• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zo te lezen is die nieuwe Pupa episode weer erg interessant. :'D
    Ugh, ik loop weer zo erg achter met alles kijken... Rotschool. D: En ik heb niet eens voorjaarsvakantie damnit...

    @Simone volgens mij had ik ook gezegd dat ik hem eens zou kijken, maar ik zit nogal met tijdgebrek. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Zo te lezen is die nieuwe Pupa episode weer erg interessant. :'D
    Ugh, ik loop weer zo erg achter met alles kijken... Rotschool. D: En ik heb niet eens voorjaarsvakantie damnit...

    @Simone volgens mij had ik ook gezegd dat ik hem eens zou kijken, maar ik zit nogal met tijdgebrek. ><


    Ik moet em ook nog kijken.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Weetje wat ik vind aan de ene kant vervelend vind maar aan de andere kant awesome:
    De Noragami OVA is er al! *^* Nu heb ik een probleem: eerst de serie afkijken, of gewoon nu al de OVA.... MURF!

    ...

    ....

    Darn it, ik ga kijken!

    http://kissanime.com/Anime/Noragami-OVA


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ova kan je gewoon gaan kijken hoor ;d. Heb hem ook al gezien ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nagi no Asukara gezien ! Vandaag weer een geweldig episode :3 Gekeken vandaag ik hou van die serie.


    Manaka is eindelijk wakker !!


    Ik wil echt zo graag meer zien.


    Verder ook Aikatsu! gekeken ep 69 en 70 Hou echt van die serie volgende week weer een nieuwe episode kijken!!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    -weest slim en klikt niet op de spoiler-
    Moet hem nog zien.. Dit keer spoil ik mijzelf niet.. HOE DAN OOK..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    -weest slim en klikt niet op de spoiler-
    Moet hem nog zien.. Dit keer spoil ik mijzelf niet.. HOE DAN OOK..

    Oh ok idd niet lezen wat onder spoilers staat dat verraad al heel veel meestal van een aflevering of serie


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    xSlagroomx schreef:
    (...)
    Oh ok idd niet lezen wat onder spoilers staat dat verraad al heel veel meestal van een aflevering of serie

    Yeah... Nja die van vorige week bevatte volgens mij niet echt spoilers in de spoilertag.. Ik weet niet van wie die toen was xd. Toch klik ik er niet op..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    NONONONONONONONONOOOOOOOOO D:
    HAMATORA GODDAMNIT D:
    DAT GAAT HIJ NOOIT OVERLEVEN HIJ SCHOOT DRIE KEER OFZO GOOOOOOOOOD D:

    IALDFJKALDFKJALDF DIT MAG NIET GEEF ME DE VOLGENDE EPISODE D:


    Wat wat wat? Ik keek tot en met episode 19, maar deze post maakt nog steeds geen sense to me.... *-*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mimble schreef:
    (...)

    Wat wat wat? Ik keek tot en met episode 19, maar deze post maakt nog steeds geen sense to me.... *-*

    Hoe kan je Hamatora tot 19 gezien hebben als dat ding maar 12 episodes heeft en nu nog tot maar episode 6 is O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Hoe kan je Hamatora tot 19 gezien hebben als dat ding maar 12 episodes heeft en nu nog tot maar episode 6 is O_O


    ................... NU stap ik het! *v*'
    Ik dacht dat ze "Harutora" bedoelde....

    *facepalm*

    En ik werd al angstig......

    Ik ben dom...

    [ bericht aangepast op 22 feb 2014 - 15:55 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Stiekem heb ik best wel lol om jouw post, Myrthe, hehe. :'D
    Ik moet Tokyo Ravens nog kijken... Geen tijd gehad, meh. Vanavond misschien wel. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Even praten over een van de geweldigste anime die ik ooit heb gekeken en ik ook al heel vaak heb gerewatched. Ik denk dat iedereen deze anime wel kent.
    Ik heb het natuurlijk over Ouran high school host club (Japanse naam: Ouran koukou host club). Dit was een van mijn eerste anime die ik heb gekeken en nog steeds een van mijn favoriete anime.
    Korte informatie voor je de anime misschien nog niet kent:
    Fujioka Haruhi wins a scholarship to attend Ouran Academy, a school reserved for only the most rich and prestigious. Despite what other students may think of her, she cares little for physical appearances or the fact that she is a commoner.
    Unfortunately for Haruhi, her high school days take a sudden turn when she stumbles upon the Host Club, an elite club filled with super rich and beautiful boys who use their specific traits and charms to entertain young ladies. Even worse, Haruhi accidentally breaks an 8-million yen vase in the club. Since she is unable to repay her debt with money, Haruhi finds herself with no choice but to work for the Host Club, becoming a male host herself.
    Genres: Comedy, Parody, School, Shoujo, Harem
    Ik ben helemaal verliefd geworden op deze anime. Het zo leuke Romance Comedy anime. Ik ken geen elke anime die net zo grappig was als deze en dat elke aflevering op nieuw en opnieuw. Mijn favoriete charachter is Haruhi Fujioka The main heroine of the story. Zo heb ik ook de hele Manga gelezen en die is dus nog beter dan de anime serie. Ik geef hier geen Spoilers maar het is dus echt een geweldig eind bij de manga. Dit is ook een van de enige series waar ik de sub en de dub versie even goed vind. Nog even wat Gif plaatsen want ik ben te lui om nog meer te typen ook al kan ik wel het hele topic vol typen over Ouran high school host club haha.





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ooooh Ouran is geweldig ja! :3
    Het is wel echt lang geleden dat ik hem gezien heb, eigenlijk zou ik 'm eens moeten rewatchen, maar ik heb ook al zo veel andere anime's op m'n lijst staan... ><
    Ik vond de twins leuk. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh god, die Golden Time episode, ik ging echt dood XD.

    En ik heb echt medelijden met Oka-chan. ;c I mean, Mitsuo vond haar eerst leuk, maar zij hem niet. En toen begon ze hem wel leuk te vinden, maar nu vindt hij Linda ineens leuk. D: En Linda moet Mitsuo niet leuk gaan vinden... Dat klopt gewoon niet. Ik heb echt het gevoel dat Linda Banri nog steeds leuk vindt en AAAAARH HET IS ÉÉN GROTE LOVE TRIANGLE OF NOG INGEWIKKELDER D:
    Laat gewoon Linda en Banri samenkomen en Mitsuo en Oka-chan. Dan ben ik blij. (cat) Maar dat gebeurt nooit.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)