• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oh and @Lyra: Je tekeningen zijn echt mooi! Op de computer ingekleurd? En en en.... >v< Yukine. Hehehe! (He is soo adorable)
    Ik word trouwens helemaal volgespamd met Noragami op tumblr.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Zaiphon schreef:
    Inheritance, zal ik je op de lijst van de otaku's zetten?


    Ja graag (:


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Gauche schreef:
    (...)

    Ikke, TvT
    Ik ergerde me echt aan de lange trein reis.
    I guess I am really impatient.
    Ik keek het gister avond en mijn emoties:
    Ah wat lief, bloessem. No way die vallen veel sneller. I don't believe you.
    Ah gosh. Ahww. Stomme treinen. Noooooooo. Oh oh...
    Ah ze is er nog lieeeeeeef!
    Ahww. Wacht.. moet hij nu al weer weg.... Nooooo!

    Huh? Nieuw verhaal? Maar.... maar... muh.
    Wie is dat? Oh. Is dat de zelfde guy? Maar... wat... hah...
    Jullie lijken te verliefd! En ik ben voor meisje 1 als dit dezelfde guy is!
    Zijn die telefoontjes voor haar? ahw...
    ok ik ship jullie.

    Wat wat wat... verschillende verhalen?
    Weer anderen? Wie is dat meisje?
    Oh dezelfde guy dan toch?
    Is dat meisje 1? I don't get it!
    Wacht huh.... zwartharig met bril-meisje.
    Nog een liefje? Wut....
    Heeft meisje 1 de dude nou gedumpt?
    Oh aftiteling? Wait? Nu al?
    Muh.
    Oh leuk liedje.


    Ik heb nog nooit een anime gezien die zo dichtbij kwam bij het nabootsen van NS xd
    Ik bedoel, dit lijkt toch heel erg op NS. het enige verschil is alleen dat het in Japan is xd haha

    Maar het blijft de hele tijd dezelfde jongen, maar het verhaal schetst dat hij eigenlijk nog een geheime liefde had al die tijd, maar daar niets vanaf wist in het tweede verhaal dus. Dan zie je in het derde verhaal dat meisje met die bril en zwarte haar, dat eigenlijk het meisje is volgens mij van het tweede verhaal, maar het blijkt dus dat hij samen met die jongen een relatie heeft gehad, maar dat is uit gegaan. Hij voelde toch veel meer voor Akari en dan bij dat spoor wanneer hij zich omdraait dan blijkt Akari dus al weg te zijn. Het is een vrij tragisch verhaal, maar wel erg mooi geschreven vind ik. Het is ook niet echt een heel lang verhaal, maar wel erg goed naar mijn mening. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Gauche schreef:
    Oh and @Lyra: Je tekeningen zijn echt mooi! Op de computer ingekleurd? En en en.... >v< Yukine. Hehehe! (He is soo adorable)
    Ik word trouwens helemaal volgespamd met Noragami op tumblr.


    Allebei op de computer ingekleurd. Hehe, ja ik ben namelijk dol op Yukine.

    Edit: iemand nog sugesties die ik moet gaan tekenen.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 14:01 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    (...)

    Allebei op de computer ingekleurd. Hehe, ja ik ben namelijk dol op Yukine.


    Ohhh, echt knap dat je dat kan op de computer inkleuren.
    Ik kan daar echt zolang mee prutsen, maar het helpt voor geen ene zak xd
    Hhaha, ik faal daar zo ontzettend mee xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Ik heb nog nooit een anime gezien die zo dichtbij kwam bij het nabootsen van NS xd
    Ik bedoel, dit lijkt toch heel erg op NS. het enige verschil is alleen dat het in Japan is xd haha

    Maar het blijft de hele tijd dezelfde jongen, maar het verhaal schetst dat hij eigenlijk nog een geheime liefde had al die tijd, maar daar niets vanaf wist in het tweede verhaal dus. Dan zie je in het derde verhaal dat meisje met die bril en zwarte haar, dat eigenlijk het meisje is volgens mij van het tweede verhaal, maar het blijkt dus dat hij samen met die jongen een relatie heeft gehad, maar dat is uit gegaan. Hij voelde toch veel meer voor Akari en dan bij dat spoor wanneer hij zich omdraait dan blijkt Akari dus al weg te zijn. Het is een vrij tragisch verhaal, maar wel erg mooi geschreven vind ik. Het is ook niet echt een heel lang verhaal, maar wel erg goed naar mijn mening. :)


    I get it now~!
    Oh, nu klinkt het allemaal veel leuker en mooier, ^^
    Thanks!

