• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Haha wat... Van alles wat ik kon bedenken gebeurd er iets anders wat veel erger is?
    Ik zat zo te kijken;


    en nu wil ik dit doen;


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Haha wat... Van alles wat ik kon bedenken gebeurd er iets anders wat veel erger is?
    Ik zat zo te kijken;


    en nu wil ik dit doen;



    Nahw, huggie? ;c



    Ik was ook precies zo... Het is echt niet eerlijk... Waarom. D:
    Er gaan veel te veel mensen dood deze afgelopen dagen... Meh.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2014 - 18:22 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, en ik heb Kuroshitsuji seizoen twee afgerond. Ik vond het einde... raar. Het voelde raar en geforceerd en als een soort van excuus ofzo. Ik weet niet. Misschien komt het omdat heel seizoen twee compleet anders dan de manga is. Mja, maar voor de rest was het een leuke anime. Al vond ik seizoen één wel een stuk beter. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, dank je voor de knuf D:!
    Hamatora;

    Hamatora maakte het er ook niet beter op door Nice een souvenir te laten halen voor Art D:

    Mja je bent niet de enige hoor. Vond 2 ook wat minder leuk dan 1.. De manga moet ik nog steeds lezen dus ik kan niet echt zeggen dat het compleet anders is xd.
    Al vond ik hun wel in een random honkbal wedstrijd toen ik eens een willekeurig chapter bekeek..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    (...)

    Nahw, huggie? ;c



    Ik was ook precies zo... Het is echt niet eerlijk... Waarom. D:
    Er gaan veel te veel mensen dood deze afgelopen dagen... Meh.


    Clannad!
    Another World: Tomoyo Chapter ! :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Syll ja, echt hè, dat over Hamatora... Damnit.

    Het ergste is nog dat Nice niet eens weet dat Art er niet meer is... En dat één of andere creep zijn lichaam heeft overgenomen... Straks komt hij er ineens achteraf achter en kan hij niet eens normaal afscheid nemen. D: Ugh, Art had de telefoon op moeten kunnen nemen, damnit!

    Random honkbalwedstrijd? :'D Oké dan. >< Ik heb de manga ook (nog) niet gelezen, maar ik weet wel dat seizoen twee heel anders is en de manga niet volgt.

    @Kevin stiekem wist ik dat jij iets zou zeggen als ik die gif zou plaatsen. :'D Ik vond Tomoyo chapter heel erg leuk, al ben ik er toch niet zo'n hele grote fan van om de hoofdpersoon dan ineens op een ander verliefd te laten worden als in de 'main' anime. En dat doet Key eigenlijk wel in die visual novels. Maar dat maakt de verhalen niet minder goed. ^^ Stiekem shipte ik in de anime Tomoyo met Sunohara, mehehe. :Y)

    Oh, en ik ben Ouran gaan rewatchen en dat was het beste plan ooit. Wat is dat toch een geweldige anime. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    IK HOOR NU PAS DAT TAMAKI DEZELFDE STEM ALS MASAOMI EN YOGI HEEFT ALDFJALDFKJALDFKJDL D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    @Syll ja, echt hè, dat over Hamatora... Damnit.
    Het ergste is nog dat Nice niet eens weet dat Art er niet meer is... En dat één of andere creep zijn lichaam heeft overgenomen... Straks komt hij er ineens achteraf achter en kan hij niet eens normaal afscheid nemen. D: Ugh, Art had de telefoon op moeten kunnen nemen, damnit!

    Random honkbalwedstrijd? :'D Oké dan. >< Ik heb de manga ook (nog) niet gelezen, maar ik weet wel dat seizoen twee heel anders is en de manga niet volgt.

    @Kevin stiekem wist ik dat jij iets zou zeggen als ik die gif zou plaatsen. :'D Ik vond Tomoyo chapter heel erg leuk, al ben ik er toch niet zo'n hele grote fan van om de hoofdpersoon dan ineens op een ander verliefd te laten worden als in de 'main' anime. En dat doet Key eigenlijk wel in die visual novels. Maar dat maakt de verhalen niet minder goed. ^^ Stiekem shipte ik in de anime Tomoyo met Sunohara, mehehe. :Y)

    Oh, en ik ben Ouran gaan rewatchen en dat was het beste plan ooit. Wat is dat toch een geweldige anime. :3


    Ja, dat is een inkoppertje hoor xd Als je een gif plaatst van één van mijn favoriete anime's dan moet ik wel reageren xd Maar ik hoor echt iedereen erover dat ze het niks vinden dat Tomoya verliefd werd op Tomoyo of op Kyou, maar ik vond het eigenlijk wel een toegevoegde waarde zelfs hebben. Het is tevens ook een Ova en in die Ova's laten ze gewoon heel mooi en goed zien hoe dingen ook hadden kunnen zijn gelopen, als Tomoya Nagisa niet had gevraagd. De Tomoyo chapter is mijn favo ova denk ik wel, hoewel ik die van Kyou & Ryou ook erg goed vond, omdat je dan ziet hoe kwetsbaar Kyou eigenlijk is en ik vond het ook mooi om eigenlijk echt wat persoonlijkheid in Ryou te vinden. Ik vind het daarom ook altijd moeilijk te bepalen bij wie Tomoya hoort, want eigenlijk vind ik het verhaal met Tomoyo ook erg goed.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje

    Je bedoelt Margol? ;d. Volgens mij heette hij zo..
    Ik vind hem een creep en een grote eikel want hij mag Art niet overnemen en nee gewoon nee D:
    Nice moet weten dat Art er niet meer is. Ik vind dit niet leuk..

