• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Precies!

    Daikoku bedoel je? Die kerel? Kofuku deed niet echt iets XD Daikoku deed zo om Kofuku te beschermen..
    Maar ik ben het wel met je eens over Yukine! Wil hem slaan maar ook zo flink knuffelen D:
    En de preview zag er ook al niet veel belovend uit D:
    We gaan een kut tijd aan episodes te gemoed lijkt het wel D:


    Golden Time was wel vaag.. Grappig maar vaag..

    --

    And I fixed the topic ;D

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 22:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Precies!
    Daikoku bedoel je? Die kerel? Kofuku deed niet echt iets XD Daikoku deed zo om Kofuku te beschermen..
    Maar ik ben het wel met je eens over Yukine! Wil hem slaan maar ook zo flink knuffelen D:
    En de preview zag er ook al niet veel belovend uit D:
    We gaan een kut tijd aan episodes te gemoed lijkt het wel D:


    Golden Time was wel vaag.. Grappig maar vaag..

    --

    And I fixed the topic ;D


    Oh ja, oh ja, die dude deed het ja... God, ik was zo in die emoties dat ik dat gewoon nu al vergeten ben. XD Maar toch was het raar. EN ZE MOETEN ZE HELPEN D:
    En ik denk dat je gelijk hebt over die episodes, helaas...


    Ik ging echt helemaal dood om die scène waarin ze leuk romantisch probeerden te zijn en alles faalde. XD
    Maar... Mitsuo en Linda... I do not approve. ;|
    En ik vind Oka-chan's haar best leuk eigenlijk. ;o Maar zij moet maar gauw met Mitsuo samenkomen anders vind ik het niet leuk meer.
    Straks gaan ze dat in de anime anders doen dan in de manga of zo. D:

    Trouwens, is oude Banri nou helemaal weg? Ik kan dat anders echt bijna niet geloven. :/

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 22:48 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oeh, good job fixing the topic, Syll! *O*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    KUT HAMATORA KUT KUT KUT HAMATORA O_O...
    Is 1 kut episode niet genoeg ofzo? O_O... Ik had Nagi no Asukara voor het laatst moeten bewaren dit is niet leuk meer O-o Ook al wist ik wat er ging gebeuren O_O..

    Art sorry dat ik aan je twijfelde D: LEEF DAMNIT Ook al iets het onmogelijk om 10 schoten te overleven en shit D: LEEF DAMNIT LEEEF


    Oh ja. Ik vind Oka-chan's haar geweldig ;D. This cute.
    Ik dacht trouwens dat Banri nu wel ging vertellen tegen haar over hem en Linda..
    Ik weet trouwens niet of oude Banri helemaal weg is.. Ik denk ergens niet echt.. Ik vertrouw de intro nog niet helemaal.. Bovendien I dunno ok XD..
    Ik hoop het eigenlijk van neit.. Vind nog steeds dat hij met Linda moet.. en Oka-chan met Mitsuo en Koko dan maar met 2D-kun?

    Ja joh syll zet eerst alles in een img code dat werkt xd.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 23:09 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    KUT HAMATORA KUT KUT KUT HAMATORA O_O...
    Is 1 kut episode niet genoeg ofzo? O_O... Ik had Nagi no Asukara voor het laatst moeten bewaren dit is niet leuk meer O-o Ook al wist ik wat er ging gebeuren O_O..
    Art sorry dat ik aan je twijfelde D: LEEF DAMNIT Ook al iets het onmogelijk om 10 schoten te overleven en shit D: LEEF DAMNIT LEEEF


    Oh ja. Ik vind Oka-chan's haar geweldig ;D. This cute.
    Ik dacht trouwens dat Banri nu wel ging vertellen tegen haar over hem en Linda..
    Ik weet trouwens niet of oude Banri helemaal weg is.. Ik denk ergens niet echt.. Ik vertrouw de intro nog niet helemaal.. Bovendien I dunno ok XD..
    Ik hoop het eigenlijk van neit.. Vind nog steeds dat hij met Linda moet.. en Oka-chan met Mitsuo en Koko dan maar met 2D-kun?

    Ja joh syll zet eerst alles in een img code dat werkt xd.


    Hahaha zo zat ik dus ook precies. XD
    Eerst maakte Art mij ook niet zo heel veel uit maar in die episode werd hij zo awesome en heel die relatie met Nice en alles het is gewoon niet eerlijk! D: Hij moet leven, anders ga ik ook dood, maar hij gaat het nooit overleven...


    Golden Time;
    Ik ben het met de stelletjes die je noemt eens, hehe. :'D Denk alleen niet dat Linda Banri gaat gebeuren... Maar dat vind ik eigenlijk het belangrijkste. :/
    En met die opening zit ik ook een beetje ja. Ben echt benieuwd hoe die anime gaat eindigen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    KUT PHI-BRAIN serieus in al die seizoenen is er niemand dood gegaan.. Nu gaat gewoon iedereen dood in de animes waarvan ik het niet zie aankomen nu ook gewoon WEER O_O
    Serieus als ik straks Kuroko no Basket heb gekeken en daar gaat ook iemand dood dan stop ik serieus met anime kijken O_O Dit is niet normaal meer en ik kan dat niet aan damnit D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    KUT PHI-BRAIN serieus in al die seizoenen is er niemand dood gegaan.. Nu gaat gewoon iedereen dood in de animes waarvan ik het niet zie aankomen nu ook gewoon WEER O_O
    Serieus als ik straks Kuroko no Basket heb gekeken en daar gaat ook iemand dood dan stop ik serieus met anime kijken O_O Dit is niet normaal meer en ik kan dat niet aan damnit D:


    Bij Kuroko no Basket? Dat is een sport anime, als daar iemand in doodgaat hebben ze het helemaal geflikt deze week. :'D
    Maar volgens mij gaan komende weken echt niet leuk worden. >< Bereid je voor op feels feels feels. D:
    Als er in Noragami iemand doodgaat... Serieus ik vind ze en ga ze slaan. Damnit.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    >v< Noragami! Ik kan niet wachten tot volgende week!