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 14:12 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    I get it now~!
    Oh, nu klinkt het allemaal veel leuker en mooier, ^^
    Thanks!


    Yw :)
    Het is echt een hele mooie film, tenminste vind ik.
    Ik zou hem bijna gewoon nog eens willen zien en wss doe ik dat in de toekomst ook :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Inheritance yay, ik hou van Eragon! c: Ik heb alle vier de boeken in het Engels in m'n boekenkast staan, maar ik ben alleen nog steeds niet aan Brisingr en Inheritance toegekomen. >< andere series kwamen er tussendoor ;p

    @Myrthe ik word inderdaad ook helemaal doodgespamd op tumblr met Noragami. :'D Volgens mij keken veel mensen er naar uit of zo, of gewoon veel mensen vinden het leuk. Het is ook leuk, in ieder geval mijn favoriet van dit 'nieuwe' seizoen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Technisch vraagje :P
    Hoe vinden jullie dit qua verhaalvertelling?
    Waarschijnlijk is het engels bar slecht, want ik heb er nog geen check overheen gegooid.
    Maar het gaat even om de stijl en of het leuk en mooi is om op deze manier een verhaal te maken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    ziet er gaaf uit, engels ziet er opzih goed uit.

    ben benieuwd naar het verhaal.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    ziet er gaaf uit, engels ziet er opzih goed uit.

    ben benieuwd naar het verhaal.


    Ty, voor je reactie! :)
    Hahaha xd nee zitten een antal foutjes in mijn engels, dat had ik al gezien :X
    Maar dit is even om te testen of mensen het leuk vinden. Op zich is dit nog niet echt het verhaal, dat moet ik nog bedenken.
    Maar meer iets om even de spanning te wekken en laten zien wat ik kan :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    Technisch vraagje :P
    Hoe vinden jullie dit qua verhaalvertelling?
    Waarschijnlijk is het engels bar slecht, want ik heb er nog geen check overheen gegooid.
    Maar het gaat even om de stijl en of het leuk en mooi is om op deze manier een verhaal te maken :)



    Er zitten inderdaad een hoop spelfoutjes in. ;p Dat even negerende;
    Op zich vind ik het wel een mooie manier, vooral de muziek en de art zijn erg mooi. Ik kan alleen wel even niet volgen waarom hij iemand wil vermoorden. Ik snap dat je dat een beetje vaag en mysterieus wil houden, maar toch zou ik iets ervan uitleggen. Ik krijg namelijk het idee dat je hoofdpersoon nogal een - zoekt vertaling van het woord indifferent op - onverschillig (ik vind indifferent qua betekenis beter klinken dan onverschillig maar oké ;p) persoon is, die niet al te veel met anderen in aanraking probeert te komen. Maar toch wil hij iemand vermoorden. Ik vind het zeg maar t/m ongeveer 0.55 heel erg goed te volgen, maar daarna ga je je personage introduceren en krijg ik het gevoel dat het niet helemaal klopt met de introductie die je ervoor geeft. Je zegt dat zijn dromen kapot zijn gemaakt, maar uit de introductie krijg ik het gevoel dat hij nooit dromen gehad heeft - ik denk dat het komt doordat je in de introductie iets zegt in de richting van 'zo heb ik mijn leven altijd geleefd'. Maar ik krijg dus door het vervolg het idee dat hij zijn leven helemaal niet al die tijd heeft geleefd - eerst was hij wel gelukkig, maar dat is door een bepaalde persoon kapot gemaakt - die persoon die hij wil vermoorden.
    Met andere woorden; ik zou dat stuk van 'zo heb ik mijn leven altijd geleefd' ietsjes aanpassen, in de richting van 'zo heb ik mijn leven jarenlang geleefd'.
    Ik zou hinten naar dat die persoon die hij wil vermoorden de reden is waarom hij is veranderd en nu zo leeft. Hij heeft iets in hem kapot gemaakt, veranderd, vernietigd, waardoor hij de persoon is geworden die hij nu is - een persoon die hij zelf haat. En daarom wil hij hem vermoorden. (Overigens maak ik dit nu zelf uit het filmpje op, kan goed zijn dat dit helemaal niet klopt.)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LeIouch schreef:
    Technisch vraagje :P
    Hoe vinden jullie dit qua verhaalvertelling?
    Waarschijnlijk is het engels bar slecht, want ik heb er nog geen check overheen gegooid.
    Maar het gaat even om de stijl en of het leuk en mooi is om op deze manier een verhaal te maken :)



    Mooi gemaakt ik vind het erg goed. Engels kan misschien iets beter maar ja het was niet echt hinderend

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 19:14 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yoite schreef:
    (...)

