• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    xSlagroomx schreef:
    Kwam hier toevallig bij uit. Haha ik doe dat ook altijd als ik bij de bus of trein moet wachten xD


    Verder pupa gekeken word toch iets beter door de uitleg in aflevering 4.
    Verder vraagje iemand hier die baccano! gezien heeft ? Het moet volgens een vriendin van me een goeie anime zijn die veel lijkt op durarara!
    Ik wil hem al een tijdje gaan kijken daarom mijn vraag Hij lijk me wel leuk als ik de beschrijving lees dus ga hem zeker wel eens kijken denk ik.


    Hahhaha xd Heel herkenbaar dat bij een bus of treinstation xd
    Ik zie weleens mensen dat doen, vind het echt een hele leuke gif :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Haha.. Ik ga Kuroko no Basket echt zo hard slaan als dat kon..
    ZO VEEL WEKEN VOOR 1 KUT WEDSTRIJD D: .. Spannend tho.. Maar kom op damnit XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    LeIouch schreef:
    Technisch vraagje :P
    Hoe vinden jullie dit qua verhaalvertelling?
    Waarschijnlijk is het engels bar slecht, want ik heb er nog geen check overheen gegooid.
    Maar het gaat even om de stijl en of het leuk en mooi is om op deze manier een verhaal te maken :)




    Ik vind m echt mooi gemaakt!


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Inheritance schreef:
    (...)


    Ik vind m echt mooi gemaakt!


    Tyyyyyyyyyyyyyy :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Omg, Toaru! Ik wist het, ik wist het gewoon! ;O
    Ok, nog niet zo lang, maar

    toen Karl Claire ging vertellen over zijn verleden en zij zo raar reageerde, vermoedde ik al meteen dat zei Nina was en ik heb gewoon gelijk hehehehe. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Omg, Toaru! Ik wist het, ik wist het gewoon! ;O
    Ok, nog niet zo lang, maar
    toen Karl Claire ging vertellen over zijn verleden en zij zo raar reageerde, vermoedde ik al meteen dat zei Nina was en ik heb gewoon gelijk hehehehe. :3

    Ik zag dat dus niet aankomen ;D.. Maar ik was ook niet zo aan het nadenken xd. Want mijn hersens zeiden iets van; Lang verloren broer. Terwijl dat helemaal niet kan XD.. Mja ik had daarvoor ook al stuk of 3 andere episodes van 3 animes gezien ;d. Dus ik mag ;d.

    Oh over je andere post, jup Noragami ;d. Ik wil Yukine knuffen ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik zag dat dus niet aankomen ;D.. Maar ik was ook niet zo aan het nadenken xd. Want mijn hersens zeiden iets van; Lang verloren broer. Terwijl dat helemaal niet kan XD.. Mja ik had daarvoor ook al stuk of 3 andere episodes van 3 animes gezien ;d. Dus ik mag ;d.

    Oh over je andere post, jup Noragami ;d. Ik wil Yukine knuffen ;D


    Ik wil Yukine ook knuffelen. Zo graag. Omg. Too much cuteness. I can't handle it.
    Als ik ooit een Yukine cosplayer ga zien... Beware. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik wil Yukine ook knuffelen. Zo graag. Omg. Too much cuteness. I can't handle it.
    Als ik ooit een Yukine cosplayer ga zien... Beware. XD

    Helemaal mee eens!
    Trouwens ik denk dat ik 1 van de grappigste dingen van de anime vind dat dingetje Hiroy Hi Hi.. -zoekt op wat jij niet ziet- Hiyori ;D close enough. Mja grappigste is dat zij telkens op random plekken haar lichaam achterlaat xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Helemaal mee eens!
    Trouwens ik denk dat ik 1 van de grappigste dingen van de anime vind dat dingetje Hiroy Hi Hi.. -zoekt op wat jij niet ziet- Hiyori ;D close enough. Mja grappigste is dat zij telkens op random plekken haar lichaam achterlaat xd.


    Haha klopt ja, dat vind ik ook altijd zo leuk. :'D





    Also, ik vind Noragami ook gewoon zo leuk omdat ik alledrie de mains echt geweldig vind. ^^ Yato is leuk, Hiyori is leuk en Yukine is gewoon één en al awesomeness. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oeh oeh helemaal mee eens! Plus er zit verhaal in ;D -geloof ik- en humor en romance? I dunno... Voelt alsof de anime ze alle drie heeft ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik was Nonagami aan het kijken toen mijn moeder beneden kwam en me raar aankeek toen ik zei dat ik een week moest wachten voor de volgende aflevering.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ok gif tijd. :3











    De anime's:
    1: Toradora
    2: Shingeki no Kyojin
    3: Pandora Hearts
    4: Kyoukai no Kanata
    5: Mirai Nikki


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    Oeh oeh helemaal mee eens! Plus er zit verhaal in ;D -geloof ik- en humor en romance? I dunno... Voelt alsof de anime ze alle drie heeft ;d.


    Ook mee eens! :3
    Al is het nog niet echt romance maar ik vind van wel mhehe. Kan alleen nog niet beslissen wie ik wil die met elkaar eindigen. :/
    I mean... Yukine en Hiyori zijn zo schattig samen. Kijk dan.



    Maar Yato en Hiyori zijn ook leuk samen...



    Maar dan heb je ook nog...



    Goooooooooooooood.
    En als er iets van romance in gaat komen, gaan die drie allemaal niet uitkomen en wordt het iets met die ene vrouw die vroeger bij Yato hoorde en in de vorige epi tegen Yukine ging praten. Denk ik.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nee o-o Dat mag niet... Het moet 1 van die drie wezen! het moet het moet het moet!!
    Oh en ik wist al je animes uit je anime post ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Nee o-o Dat mag niet... Het moet 1 van die drie wezen! het moet het moet het moet!!
    Oh en ik wist al je animes uit je anime post ;D


    Agreeeeeeed!
    Oeh, goed zo. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)