• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    @Dirkje, dankjewel! Even alleen tijd zien te maken om hem af te schilderen. Uhu this een schildering geen tekening ;P
    @Kevin, ziet er leuk uit ;D. Waar is dat liedje van? Ik ken het! Ik weet alleen niet waarvan..
    Sommige teksten zijn alleen lastig te zien.. Zoals rond 54 seconde. Dat oranje past heel mooi bij het achtergrond maar het is best slecht te lezen. Misschien een zwart doorschijnend balk erachter? ;d.
    Verder lijkt het verhaal mij awesome ;o. Ook gewoon heel droog; Ja ik ga iemand vermoorden. Oke duidelijk xd.
    --
    Zo ik pleur hier stiekem een gifje in. Ok kon niets iets zo gauw vinden.. Dan maar een leuk plaatje.
    Misschien moet ik mijn tumblr dingen maar eens taggen op anime of manga.. Urgh, dat moet ik echt doen.. Duurde een tijd voordat ik er 1 gevonden had -.-


    Dat plaatje komt trouwens uit Horimiya ;d Een manga.
    en hier heel stiekem het liedje Let it Go uit de film Frozen maar dan Japans ;D Weet niet bij welke tumblr ik dat zag.. ...


    Toradora! - Lost pieces is dat nummer :) Vind het een erg leuk en goed nummer.
    Tja, ik speelde ook wat met die teksten en vond die oranje ook niet heel duidelijk. Daarom zie je daarna gelijk al dat goudgele, dat ik zelf wel weer duidelijk vind.
    Het is allemaal nog proberen, maar dit leek bij op zich een erg leuk idee om toch een soort visueel boek te maken :)

    Tja, het verhaal is nog even slecht net als mijn engels daarzo xd
    Daar had ik msis ff wat langer de tijd voor kunnen nemen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    @Dirkje, dankjewel! Even alleen tijd zien te maken om hem af te schilderen. Uhu this een schildering geen tekening ;P
    @Kevin, ziet er leuk uit ;D. Waar is dat liedje van? Ik ken het! Ik weet alleen niet waarvan..
    Sommige teksten zijn alleen lastig te zien.. Zoals rond 54 seconde. Dat oranje past heel mooi bij het achtergrond maar het is best slecht te lezen. Misschien een zwart doorschijnend balk erachter? ;d.
    Verder lijkt het verhaal mij awesome ;o. Ook gewoon heel droog; Ja ik ga iemand vermoorden. Oke duidelijk xd.
    --
    Zo ik pleur hier stiekem een gifje in. Ok kon niets iets zo gauw vinden.. Dan maar een leuk plaatje.
    Misschien moet ik mijn tumblr dingen maar eens taggen op anime of manga.. Urgh, dat moet ik echt doen.. Duurde een tijd voordat ik er 1 gevonden had -.-


    Dat plaatje komt trouwens uit Horimiya ;d Een manga.
    en hier heel stiekem het liedje Let it Go uit de film Frozen maar dan Japans ;D Weet niet bij welke tumblr ik dat zag.. ...


    Ik denk mijne, want ik heb dit liedje al de hele dag op repeat staan hahahah.
    Het is zo verslavend. Ik hou ervan. Sowieso ook van Frozen. Geweldige film. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LeIouch schreef:
    (...)

    Verhaaltechnisch heb je helemaal gelijk en ben ik het met je eens. :)
    Alleen dit was even een klein voorproefje dat ik wss in hmmm... zo'n 15 sec. over na heb gedacht.
    Ik moet het verhaal zelf nog echt schrijven en ik denk dan dat dingen wat logischer op zijn plek vallen.
    Toch alvast erg bedankt voor je uitgebreide analyse, want nu weet ik dat dit idee nog niet echt heel geweldig is xd

    In de toekomst wil ik proberen een soort film/boek in deze stijl zeg maar te maken of miss begin ik met een serie in deze stijl :)
    Ik ben daar nog niet echt over uit, maar ik wilde even een keer iets visueel probeer dan alleen maar het schrijven, daarom kwam ik hier op uit.
    Heb met wat plaatjes geklooid en zette muziek eronder en probeerde even te kijken of het leek. :)

    Ik ben blij dat de art en muziek in de smaak vielen, want dat is een erg belangrijk punt en ik zal binnenkort eens aan het verhaal werken, zodat ik kan beginnen met het echte werk :)


    Nou, als je er vijftien seconde over hebt nagedacht, snap ik het wel haha. (':
    Sorry als ik iets te kritisch was, mijn bèta stand staat een beetje aan vanwege de verkiezingen. ><
    Maar ik vind het wel een hele mooie manier om een verhaal te vertellen! Het voelde een beetje als het begin van een visual novel. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh damn. Wil ik eindelijk aan m'n huiswerk beginnen, zie ik dat de nieuwe epi van Noragami uit is. Ok, mijn huiswerk moet maar wachten.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Nou, als je er vijftien seconde over hebt nagedacht, snap ik het wel haha. (':
    Sorry als ik iets te kritisch was, mijn bèta stand staat een beetje aan vanwege de verkiezingen. ><
    Maar ik vind het wel een hele mooie manier om een verhaal te vertellen! Het voelde een beetje als het begin van een visual novel. ^^


    Haha, maakt helemaal niet uit, ik vind het wel fijn dat je het doet, want zo kan ik dat even meenemen bij het bedenken van het verhaal, dat ik goed op zulke dingen moet letten. Maar wss als ik er iets langer over nadenk, wordt het verhaal al iets logischer en beter.

