• Deze zomer was ik samen met Sarah (Audacity), haar nichtje/vriendin van mij en nog een andere vriendin voor de zesde keer op ponykamp in de zomervakantie. Inmiddels zijn wij een paar van de oudste, maar nog steeds elk jaar evenveel lol. Dit jaar had mijn vader een Action Cam die ik mee mocht nemen en die tijdens al onze buitenritten op mijn cap heeft gezeten. Daarna heb ik deze videos geëdit en er een leuk muziekje onder gezet. Het probleem was alleen dat bij een van deze filmpjes de muziek was uitgeschakeld i.v.m. copyright, dus ik heb ze nooit kunnen showen. Blijkbaar is dat nu niet meer nodig, want de muziek doet het opeens. Daarom heeft Sarah mij alsnog overgehaald om ze te showen hier op Q ^^

    Stukje lulverhaal over de camera:

    Klik voor een foto van de camera.
    Dit ding zit dus op mijn hoofd, waardoor ik net een teletubbie lijk. De filmpjes die het maakt zijn in HD-kwaliteit, maar we hadden de kwaliteit iets lager gezet zodat ik genoeg geheugen zou hebben voor de hele week. Ook zit er een schokdemper op, dus de beelden zijn veel stabieler.

    Stukje lulverhaal over ons en de paarden waar we op reden:
    Schimmel waar ik op rijd is Olympico, een andalusische hengst. Ik moest hem dan ook uit de buurt houden van de merries en hij had al meerdere merries uit de groep gedekt. Stiekem is het echt een pussy, want hij was doodsbang voor water.
    Schimmel die vaak voor me rijdt is Que, een andalusische ruin. Maatjes met Olympico en de enige ruin in de groep, daarom dat ik daar vaak achter reed. En een vriendin van mij reed erop (Sarah's nichtje).
    Sarah (Audacity) is het meisje dat op de kleine vospony rijdt, die bij de bosrit een legerhempje draagt en op de strandrit een felgroen shirt draagt met een blauwe broek. Pony heet Secret en kon nogal fel worden.
    Onze laatste vriendin rijdt tijdens de duik achter mij en trekt de gekke bek. Het paard waar ze op reed heet Uggs omdat ze bruine benen heeft.


    De bosrit:

    Hier het verhaal wat voorafging voordat we op bosrit gingen en waardoor er best veel bloopers werden gemaakt:
    Aan het eind van het filmpje zie je de truck waar de paarden aan vast staan om ze op en af te zadelen. De paarden dragen onder hun hoofdstel allemaal een halster, zodat ze vast kunnen blijven staan. We stappen altijd eerst op en worden daarna past losgeklipt, om te voorkomen dat een paard al de benen neemt met een klein meisje op z'n rug. De voskleurige pony met het neongele halster schrok ergens van toen het meisje er al op zat en begon te hangen aan het halster. Paard steigerde, het touw schoot los en het paard viel achterover. Gelukkig op de achterhand, maar het meisje gleed er zo vanaf. Niks aan de hand met het meisje en het paard, maar de schrik zat er dus bij iedereen al goed in voordat we het bos in gingen.

    Een duik die we maakten tijdens de bosrit:

    Wat er nou precies gebeurde:
    Mijn paard was bang voor water, totdat iedereen er opeens in stond, toen wilde hij het ook wel proberen. Die bonte pony stapte in een diep gat in het water en ging kopje onder. Pony raakte helemaal in paniek. Mijn paard vond het water toch wel te eng en wilde toen proberen zo snel mogelijk aan de overkant te komen. De pony die je voorbij ziet komen zonder ruiter probeerde dat ook. Er zijn geen pony's of mensen gewond geraakt tijdens deze duik ^^

    De strandrit:


    De strandrit vind ik nog elk jaar het gaafst. Al met al hadden we weer hartstikke veel lol en we hebben ons al aangemeld om dit jaar weer te gaan :Y)

    [ bericht aangepast op 24 jan 2014 - 22:17 ]


    From these ashes, I will rise

    Haha. Oh my god. Geweldig!


    Some people are art and do art at the same time

    Hey tof, dat is bij mij om de hoek, nou ja.. 2 dorpjes verderop dan ^^ De Ripse Ruiters.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Hey tof, dat is bij mij om de hoek, nou ja.. 2 dorpjes verderop dan ^^ De Ripse Ruiters.

    Haha, dat is wel heel grappig! Wij zitten geen van allen op de manege, maar gaan er al elk jaar heen voor ponykamp ^^


    From these ashes, I will rise