• Ik zou eerst in de zomervakantie gaan interrailen met mijn vriendinnen, maar afgelopen week kwam iemand er ineens mee dat dat toch niet handig zou zijn. Ik baalde daar best wel van, aangezien ik me er al op verheugd had. Anyway, nu had diegene dus bedacht om naar Albufeira gedaan. Ik heb daar mijn twijfels over, omdat dat vooral een uitgaansgebied is en ik ben niet echt een fan daarvan. Ook zal het dan voornamelijk strand hangen worden, terwijl ik het ook wel leuk vind om wat dingen te bezoeken. Daarnaast zijn er maar twee die dan sowieso daarheen zouden gaan. Ik ben bang dat ik erg buiten gesloten zal gaan voelen, als er voor de rest niemand mee gaat aangezien die twee personen soms heel erg samen kunnen klitten. Er is echter nog een meisje die nog niet weet of ze mag, en zij houdt ook niet echt van uitgaan en vindt het ook leuk om wat dingen te bekijken, dus als zij wel mee zou gaan, zou het nog wel leuk kunnen worden.
    Vorig jaar ben ik meegegaan met een jongerenorganisatie, en toen ik zonet op de site keek kwam ik deze reis tegen. Deze reis trekt me heel erg aan, omdat het deels vrijwilligerswerk is - iets wat ik al een lange tijd een keer wil doen -, er superleuke excursies bij zitten en je gewoon ook tijd hebt om te relaxen. Deze vakantie is echter een stuk prijziger dan Albufeira - zo'n 1500 euro duurder -, maar het moet wel te doen zijn. Nu heb ik er het geld nog voor, maar volgend jaar ga ik studeren - als het goed is - en dan zal het een stuk lastiger worden om zo'n soort reis te betalen. Ook vind ik dat ik nu vaak nog te afhankelijk ben van mijn ouders en ik denk dat de reis naar Suriname me wel zal helpen me meer op mijn eigen benen te staan en het zou echt een unieke ervaring is. Overigens denk ik dat ik dat Albufeira helemaal zelf zal moeten betalen, maar dat bij de reis naar Suriname mijn ouders wel een klein deel zouden willen betalen. Ik heb het alleen nog niet aan hen gevraagd :'x

    Maar goed, als jullie in mijn schoenen zouden staan, wat zouden jullie dan kiezen?

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 18:38 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Als je sowieso al twijfels hebt om naar Albufeira te gaan, is dat al een reden om niet daar naartoe te reizen. Bovendien heb je al opgenoemd dat het eerder een uitgaansgebied is, waar je geen fan van bent. Het is niet leuk als je daar toch naartoe gaat vanwege de anderen, zodat zij het wel naar hun zin kunnen hebben, want het is absoluut niet fijn om buiten gesloten te worden. Daar zou ik dus een stokkie voor steken, zelfs al is er nog een ander meisje die niet precies weet of ze je wel mag. Het is leuk om met vrienden te gaan die naar dezelfde plek willen gaan zonder dat iemand eruit iets op tegen heeft.
    Suriname klinkt eerder iets wat wel aangenaam is om ook te leren en daarbij heb je dus genoeg dingen die je kunt doen als je wilt relaxen. Ik zou zelf voor die keuze gaan, but then again; je kunt ook nog proberen te gaan interrailen met je vriendinnen. Of in elk geval degenen die het wel leuk vinden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    I just asked my mom... En waarschijnlijk mag ik naar Suriname ;D


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ga voor Suriname, dat is namelijk een life-experience en het staat goed op je CV! Als dit je enige kans is voor de komende tijd is dat bovendien een erg goede reden om niet met de rest mee te gaan. Heel veel succes alvast!


    Life is hard and then we die