• Misschien beetje gek, maar ik hoop dat iemand me hier even mee kan helpen, want naar de huisarts wil ik voorlopig niet :Y)

    Nou ik heb dus last van spanningshoofdpijn en de huisarts zei dat wanneer het op zijn ergst is, ik twee paracetamol en een ibuprofen 600mg moet pakken. Dit is prima, maar wanneer je vaker dan 3x per week voor langere tijd die ibuprofen pakt kun je medicijnafhankelijke hoofdpijn krijgen. Dit wil ik niet, maar in deze stressperiodes heb ik bijna dagelijks spanningshoofdpijn (het valt te vergelijken met migraine zonder aura).

    Nu vroeg ik me af of iemand hier spanningshoofdpijn heeft en wat diegene daar tegen doet. Dus bijvoorbeeld oefeningen, of wat dan ook maar voor verlichting zorgt. Ik heb nu wel een leuke hoofdspin (om je hoofdspieren te masseren, hahaha) en dat helpt een beetje, maar is nou niet echt denderend.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 16:03 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Bij mij is inmiddels chronische spanningshoofdpijn vastgesteld, maar daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. Er worden bij mij momenteel allemaal onderzoeken gedaan, ook in het ziekenhuis, maar als iemand een idee heeft om de hoofdpijn een beetje te verlichten hoor ik het graag. Zelfs voorgeschreven medicijnen werken niet optimaal


    From these ashes, I will rise

    Ik ga altijd eventjes slapen en daarna is het vaak over. (gewoon een kwartiertje ofzo)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik ga altijd eventjes slapen en daarna is het vaak over. (gewoon een kwartiertje ofzo)


    Dat doe ik ook, of ik ga even buiten een wandeling maken lekker rustig ergens. Bij mij helpt hardlopen vaak goed alleen dat is gewoon wat je zelf fijn vind.


    You're imperfections makes you beautiful, they make you who you are ~ Demi lovato

    Ik ga altijd even naar buiten, even lekker zonder beeldscherm of boeken en daarna gaat het meestal wel weer.


    I am an idiot, I move.

    De spanningshoofdpijn houdt mij helaas uit mijn slaap en naar buiten gaan doet ook weinig . Hardlopen kan ik wel eens testen (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ehm... eventjes slapen, de buitenlucht in gaan, genoeg drinken. Dat soort dingen?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Tips zijn nog altijd welkom, aangezien ik er bijna dagelijks wakker word met hoofdpijn :a


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Slapen of buiten wandelen, als de wind níét hard waait, want daar krijg je alleen maar meer hoofdpijn door. Ook is het heel fijn als je met je vingertoppen vanaf je slaap langs de zijkant van je hoofd gaat. Dat heeft een hele rustgevende werking.


    Searching heavens for another earth

    Ik kan ook wel wat tips gebruiken.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Join the club!
    Waar komt jou spanning vandaan? Even handig om te weten voor ik je allerlei tips ga geven die niet helpen.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 18:49 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Join the club!
    Waar komt jou spanning vandaan? Even handig om te weten voor ik je allerlei tips ga geven die niet helpen.


    Mijn spanning? Bedoel je de pijn? :p Want die begint bij mijn hersenstam, trekt dan door mijn hele hoofd en zit vooral achter mijn ogen. Yush, mijn hele hoofd dus, daarom wil ik er zo graag tegen, omdat ik soms de neiging krijg haren uit mijn hoofd te trekken van de pijn/irritatie :a


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Mijn spanning? Bedoel je de pijn? :p Want die begint bij mijn hersenstam, trekt dan door mijn hele hoofd en zit vooral achter mijn ogen. Yush, mijn hele hoofd dus, daarom wil ik er zo graag tegen, omdat ik soms de neiging krijg haren uit mijn hoofd te trekken van de pijn/irritatie :a


    Nee, waar letterlijk de spanning vandaan komt. Spieren in je nek/schouders/rug? Psychische klachten? Stress?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Nee, waar letterlijk de spanning vandaan komt. Spieren in je nek/schouders/rug? Psychische klachten? Stress?


    Ooh hmm. Meestal wel nek en schouders, maar psychisch logischerwijs ook. Ben 17 en zit in mijn examenjaar, dus dan raad je het wel :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb er helaas geen verstand van, dus echt een goed advies kan ik je niet geven..
    Maar misschien dat mediteren/ontspanningsoefeningen helpen?


    Inspiration can hit you any time

    Beetje gekke vraag misschien, maar sinds langere poos merk ik dat wanneer ik die spanningshoofdpijn krijg mijn crease 'dikker wordt'. Minder diep oid, ik kan het niet echt uitleggen. Heeft iemand anders dit ook?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.