• De dagen van Facebook lijken geteld. Ergens tussen volgend jaar en 2017 zal 80 procent van de gebruikers het sociale medium de rug toekeren, waarna het een snelle dood zal sterven. Dat verwachten wetenschappers van de Amerikaanse Princeton University.

    Ze vergeleken de levenscyclus van Facebook met een model voor het verloop van besmettelijke ziektes.

    Als het model klopt, zullen Facebookgebruikers hun interesse in het sociale medium verliezen zodra ze merken dat medegebruikers ook niet meer enthousiast zijn. En dan kan het rap bergafwaarts gaan, menen de onderzoekers. Epidemiologische modellen zijn al eerder met succes gebruikt om te onderzoeken hoe ideeën zich verspreiden.

    Facebook werd in 2004 opgericht door Mark Zuckerberg, in eerste instantie alleen voor Harvardstudenten. Pas na 2009 begon de explosieve groei. In januari van dit jaar had Facebook 1,2 miljard gebruikers.

    Bron: hln.be
    ==================
    Ben wel eens benieuwd.
    Ookal heb ik wegens mijn redenen geen facebook.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Geen idee, denk dat nog wel meevalt, ik zit er redelijk vaak achter want op mijn mobiel zit ik niet zo vaak, en msn/twitter gebruik ik niet (meer).

    Hmm, ik weet het niet.
    Hyves heeft het ook niet getrokken maar dat was alleen voor NL.
    Ik denk niet dat Facebook in 2017 zomaar verdwijnt. Het heeft zoveel gebruikers, er komen er elke dag nog meer bij. Het is wereldwijde dus voor landen waar de ontwikkelingen iets minder hard gaan dan in europa enz is Facebook over een aantal jaar een nieuw ding! En daarnaast nog de ontwikkelingen. Misschien kunnen we in 2017 wel meer met een facebook profiel. Je kan nu al inloggen bij winkels met zo'n profiel het is dan misschien nog meer geïntegreerd.


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Ik heb geen idee, ik zit toch niet zoveel op mijn fb, dus erg veel problemen heb ik er niet mee. Al is het wel handig om af te spreken of gewoon een te praten (óf er belachelijke dingen op te zetten, haha).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mij maakt het niet zo veel uit.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    Mij maakt het niet zo veel uit.


    Want wij hebben quizlet.(joehoe)


    Queer zijn is gewoon alles

    VoIde schreef:
    (...)

    Want wij hebben quizlet.(joehoe)

    Ik geloof er eigenlijk weinig van, volgens mij blijft Facebook het nog wel even volhouden. En anders maakt het me ook allemaal niet zo gek veel uit.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik denk dat dit niet gebeurt zolang er geen alternatief is.
    Hyves is bijvoorbeeld aan zijn einde gekomen door de opkomst van Facebook. Msn door whatsapp. etc.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Chocolata schreef:
    Mij maakt het niet zo veel uit.


    That is a perfect copy of reality.

    Don't care eigenlijk. Zolang er geen nieuw plantform komt, zal het wel nog een tijdje meegaan. Anders zal iedereen waarschijnlijk naar dat nieuwe gaan, want Netlog/MSN is in de tijd snel omgeruild geweest voor Facebook.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Volgens mij zeiden ze dat eerder ook al. Ach, mij boeit 't niet zoveel.


    Tijd voor koffie.

    We zien het wel tegen die tijd (:

    Hahaha.
    Sommige dingen neem ik niet helemaal serieus.
    Maar dit zou best wel eens zo kunnen zijn op zich, alleen denk ik dat er minder vaak gebruik van wordt gemaakt, maar dat het nog wel blijft bestaan.
    Hyves was ook immens populair toen het werd opgericht, maar dat was alleen maar voor Nederland, facebook is internationaal waardoor deze site waarschijnlijk 'een langere houdbaarheidsdatum' heeft.
    Twitter was ook populair, maar dat is volgens mij nu ook een stuk minder.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik denk dat het nog best wel mee zou kunnen vallen hoeveel gebruikers FaceBook zal verliezen. Aan de andere kant is Hyves wel een voorbeeld van dat het inderdaad erg snel bergaf kan gaan. Een paar jaar geleden moest iedereen nog Hyves hebben, en nu bestaat de site al helemaal niet meer.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind die vergelijking een beetje scheef lopen. Volgens mij kun je facebook niet zo vergelijken, want ik denk juist dat mensen zich alleen maar meer gaan verdiepen in social media. xd Dus ik vind dit geen waterdichte theorie om eerlijk te zijn.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.