    & jup random honkbal wedstrijd..
    Ouran stata ook nog op mijn herkijk lijstje! Ben nu bezig met Kaichou wa Maid-sama (bijna klaar) en begonnen met Karneval ;d.
    Heb een dude zo ver gekregen dat hij het ook gaat kijken ;D. Ik kan hem alles laten kijken zolang het maar fancy uit ziet xd. Tenzij het te gay is.. Junjou Romantica kan ik dus niet bij hem aansmeren...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje
    Je bedoelt Margol? ;d. Volgens mij heette hij zo..
    Ik vind hem een creep en een grote eikel want hij mag Art niet overnemen en nee gewoon nee D:
    Nice moet weten dat Art er niet meer is. Ik vind dit niet leuk..

    & jup random honkbal wedstrijd..
    Ouran stata ook nog op mijn herkijk lijstje! Ben nu bezig met Kaichou wa Maid-sama (bijna klaar) en begonnen met Karneval ;d.
    Heb een dude zo ver gekregen dat hij het ook gaat kijken ;D. Ik kan hem alles laten kijken zolang het maar fancy uit ziet xd. Tenzij het te gay is.. Junjou Romantica kan ik dus niet bij hem aansmeren...


    Ja, zou heel goed kunnen, ik heb zijn naam niet echt onthouden XD. Maar daar ben ik het met je over eens... Hij moet het weten, damnit...

    Oh echt, Ouran is het beste medicijn voor alles, ik zit echt met een big smile op mijn gezicht te kijken, haha. :'D Het is ook echt lang geleden dat ik 'm gezien heb, en hij is zo leeeeuk. :3
    Oeh, Karneval! Ik heb die al half gerewatched doordat ik die ene AMV had gemaakt xd. Maar Karneval is ook awesome. :3 Ik moet nog steeds bijlezen met de manga, ik was bij, maar ineens kwamen er twintig chapters in een paar dagen bij of zo en toen hield ik het niet meer bij...
    Ik denk dat het normaal is dat de meeste jongens niet echt into shounen ai anime's zijn, tenzij ze zelf op jongens vallen. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, zou heel goed kunnen, ik heb zijn naam niet echt onthouden XD. Maar daar ben ik het met je over eens... Hij moet het weten, damnit...

    Oh echt, Ouran is het beste medicijn voor alles, ik zit echt met een big smile op mijn gezicht te kijken, haha. :'D Het is ook echt lang geleden dat ik 'm gezien heb, en hij is zo leeeeuk. :3
    Oeh, Karneval! Ik heb die al half gerewatched doordat ik die ene AMV had gemaakt xd. Maar Karneval is ook awesome. :3 Ik moet nog steeds bijlezen met de manga, ik was bij, maar ineens kwamen er twintig chapters in een paar dagen bij of zo en toen hield ik het niet meer bij...
    Ik denk dat het normaal is dat de meeste jongens niet echt into shounen ai anime's zijn, tenzij ze zelf op jongens vallen. ;p

    Ik zat dus telkens met een big smile met Kaicho wa maid-sama xd.
    En met Cuticle Tantei Inaba xd, maar die ben ik nu niet aan het herkijken ;d.
    Ik ga Nagi no Asukara kijken en dan verder met Kaichou wa maid-sama denk ik ;d. Tenzij Pupa of Z/X blabla subs heeft.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik was eigenlijk half vergeten hoe vaak Tamaki in z'n Tamaki corner zit. :'D Nu snap ik pas goed waarom je dat pas geleden zei, Myrthe. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    GOLDEN TIME D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    IK HOOR NU PAS DAT TAMAKI DEZELFDE STEM ALS MASAOMI EN YOGI HEEFT ALDFJALDFKJALDFKJDL D:


    Ik heb die voice acteur al geclaimt. *^*
    Mamo is dus mooi van mij! (Miyano Mamoru)

    Hij deed ook Light, Zero, Ichiru, Rin, Natsume en Tokiya.
    Er is serieus een tijd geweest waarbij ik animes alleen keek als hij er een voice rol in had...


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Yoite schreef:
    Ik was eigenlijk half vergeten hoe vaak Tamaki in z'n Tamaki corner zit. :'D Nu snap ik pas goed waarom je dat pas geleden zei, Myrthe. XD


    Ik zoek er nog steeds een gif van op Tumblr, TvT


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.