    Ty :) het was een beetje de bedoeling dat het een soort visual novel achtig iets zou worden. Alleen zonder al dat programmeerwerk. xd Dat is zo veel gedoe, dus ging ik hier een beetje mee klooien en hopen dat het een beetje lukte. Ik ga de komende weken als ik van stage kom verder prutsen en hopen dat het nog beter en leuker wordt. :) Je zou dit een beetje kunnen zien als een pre-alpha. xd Hoewel dit wel heel erg nog basis is.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, serieus? Hoe kan ik telkens liedjes daarvan herkennen als ik die anime nog nooit gezien heb -.-
    Misschien moet je als volgende proefje de zwarte doorschijnende balken eens proberen ;d. Volgens mij had Katawa Shoujo dat ook ;d. Het ziet er nog steeds netjes uit en de tekst is stukken duidelijker ;d.

    @Dirkje, ahh van jou dus ;D.. Vergeten te rebloggen.. Straks maar eens doen.. Ik luister nu stiekem ook al de hele tijd ;$

    ---

    Eerst mijn Tumblr opruimen zo veel gifs die het niet doen O_O... + die stomme manga's maar eens taggen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Kevin, serieus? Hoe kan ik telkens liedjes daarvan herkennen als ik die anime nog nooit gezien heb -.-
    Misschien moet je als volgende proefje de zwarte doorschijnende balken eens proberen ;d. Volgens mij had Katawa Shoujo dat ook ;d. Het ziet er nog steeds netjes uit en de tekst is stukken duidelijker ;d.

    @Dirkje, ahh van jou dus ;D.. Vergeten te rebloggen.. Straks maar eens doen.. Ik luister nu stiekem ook al de hele tijd ;$

    ---

    Eerst mijn Tumblr opruimen zo veel gifs die het niet doen O_O... + die stomme manga's maar eens taggen ;d.


    Haha, het liedje klinkt idd erg bekend, dat had ik ook toen ik het eerst hoorde, maar ik vind het ook nog steeds zo mooi.
    Heb ik trouwens ook als ik naar nummers van Hell girl luister, terwijl ik die hele anime nog nooit heb gezien xd

    Maar ty voor je compliment :)
    Hmmm, dat is een idee, dat ik in bepaalde situaties daarvoor kies.
    Ik ga daar nog mee experimenteren, maar dat is in idd iets om te proberen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Haha, het liedje klinkt idd erg bekend, dat had ik ook toen ik het eerst hoorde, maar ik vind het ook nog steeds zo mooi.
    Heb ik trouwens ook als ik naar nummers van Hell girl luister, terwijl ik die hele anime nog nooit heb gezien xd

    Maar ty voor je compliment :)
    Hmmm, dat is een idee, dat ik in bepaalde situaties daarvoor kies.
    Ik ga daar nog mee experimenteren, maar dat is in idd iets om te proberen :)

    Hmm Hell Girl heb ik ook nog nooit gezien.. Ook nog geen liedjes van gehoord xd - denk ik -
    Ken je een paar liedjes ervan uit je hoofd? ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Hmm Hell Girl heb ik ook nog nooit gezien.. Ook nog geen liedjes van gehoord xd - denk ik -
    Ken je een paar liedjes ervan uit je hoofd? ;d.


    Persoonlijk vond ik deze wel herkenbaar van hellgirl, maar dan vooral in het horrorgenre.





    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, die eerste komt mij bekend voor o-o.. Vooral het begin stukje dat ze dat vage ge-aahaahaaa doet. I dunno wat het voor moest stellen ;d.
    De tweede komt mij niet zo bekend voor, maar het is wel een mooi liedje ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    adslfkjadlkfjadlkf die episode. O______O
    So much awesomeness.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    @Kevin, die eerste komt mij bekend voor o-o.. Vooral het begin stukje dat ze dat vage ge-aahaahaaa doet. I dunno wat het voor moest stellen ;d.
    De tweede komt mij niet zo bekend voor, maar het is wel een mooi liedje ;d


    Jaaa, dat had ik bij die eerste ook, maar die tweede kan miss komen doordat ik te veel naruto kijk en tja, het lijkt volgens mij op een naruto nummer xd
    Is ook dezelfde componist van Hell girl en Naruto, dus dat zou heel goed kunnen :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Kwam hier toevallig bij uit. Haha ik doe dat ook altijd als ik bij de bus of trein moet wachten xD


    Verder pupa gekeken word toch iets beter door de uitleg in aflevering 4.
    Verder vraagje iemand hier die baccano! gezien heeft ? Het moet volgens een vriendin van me een goeie anime zijn die veel lijkt op durarara!
    Ik wil hem al een tijdje gaan kijken daarom mijn vraag Hij lijk me wel leuk als ik de beschrijving lees dus ga hem zeker wel eens kijken denk ik.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 20:48 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yoite schreef:
    adslfkjadlkfjadlkf die episode. O______O
    So much awesomeness.

    Mee eens! Als we het over dezelfde hebben!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Mee eens! Als we het over dezelfde hebben!


    Noragami?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)