• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    Oh trouwens ;d. Was vrijdag ook eventjes bezig met verven ;d.
    Nog niet klaar.. Maar ik wilde hem al wel vast laten zien. Dit keer ben ik alleen bezig met Acryl verf en heb mijn water pecils in de etui gelaten ;d.
    Tot nu toe heb ik alleen groen gebruikt en wit ;d. Formaat is trouwens net iets kleiner dan een a4 (De foto staat in de spoiler)




    @Kevin, ik zal wel proberen om hem deze week af te kijken ;d.


    Ahhh ik vind hem wel mooi :) Hij ziet er echt goed uit.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Oh trouwens ;d. Was vrijdag ook eventjes bezig met verven ;d.
    Nog niet klaar.. Maar ik wilde hem al wel vast laten zien. Dit keer ben ik alleen bezig met Acryl verf en heb mijn water pecils in de etui gelaten ;d.
    Tot nu toe heb ik alleen groen gebruikt en wit ;d. Formaat is trouwens net iets kleiner dan een a4 (De foto staat in de spoiler)




    @Kevin, ik zal wel proberen om hem deze week af te kijken ;d.


    I like it! Ik zou dat ook graag willen doen, maar ik ga me eerst maar eens bezighouden met gewoon tekenen en kleuren en gitaar spelen


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Syll ziet er gaaf uit de tekening.


    Vampire + Servant = Servamp

    Dankjewel! ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    - Enter Shizuo gif -

    Ik zag een Haruto gif. Don't try to kill me please.
    *sobs*
    Oh en mijn topics, of zoiets. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zijn hier mensen die sword art online kijken?


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    @Dirkje, sorry ik was het die Haruto plaatste D:
    @Inheritance, ik heb hem gekeken? ;d. Was hem aan het herkijken.. Hoezo? ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Inheritance schreef:
    Zijn hier mensen die sword art online kijken?

    Ik heb sword art online gezien !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Inheritance schreef:
    Zijn hier mensen die sword art online kijken?


    Me too al zes keer.

    En hier nog een van mijn kunsten van het vorige topic.




    Koryusai

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 9:32 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Oh, ik heb gisteravond even je tekening gemist, Syll, hij ziet er echt geweldig uit! ^^
    & die van jou is ook nice, Lyra. (:

    En @ Inheritance (komt je username toevallig van de boeken van Eragon?), was je al eerder geweest in dit topic? Ik zie je namelijk niet op de lijst staan. ;O Welkom, in ieder geval! *O*
    En ja, ik heb SAO gezien, ik kijk heel erg uit naar seizoen twee. ^^ Alleen ik vind de eerste helft van de anime wel veel beter dan de tweede.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 10:23 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Inheritance schreef:
    Zijn hier mensen die sword art online kijken?


    Ik moet bekennen dat ik hem ook heb gezien, hoewel ik beter terugkijk op de serie tot aflevering 14/15 dan wat er naar komt :X
    Ben niet zo fan van de tweede arc vanwege die elfjes xd En ook nog het feit dat ze een beetje aan plotafbraak doen xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    Oh, ik heb gisteravond even je tekening gemist, Syll, hij ziet er echt geweldig uit! ^^
    & die van jou is ook nice, Lyra. (:

    En @ Inheritance (komt je username toevallig van de boeken van Eragon?), was je al eerder geweest in dit topic? Ik zie je namelijk niet op de lijst staan. ;O Welkom, in ieder geval! *O*
    En ja, ik heb SAO gezien, ik kijk heel erg uit naar seizoen twee. ^^ Alleen ik vind de eerste helft van de anime wel veel beter dan de tweede.



    Ja mijn username komt van eragon en ik ben nieuw ^^
    Ik vroeg het me af omdat ik eigelijk niemand ken die die anime kijkt, maar ik ben dus niet de enige C:


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Inheritance schreef:
    (...)


    Ja mijn username komt van eragon en ik ben nieuw ^^
    Ik vroeg het me af omdat ik eigelijk niemand ken die die anime kijkt, maar ik ben dus niet de enige C:


    Haha, volgens mij heeft zo'n beetje iedereen hem hier wel gezien xd
    Ik ben er juist nog weinig tegengekomen die hem niet hebben gezien. c:


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Inheritance, zal ik je op de lijst van de otaku's zetten?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    LeIouch schreef:
    (...)


    Hamphie Hambert = Kizuna Astin
    Dat was zijn schuilnaam dat hij van een stuk speelgoed had gejat.
    Toch? Of heb ik de verkeerde anime zitten kijken? xd hahaha


    Trouwens iemand nog 5 centimeter per second gezien? :P


    Ikke, TvT
    Ik ergerde me echt aan de lange trein reis.
    I guess I am really impatient.
    Ik keek het gister avond en mijn emoties:
    Ah wat lief, bloessem. No way die vallen veel sneller. I don't believe you.
    Ah gosh. Ahww. Stomme treinen. Noooooooo. Oh oh...
    Ah ze is er nog lieeeeeeef!
    Ahww. Wacht.. moet hij nu al weer weg.... Nooooo!

    Huh? Nieuw verhaal? Maar.... maar... muh.
    Wie is dat? Oh. Is dat de zelfde guy? Maar... wat... hah...
    Jullie lijken te verliefd! En ik ben voor meisje 1 als dit dezelfde guy is!
    Zijn die telefoontjes voor haar? ahw...
    ok ik ship jullie.

    Wat wat wat... verschillende verhalen?
    Weer anderen? Wie is dat meisje?
    Oh dezelfde guy dan toch?
    Is dat meisje 1? I don't get it!
    Wacht huh.... zwartharig met bril-meisje.
    Nog een liefje? Wut....
    Heeft meisje 1 de dude nou gedumpt?
    Oh aftiteling? Wait? Nu al?
    Muh.
    Oh leuk liedje.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.