• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    @Dirkje, haha sorry xd. Maar ik was zelf ook te lui om zijn naam aan te passen.. Ik moest dat dan zo vaak doen o-o.. Ik was ook al vergeten dat hij zo lang was.. Ik zie zelf op skype ook alleen maar Captain, staan.. Ok dat dacht ik.. Ik keek net op skype en ik zie bijna alles staan.. Dan was het bij mijn pa waar ik alleen Captain zie staan..
    Nja als ik de preview eventjes erbij neem
    heb ik het gevoel dat er iets ga gebeuren met Yukine.. Ik weet niet wat maar er gaat iets met hem gebeuren D: ..
    Nja ook met Yato want die ging hoesten en spugen en shit..

    Is het al zondag..


    Oh god, Yukine ook al? D: Niemand is meer veilig... Ugh.


    Ja, laat het alsjeblieft snel zondag zijn...
    Wanneer komt Hamatora ook alweer? Woensdag of zo? Die moet ook snel komen. D:

    Trouwens, Toaru;
    Daar ging verdorie ook al iemand dood hè! D: Ik had heel weinig met hem, maar ik vond het zo zielig en alles agajdjdk. ;c


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Oh god, Yukine ook al? D: Niemand is meer veilig... Ugh.


    Ja, laat het alsjeblieft snel zondag zijn...
    Wanneer komt Hamatora ook alweer? Woensdag of zo? Die moet ook snel komen. D:

    Trouwens, Toaru;
    Daar ging verdorie ook al iemand dood hè! D: Ik had heel weinig met hem, maar ik vond het zo zielig en alles agajdjdk. ;c

    Yeah ik zag voor een split second Yukine in zijn kleding als toen hij net 'geboren' was en hij liep weg of zo.. Ik kan het mis hebben hoor!
    Maar mijn geheugen zegt zo iets..


    Hamatora.. Nee dinsdag toch? Woensdag komt namelijk bij mij helemaal niets..
    Oh en over Toaru;
    Ik had ook niet veel met Mitty maar ik vond hem wel zo cute met dat meisje ;D.
    En ik werd eerlijk gezegd al bang toen die 2 zo close werden ineens in die episode en die serieuze gesprekken D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh and @Maxime: Gauche went Mimble, :3


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Yoite schreef:
    (...)

    Bij Kuroko no Basket? Dat is een sport anime, als daar iemand in doodgaat hebben ze het helemaal geflikt deze week. :'D
    Maar volgens mij gaan komende weken echt niet leuk worden. >< Bereid je voor op feels feels feels. D:
    Als er in Noragami iemand doodgaat... Serieus ik vind ze en ga ze slaan. Damnit.


    Kan iemand me uitleggen wat er leuk is aan Kuroko No Basket? .-.
    Ik heb het geprobeerd, maar ik vond hem eerlijk gezegd dodelijk saai.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    @Reina geen idee, ik kijk het niet. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Kan iemand me uitleggen wat er leuk is aan Kuroko No Basket? .-.
    Ik heb het geprobeerd, maar ik vond hem eerlijk gezegd dodelijk saai.

    Nou dat zal ik je eens gaan uitleggen!
    ...
    ...
    Serieus ik heb zelf ook niet echt een idee waarom en toch kijk ik het.. Vind de personages vooral leuk.
    Denk dat het ook net ligt aan de qua smaak dat je hebt. Ik weet niet van welke animes jij houd -ben te lui om dat van iedereen bij te houden..- Dit is niet de eerste sport achtig anime die ik kijk.. Inazuma Eleven keek ik namelijk ook en Free! Al weet ik niet of Free! er echt onder valt.. Het geeft echt een totaal ander gevoel dat Kuroko no Basket & Inazuma Eleven.
    Denk ook dat je er maar net van moet houden dat er in feite keer op keer hetzelfde gebeurd. Elke keer een basketbal wedstrijd.
    BIj Inazuma Eleven is het elke keer een voetbalwedstrijd.. Bij Pokemon een pokemon wedstrijd.. Bij Phi Brain een puzzel..

    Waarschijnlijk helpt deze uitleg niet echt maar ok ;D.

    -

    Trouwens mensjes die nog wel eens manga's lezen... Weten jullie leuke shounen-ai/yaoi? Ik verveel me en ben ergens te lui in zelf opzoeken..
    Maak niet uit hoe lang het is -het liefst wel klaar.. of bezig maar wel regelmatig een nieuw chapter erbij komt-
    Alvast bedankt? ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Weetje: Als je wilt weten wat er gaat gebeuren bij Noragami.... lees de manga c;
    Ik zeg niets. *^* Ik ben trouw. Ik beloofde het. Ik ben braaf! Whii


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mimble schreef:
    Weetje: Als je wilt weten wat er gaat gebeuren bij Noragami.... lees de manga c;
    Ik zeg niets. *^* Ik ben trouw. Ik beloofde het. Ik ben braaf! Whii


