• Een halfnaakte zwarte kannibaal met kroeshaar, dikke lippen en een lepel door zijn neus is al 25 jaar het gezicht van de Efteling-attractie Monsieur Cannibale. Wij lachen er smakelijk om, maar politiek correcte Amerikanen vinden het afschuwelijk. Hoge piefen van de gerenommeerde krant The Wall Street Journal, die onlangs een bezoek aan de Efteling brachten, spreken schande van het 'discriminerende tafereel'. "De manier waarop negers worden geportretteerd in de Efteling is walgelijk", schrijft een reporter over de poppen. "De attractie Monsieur Cannibale is een bizarre verheerlijking van de racistische VOC-tijd. Onbegrijpelijk." De bemoeizuchtige Amerikanen hebben dan ook één dringend advies voor hun reizende landgenoten: loop met een grote boog om meneer de kannibaal heen. Hoe lang komt de Efteling hier nog mee weg?

    Bron: loopings.nl

    ===========
    Dit maakt me echt kwaad. Deze attractie bestaal al JAREN! En nu beginnen ze te klagen. ONGELOFELIJK!!!

    ===========

    De Amerikaanse journaliste die beweert dat de Efteling een racistisch pretpark is, wordt met de dood bedreigd. "Ik heb vandaag mijn eerste doodsbedreiging ontvangen", onthult ze zelf op Twitter. "Geloof het of niet, maar het had te maken met mijn artikel over een sprookjespark." Na haar publicatie over de vermeende racistische kanten van de Efteling, kreeg Gisela Williams van The Wall Street Journal duizenden boze Nederlanders over zich heen. Monsieur Cannibale noemde ze een racistische verwijzing naar ons slavernijverleden. Bij veel Nederlanders sloegen toen alle stoppen door. De Efteling reageerde vlijmscherp door te stellen dat de zwarte kannibaal slechts een onschuldig karikatuur uit een verhaal moet voorstellen. "Wij denken ook niet dat alle stiefmoeders slechte mensen zijn, of dat alle mensen met obesitas veel papier eten."

    Bron: loopings.nl

    ============

    Doodsbedreigingen gaan er misschien net over.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 9:36 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Maar alleen dat iets al jaren zo is betekent niet dat het per se zo gehouden moet worden. Er zijn voldoende dingen waarvan het juist hartstikke goed is dat ze zijn afgeschaft, dus sorry, maar dat is echt geen goed argument. :'D
    En tja, ik snap dat mensen hier zulke opmerkingen van Amerikanen raar vinden, maar je moet daarbij wel in je achterhoofd houden dat racisme, apartheid en slavernij daar nog steeds wat gevoeliger liggen dan hier. Die Monsieur Cannibale, of hoe hij ook mag heten, geeft een nogal stereotype bevestigend beeld, en het is niet zo raar dat dat kan worden opgevat als racistisch.

    Ik vind dit altijd erg lastige kwesties - aan de ene kant kun je dingen als dit en tradities zoals Zwarte Piet natuurlijk niet zomaar verbieden, en daar ben ik ook echt niet voor, maar aan de andere kant vind ik de extreem defensieve en vaak nogal overtrokken reacties van Nederlanders en Belgen als ze kritiek krijgen op dit soort zaken ook verschrikkelijk. Er wordt niet eens geluisterd naar argumenten van mensen met een andere mening. Iedereen die het waagt op te merken dat er misschien een racistisch of beledigend element ergens aan kan zitten, wordt meteen bestempeld als politiek correct, wat eigenlijk net zo'n politiek correcte manier is om te zeggen dat je vindt dat er onzin wordt geluld en geen zin hebt om te luisteren. Die reactie is gewoon niet oké en misschien nog wel erger dan het mogelijke racisme op zich.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Determinate schreef:
    (...)

    Dat eerste klopt idd wel, maar soms zoeken ze best ver naar dingen om over te gaan klagen. Net zoals bij Zwarte Piet. Ik vind dat het de laatste tijd erg ver gaat met alles. Volgens mij zijn de meeste kannibalen van vroeger ook gewoon bruin enz, dusja.

    Je hebt ook gewoon blanke kannibalen en er zijn er zelfs die in gewone steden leven. :') De meeste homo's doen ook vrouwelijker, maar als ik dan ga zeggen dat homo's vrouwelijk doen, dan krijg ik ook meteen de hele zooi over me heen van commentaar. Ik wil btw niemand aanvallen in deze post ofzo. Ik wil gewoon duidelijk maken omdat iets vaak voorkomt, dat het niet voor iedereen zo moet gelden.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 16:43 ]


    Take me to wonderland

    Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee. :W En ik vind het juist heel mooi dat bij ons zulke dingen kunnen zonder dat er gezeik (van ons kamp dan) over is, dat betekent dat mensen deze attractie niet associëren met racisme, dat dat bij ons geen probleem (meer) is.
    Je zou zelfs kunnen stellen dat zij zelf racistisch zijn, door alles wat 'zwart' is aan te merken als racisme. Het is gewoon een karikatuur. En die koksmaat is trouwens kei wit.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 16:49 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dan mogen zij de film van pirates of the carebean lekker aan gaan passen... want VOLGENS MIJ gebruiken zij ook negers voor de rol als kanibaal

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 16:52 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Endorphin schreef:
    (...)
    Je hebt ook gewoon blanke kannibalen en er zijn er zelfs die in gewone steden leven. :') De meeste homo's doen ook vrouwelijker, maar als ik dan ga zeggen dat homo's vrouwelijk doen, dan krijg ik ook meteen de hele zooi over me heen van commentaar. Ik wil btw niemand aanvallen in deze post ofzo. Ik wil gewoon duidelijk maken omdat iets vaak voorkomt, dat het niet voor iedereen zo moet gelden.


