gelden en niet voor RPG's. Ik heb het met een aantal actieve MSV'ers besproken, en zij vonden het ook een goed idee.


    Ik zal dit topic bijhouden en desnoods de regels aanpassen. Ook zal ik hier een schema neerzetten waar ik alle aanpassingen en de datums van de aanpassingen zal vermelden.

    Graag hoor ik op- of aanmerkingen, tips, voorstellen voor regels, etcetera.

    Om de reacties op dit idee te peilen, heb ik een poll aangemaakt. Ik zou het fijn vinden als jullie die in zouden vullen.
    Poll, klik hier



    Definities


    Bedenker = De Topicstarter van het allereerste topic, tevens degene die de wereld/het idee uitwerkt.
    Schrijver = Iedereen die aan het verhaal meedoet, inclusief de bedenker.
    Topicstarter = De persoon die het huidige topic gestart is.






    Algemene regels [1]


    1.1* Een MeeSpeelVerhaal wordt in de derde persoon geschreven.

    1.2* Een MeeSpeelVerhaal heeft geen minimum- of maximumwoordenaantal.

    1.3* In een MeeSpeelVerhaal dienen voorafgaande stukken/posts niet herhaald te worden.

    1.4* In een MeeSpeelVerhaal is hetgene dat als eerste geschreven werd geldig, tenzij unaniem besloten wordt dat het veranderd mag worden.

    1.5* In een MeeSpeelVerhaal schrijft iedereen in dezelfde tijd.





    De rechten en plichten van de Bedenker [2]


    2.1* De Bedenker werkt de wereld/ het idee uit. Dit heeft copyright en mag niet gekopiëerd worden voor andere verhalen.

    2.2* De Bedenker dient bovengenoemd idee van te voren in een topic te noteren.

    2.3* De Bedenker heeft een acceptatieplicht op alle personages, mits ze het oorspronkelijke idee niet tegenspreken.

    2.4* De Bedenker opent zelf de vervolgtopics.

    2.5* De Bedenker heeft het recht iemand anders toestemming te geven een vervolgtopic te openen.






    De rechten en plichten van de Schrijvers [3]


    3.1* Schrijvers mogen op het idee van de bedenker voortborduren en aanvullingen plaatsen, mits ze het oorspronkelijke idee niet tegenspreken.

    3.2* Schrijvers mogen ten alle tijden inschrijven op het verhaal, ook als het verhaal al loopt.

    3.3* Mocht de bedenker langer dan 48 uur inactief zijn, dan mogen alle Schrijvers een vervolgtopic openen.






    Rechten en plichten van de Topicstarter [4]


    4.1* De Topicstarter heeft de plicht om de beginpost up-to-date te houden.







    Mocht je gebruik maken van (een van de) regels van het wetboek,
    dan graag een verwijzing met link naar dit topic!

    [ bericht aangepast op 8 sep 2015 - 17:18 ]

    Logboek





    08/09/2015 ~17:10 : Rode tekst toegevoegd
    08/01/2015 ~23.20 : Story aangemaakt
    08/01/2015 ~19.10 : To-Do-List/Ideeën toegevoegd
    11/11/2014 ~19.20 : Poll toegevoegd
    11/11/2014 ~19.00 : ontbrekend woord toegevoegd
    11/11/2014 ~18.40 : Toevoeging wet 1.5 : In een MeeSpeelVerhaal schrijft iedereen in dezelfde tijd.
    11/11/2014 ~16.30 : Eerste versie topic.




    To-Do-List/Ideeën






    Een story maken

    [ bericht aangepast op 8 sep 2015 - 17:16 ]

    Wat een titel. :')
    Maar duidelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    MT
    Voor als ik ooit nog een MSV wil doen.

    Lophos schreef:
    MT
    Voor als ik ooit nog een MSV wil doen.


    26 - 02 - '16

    Heel helder!
    Alleen jammer dat je per se in de derde persoon moet schrijven en je dat niet zelf mag kiezen (':


    Dat komt vooral omdat je daardoor geen eenheid in het verhaal krijgt. Je hebt immers ook geen boeken waarbij verschillende personages vanuit de ikvorm de wereld beleven, om het zo te zeggen. Wel in losse hoofdstukken, maar niet achter elkaar in één alinea. Dat zou erg verwarrend worden. :')

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 17:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Misschien moet er nog even bij dat je met zijn allen in één tijd schrijft. In de tegenwoordige of verleden tijd maakt in principe niet uit per verhaal, maar niet door elkaar heen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Heel overzichtelijk!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    BAM! Daar istie dan (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Om de reacties op dit idee te peilen, heb ik een poll aangemaakt. Ik zou het fijn vinden als jullie die in zouden vullen. (:
    Hier is nogmaals de link:
    Poll

    Ik vind het een goed idee van je. Maar misschien is een story ook handig waarin alles ook op paragrafen gesorteerd is en er iets meer uitleg over de punten gegeven wordt?
    Dus Algemene regels een hoofdstuk met de punten + uitleg.
    De rechten en plichten van de Bedenker een hoofdstuk met de punten + uitleg, enz.

    Dat lijkt me ook iets overzichtelijker (:

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 12:42 ]

    Handig!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Overzichtelijk! Thanks ;')

    Super fijn!! Dankjewel


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Handig!!