• Misschien beetje gek, maar ik hoop dat iemand me hier even mee kan helpen, want naar de huisarts wil ik voorlopig niet :Y)

    Nou ik heb dus last van spanningshoofdpijn en de huisarts zei dat wanneer het op zijn ergst is, ik twee paracetamol en een ibuprofen 600mg moet pakken. Dit is prima, maar wanneer je vaker dan 3x per week voor langere tijd die ibuprofen pakt kun je medicijnafhankelijke hoofdpijn krijgen. Dit wil ik niet, maar in deze stressperiodes heb ik bijna dagelijks spanningshoofdpijn (het valt te vergelijken met migraine zonder aura).

    Nu vroeg ik me af of iemand hier spanningshoofdpijn heeft en wat diegene daar tegen doet. Dus bijvoorbeeld oefeningen, of wat dan ook maar voor verlichting zorgt. Ik heb nu wel een leuke hoofdspin (om je hoofdspieren te masseren, hahaha) en dat helpt een beetje, maar is nou niet echt denderend.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 16:03 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Beetje gekke vraag misschien, maar sinds langere poos merk ik dat wanneer ik die spanningshoofdpijn krijg mijn crease 'dikker wordt'. Minder diep oid, ik kan het niet echt uitleggen. Heeft iemand anders dit ook?

    Heb ik ook last van. In de vorm van: mijn oogleden zwellen lichtelijk. Maar dit gebeurt bij mij ook als ik moe of ziek ben dus daar koppel ik het aan.


    From these ashes, I will rise

    Ja zoiets ja. Pfoe, dan ben ik iig niet de enige, ik vond het zo gek elke keer.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Ja zoiets ja. Pfoe, dan ben ik iig niet de enige, ik vond het zo gek elke keer.

    Bij mij zijn inmiddels redenen van mijn spanningshoofdpijn ontdekt. Of "ontdekt": ik heb het en het kan mogelijk hoofdpijn veroorzaken. Maar ik ben dan wel weer een geval apart. Ik heb last van gespannen nekspieren en er is inmiddels een lichte vorm van convergentie insufficiëntie ontdekt.
    Wanneer u naar een naderend of dichtbijgelegen voorwerp kijkt, moeten beide ogen zich naar binnen draaien om goed te kunnen zien. Bij convergentiezwakte, ook wel convergentie-insufficiëntie genoemd, is deze naar binnen draaiende beweging van de ogen te zwak. Tijdens het lezen, schrijven, computeren of handwerken moeten beide ogen zich op een punt dichtbij richten, en dus naar binnen draaien, om goed te kunnen zien. Lukt dit niet of heeft u er moeite mee, dan spreken we van een convergentiezwakte.

    Vaak zijn de binnenste oogspieren niet sterk genoeg om de ogen ver genoeg naar binnen te draaien of om deze stand van de ogen lang genoeg vast te houden. Ook kan het zijn dat de ogen niet goed samenwerken. Dit kan spontaan voorkomen maar ook na bijvoorbeeld een whiplash.

    Ik ben nu onder behandeling voor beide en als het werkt dan was dit de oorzaak. Als je er dus nog langer last van blijft houden zou ik zeker nog een keer langs gaan bij de huisarts of misschien een keer langs de fysiotherapeut. Daar kun je ook heen zonder afspraak.


    From these ashes, I will rise

    Fysio hielp weinig en mijn huisarts is best wel een drollenvanger. Hier heb je medicijnen voor je hoofdpijn, doooeg. Dat zeg maar.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Fysio hielp weinig en mijn huisarts is best wel een drollenvanger. Hier heb je medicijnen voor je hoofdpijn, doooeg. Dat zeg maar.

    Stug terug blijven komen dat het niet werkt. Of anders naar een andere huisarts voor second opinion. Als het aanhoudend is en je schoolwerk er onder andere onder leidt, moet hij je toch wel helpen als de medicijnen niet werken.


    From these ashes, I will rise

    Mairimis schreef:
    (...)
    Stug terug blijven komen dat het niet werkt. Of anders naar een andere huisarts voor second opinion. Als het aanhoudend is en je schoolwerk er onder andere onder leidt, moet hij je toch wel helpen als de medicijnen niet werken.


    ik mag de medicijnen pas pakken als het op zijn ergst is en dan blijf ik moe. Daarbij probeer ik het zo min mogelijk te pakken ivm medicijn afhankelijke hoofdpijn. Ik denk idd dat ik een keer naar een andere ga.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    mijn ogen zijn niet helemaal rond dat komt door dat teveel spanning op staat waardoor ik eigenlijk altijd hoofdpijn hebt. dus moet ik een bril op maar dat vertik ik dus paracetamol en 9 uur per dag slapen doet wonderen (bij mij dan) maar als het echt te gek word en ik moet nog een heledag naar school zet ik hem op. wat vervolgens geen ene flikker werkt dus als nog een para

    bij jou zal ik het afwisselen dus omstebeurt een para en een ibuprofen. als je de hele tijd het zelfde slikt werkt het niet meer.
    misschien moet je ook eens anti stress pillen slikken. bij mij werkte het briljant toen ik moest afrijden ik vrat me al 4 maanden er voor al stress en bloednerveus. je blijft Allert en goed zien. goed voor stress momenten bijv. examens. als ik ze niet had geslikt was ik nu belangen na niet geslaagd voor afrij examen.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2014 - 23:20 ]


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.