    Ja ok, daar heb je ook wel gelijk.


    16 - 09 - '17

    Ik wil niet veel zeggen, maar racisme is in Nederland volgens mij ook een veel minder groot punt dan in de VS. Ikzelf merk nauwelijks meer dat er echt een scheiding tussen zwarte en witte mensen zit, terwijl dat in de VS wel even anders is. Ik denk ook dat het daarom voor ons een makkelijker bespreekbaar punt is dan daar en ik denk dat hier ook smakelijk om wordt gelachen. Racisme is in dit opzicht gewoon wat je er zelf van maakt. Als jij dit racistisch opvat is dat iets anders dan dat het racistisch is. In mijn ogen is racisme het buitensluiten van mensen van een bepaald ras en dat wordt met deze attractie toch niet gedaan?


    From these ashes, I will rise

    De Amerikaanse journaliste die beweert dat de Efteling een racistisch pretpark is, wordt met de dood bedreigd. "Ik heb vandaag mijn eerste doodsbedreiging ontvangen", onthult ze zelf op Twitter. "Geloof het of niet, maar het had te maken met mijn artikel over een sprookjespark." Na haar publicatie over de vermeende racistische kanten van de Efteling, kreeg Gisela Williams van The Wall Street Journal duizenden boze Nederlanders over zich heen. Monsieur Cannibale noemde ze een racistische verwijzing naar ons slavernijverleden. Bij veel Nederlanders sloegen toen alle stoppen door. De Efteling reageerde vlijmscherp door te stellen dat de zwarte kannibaal slechts een onschuldig karikatuur uit een verhaal moet voorstellen. "Wij denken ook niet dat alle stiefmoeders slechte mensen zijn, of dat alle mensen met obesitas veel papier eten."

    Bron: loopings
    ==================

    Doodsbedreigingen gaan er net over.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 9:36 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dooddoenervo schreef:
    De Amerikaanse journaliste die beweert dat de Efteling een racistisch pretpark is, wordt met de dood bedreigd. "Ik heb vandaag mijn eerste doodsbedreiging ontvangen", onthult ze zelf op Twitter. "Geloof het of niet, maar het had te maken met mijn artikel over een sprookjespark." Na haar publicatie over de vermeende racistische kanten van de Efteling, kreeg Gisela Williams van The Wall Street Journal duizenden boze Nederlanders over zich heen. Monsieur Cannibale noemde ze een racistische verwijzing naar ons slavernijverleden. Bij veel Nederlanders sloegen toen alle stoppen door. De Efteling reageerde vlijmscherp door te stellen dat de zwarte kannibaal slechts een onschuldig karikatuur uit een verhaal moet voorstellen. "Wij denken ook niet dat alle stiefmoeders slechte mensen zijn, of dat alle mensen met obesitas veel papier eten."

    Bron: loopings
    ==================

    Doodsbedreigingen gaan er net over.


    Doodsbedreigingen gaan inderdaad een beetje ver, maar over de rest van het verhaal kan ik de Nederlanders geen ongelijk gegeven. Ik vind het eerlijk gezegd op propaganda naar de Amerikanen toe lijken.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 9:41 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wahaha, mensen met obesitas die veel papier eten. Die quote ga ik onthouden.

    Maar inderdaad, doodsbedreigingen gaan er echt over.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Die Amerikanen moeten eens ophouden met zeiken. Ik word helemaal niet goed van die mensen.

    Humphries schreef:
    Die Amerikanen moeten eens ophouden met zeiken. Ik word helemaal niet goed van die mensen.


    26 - 02 - '16

    Waarom. The fuck? Eerst Zwarte Piet, en nu dit. Kom op man.


    Vatican Cameos

    Ik vind persoonlijk dat de laatste tijd alles te snel met racisme wordt bestempelt. Als ik namelijk na geroepen zou worden op straat door een buitenlandse jongen en ik zou tegen hem schreeuwen dat hij zijn mond tegen mij dicht moet houden, dan kun je erop rekenen dat bij 9 van de 10 van zulk soort situaties ik opeens de racist ben. Maar ja, zo is de maatschappij.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Humphries schreef:
    Die Amerikanen moeten eens ophouden met zeiken. Ik word helemaal niet goed van die mensen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Haha, ze hebben ook altijd iets te klagen. Zwarte pieten, kannibalen. De buitenlanders zijn soms raar en snappen onze goede bedoelingen niet. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.