    Er zitten inderdaad een hoop spelfoutjes in. ;p Dat even negerende;
    Op zich vind ik het wel een mooie manier, vooral de muziek en de art zijn erg mooi. Ik kan alleen wel even niet volgen waarom hij iemand wil vermoorden. Ik snap dat je dat een beetje vaag en mysterieus wil houden, maar toch zou ik iets ervan uitleggen. Ik krijg namelijk het idee dat je hoofdpersoon nogal een - zoekt vertaling van het woord indifferent op - onverschillig (ik vind indifferent qua betekenis beter klinken dan onverschillig maar oké ;p) persoon is, die niet al te veel met anderen in aanraking probeert te komen. Maar toch wil hij iemand vermoorden. Ik vind het zeg maar t/m ongeveer 0.55 heel erg goed te volgen, maar daarna ga je je personage introduceren en krijg ik het gevoel dat het niet helemaal klopt met de introductie die je ervoor geeft. Je zegt dat zijn dromen kapot zijn gemaakt, maar uit de introductie krijg ik het gevoel dat hij nooit dromen gehad heeft - ik denk dat het komt doordat je in de introductie iets zegt in de richting van 'zo heb ik mijn leven altijd geleefd'. Maar ik krijg dus door het vervolg het idee dat hij zijn leven helemaal niet al die tijd heeft geleefd - eerst was hij wel gelukkig, maar dat is door een bepaalde persoon kapot gemaakt - die persoon die hij wil vermoorden.
    Met andere woorden; ik zou dat stuk van 'zo heb ik mijn leven altijd geleefd' ietsjes aanpassen, in de richting van 'zo heb ik mijn leven jarenlang geleefd'.
    Ik zou hinten naar dat die persoon die hij wil vermoorden de reden is waarom hij is veranderd en nu zo leeft. Hij heeft iets in hem kapot gemaakt, veranderd, vernietigd, waardoor hij de persoon is geworden die hij nu is - een persoon die hij zelf haat. En daarom wil hij hem vermoorden. (Overigens maak ik dit nu zelf uit het filmpje op, kan goed zijn dat dit helemaal niet klopt.)


    Verhaaltechnisch heb je helemaal gelijk en ben ik het met je eens. :)
    Alleen dit was even een klein voorproefje dat ik wss in hmmm... zo'n 15 sec. over na heb gedacht.
    Ik moet het verhaal zelf nog echt schrijven en ik denk dan dat dingen wat logischer op zijn plek vallen.
    Toch alvast erg bedankt voor je uitgebreide analyse, want nu weet ik dat dit idee nog niet echt heel geweldig is xd

    In de toekomst wil ik proberen een soort film/boek in deze stijl zeg maar te maken of miss begin ik met een serie in deze stijl :)
    Ik ben daar nog niet echt over uit, maar ik wilde even een keer iets visueel probeer dan alleen maar het schrijven, daarom kwam ik hier op uit.
    Heb met wat plaatjes geklooid en zette muziek eronder en probeerde even te kijken of het leek. :)

    Ik ben blij dat de art en muziek in de smaak vielen, want dat is een erg belangrijk punt en ik zal binnenkort eens aan het verhaal werken, zodat ik kan beginnen met het echte werk :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, dankjewel! Even alleen tijd zien te maken om hem af te schilderen. Uhu this een schildering geen tekening ;P
    @Kevin, ziet er leuk uit ;D. Waar is dat liedje van? Ik ken het! Ik weet alleen niet waarvan..
    Sommige teksten zijn alleen lastig te zien.. Zoals rond 54 seconde. Dat oranje past heel mooi bij het achtergrond maar het is best slecht te lezen. Misschien een zwart doorschijnend balk erachter? ;d.
    Verder lijkt het verhaal mij awesome ;o. Ook gewoon heel droog; Ja ik ga iemand vermoorden. Oke duidelijk xd.
    --
    Zo ik pleur hier stiekem een gifje in. Ok kon niets iets zo gauw vinden.. Dan maar een leuk plaatje.
    Misschien moet ik mijn tumblr dingen maar eens taggen op anime of manga.. Urgh, dat moet ik echt doen.. Duurde een tijd voordat ik er 1 gevonden had -.-


    Dat plaatje komt trouwens uit Horimiya ;d Een manga.
    en hier heel stiekem het liedje Let it Go uit de film Frozen maar dan Japans ;D Weet niet bij welke tumblr ik dat zag.. ...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you