    Nee nee nee nee. NEE.. Dat gaan wij (ok ik) niet doen!
    En ik ga je slaan als je weer een nep spoiler neer zet!
    Nu tijd voor ijsthee en verder kijken met Kaichou wa Maid-sama


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Nee nee nee nee. NEE.. Dat gaan wij (ok ik) niet doen!
    En ik ga je slaan als je weer een nep spoiler neer zet!
    Nu tijd voor ijsthee en verder kijken met Kaichou wa Maid-sama



    Usuiiii! ^^
    En ik heb mijn lesje geleerd, TvT


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Dat snap ik, Myrthe. :'D Maar ik wil mezelf niet spoilen, ook al is de verleiding zo groot. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mimble schreef:
    (...)

    Usuiiii! ^^
    En ik heb mijn lesje geleerd, TvT

    Goed zo ;d -petpet op je hoofd ;d-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik geloof niet dat ik het leuk vind als er telkens hetzelfde gebeurt, maar je gebruikt Pokémon als voorbeeld en dat vind ik wel leuk. ^-^
    En Free! keek ik ook, maar dat was anders. Dat ging meer om de relatie tussen de karakters en de humor, naar mijn idee.




    Noragami:

    Ik kijk het niet. 8)


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    Ik geloof niet dat ik het leuk vind als er telkens hetzelfde gebeurt, maar je gebruikt Pokémon als voorbeeld en dat vind ik wel leuk. ^-^
    En Free! keek ik ook, maar dat was anders. Dat ging meer om de relatie tussen de karakters en de humor, naar mijn idee.


    Noragami:
    Ik kijk het niet. 8)

    Stop met de valse spoilers ok D:
    Mja, over Free! heb je gelijk, maar dat zei ik geloof ik ook al dat die niet echt erbij hoorde ;d.
    + Pokemon was het eerste waar ik aan dacht en ik probeerde een beetje bekende dingen op te noemen.. Het idee is namelijk hetzelfde er gebeurd elke keer hetzelfde, maar dan net ietsjes anders.. Andere "krachten" andere methodes die ze gebruiken, maar het doel en met wat ze het doen is eigenlijk hetzelfde.
    En er zitten ook wel relaties tussen de personages in Kuroko no Basket. Er is namelijk een Generations of miracles of zo iets.. en dat was een team van 5 of 6 mensen als ik het mij niet vergist (wat ik waarschijnlijk dus wel doe) en die zijn gescheiden en die mensen zijn weer verdeelt onder andere teams doordat ze andere scholen hebben gekozen. Mja die mensen strijden dan weer tegen elkaar in die basketbal toernooien. In deze seizoen zijn ze bezig met de Winter Cup ;d.
    Als ik nog meer moet uitleggen doe ik het graag ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Stop met de valse spoilers ok D:
    Mja, over Free! heb je gelijk, maar dat zei ik geloof ik ook al dat die niet echt erbij hoorde ;d.
    + Pokemon was het eerste waar ik aan dacht en ik probeerde een beetje bekende dingen op te noemen.. Het idee is namelijk hetzelfde er gebeurd elke keer hetzelfde, maar dan net ietsjes anders.. Andere "krachten" andere methodes die ze gebruiken, maar het doel en met wat ze het doen is eigenlijk hetzelfde.
    En er zitten ook wel relaties tussen de personages in Kuroko no Basket. Er is namelijk een Generations of miracles of zo iets.. en dat was een team van 5 of 6 mensen als ik het mij niet vergist (wat ik waarschijnlijk dus wel doe) en die zijn gescheiden en die mensen zijn weer verdeelt onder andere teams doordat ze andere scholen hebben gekozen. Mja die mensen strijden dan weer tegen elkaar in die basketbal toernooien. In deze seizoen zijn ze bezig met de Winter Cup ;d.
    Als ik nog meer moet uitleggen doe ik het graag ;d.


    Mja. Zo ver had ik het wel begrepen. Ik heb denk ik een stuk of 5 afleveringen gekeken, en toen boeide het me niet meer. >w<

    En sorruh! ö

    [ bericht aangepast op 26 feb 2014 - 21:46 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Mja. Zo ver had ik het wel begrepen. Ik heb denk ik een stuk of 5 afleveringen gekeken, en toen boeide het me niet meer. >w<

    En sorruh! ö

    Ahh ok ;d.
    Soms vraag ik het mijzelf ook nog wel eens af waarom ik nog steeds kijk als ze 6 episodes voor 1 wedstrijd gebruiken -.-
    Daar irriteer ik mij soms wel aan ;d. Mja op de andere dingetjes die daar naast gebeuren blijf ik het toch kijken ;D.. ...
    Zoals dit;


    Mja, ieder zo zijn/haar smaak ;d.

    - en ik gebruikte de verkeerde code weer eens.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2014 - 22:03 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you