    Oh: En ik keek Black Butler af!
    Ik vond het eerst niet zo'n leuke anime: te veel koekjes en thee.
    En ik vond de ruis tussendoor ook niet zo leuk,
    maar de laaste episodes.... *kwijlt*

    Op naar seisoen 2! ^^


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mijn topics.

    Ik ben op dit moment geen anime aan het kijken. o____O
    Ik lees nu voor de derde keer Totally Captivated :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    @Myrthe oeh, ik ben ook met Black Butler bezig, ik zit in seizoen twee, episode zes. :'D Maar ik vind het mwah, wel leuk enzo, maar ik heb zeker wel leukere anime's gezien. ^^ Het komt bij mij denk ik vooral omdat de personages mij niet heel erg aanspreken, of zo.

    @Marijke Ik dacht dat je Hamatora wel keek? ;o
    Totally Captivated is een shounen ai/yaoi toch, of zit ik er nu helemaal naast? Ik moet ook eens shounen ai manga gaan lezen. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    @Myrthe oeh, ik ben ook met Black Butler bezig, ik zit in seizoen twee, episode zes. :'D Maar ik vind het mwah, wel leuk enzo, maar ik heb zeker wel leukere anime's gezien. ^^ Het komt bij mij denk ik vooral omdat de personages mij niet heel erg aanspreken, of zo.

    @Marijke Ik dacht dat je Hamatora wel keek? ;o
    Totally Captivated is een shounen ai/yaoi toch, of zit ik er nu helemaal naast? Ik moet ook eens shounen ai manga gaan lezen. :3


    Ja klopt, maar ik heb hem tijdelijk stil gezet. Ik vind het irritant als ik lang moet wachten op een nieuwe episode. Ik wacht tot hij klaar is en dan kijk ik verder. ^^ En Totally Captivated is een yaoi/shounen-ai, ja. Echt één van de beste die ik gelezen heb! Je moet trouwens wel van links naar rechts lezen, aangezien het een "Koreaanse manga" is (het duurde even voordat ik daar achterkwam, haha)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Ja klopt, maar ik heb hem tijdelijk stil gezet. Ik vind het irritant als ik lang moet wachten op een nieuwe episode. Ik wacht tot hij klaar is en dan kijk ik verder. ^^ En Totally Captivated is een yaoi/shounen-ai, ja. Echt één van de beste die ik gelezen heb! Je moet trouwens wel van links naar rechts lezen, aangezien het een "Koreaanse manga" is (het duurde even voordat ik daar achterkwam, haha)


    Het is goed dat je het zegt, anders had ik het waarschijnlijk ook heel vrolijk van rechts naar links gelezen. :'D
    Ik zal 'm eens op m'n to-read lijst zetten. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, yeah dat is een anime over Basketbal xd. Ik verwachtte eerlijk gezegd ook niet dat daar iemand dood zou gaan..
    Nja dat verwachtte ik ook niet bij Phi Brain -.- Mja daar gebeurde het ook -.-
    Zo ging mijn gesprek met iemand toen ik alles bij keek; -ik laat alleen de stukjes zien van Phi Brain-
    Ik spam hem namelijk altijd beetje onder als ik mijn anime bij ga kijken XD.. Nja behalve Hamatora en Noragami.. Die kijkt hij ook..
    Let trouwens maar niet op de naam van diegene met wie ik praat.. Ooit heeft Y de naam van F veranderd op mijn skype en ik heb het nog nooit terug veranderd..

    [23-02-14 23:14:03] ' Syll: Ik ook niet..
    [23-02-14 23:14:36] ' Syll: nu allen nog Phi-Brain en Kuroko no Basket.. Daar gaan geen mensen dood… of in Phi-Brains geval zijn ze er am mensen dood en kunnen ze dus niet dood
    [23-02-14 23:14:52] ' Syll: en de episode heet natuurlijk; Kaito, you lose
    [23-02-14 23:15:06] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: Well.. dat beloofd niets goeds
    [23-02-14 23:15:10] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: Maar geen dood ;D
    [23-02-14 23:15:20] ' Syll: Je weet dat als ze een puzzel verliezen ze dood gaan?
    [23-02-14 23:15:29] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: Shit..
    [23-02-14 23:15:31] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: nvm ;D
    [23-02-14 23:15:36] ' Syll: Snap je nu waarom ik mij Rival op Pokemon Orpheus noemde?
    -stukkie verder, oh en ik speel Pokemon Firered en daar heb ik mijn Rival Orpheus genoemd.. Dat is echt een bitch in Phi Brain..-
    [23-02-14 23:22:33] ' Syll: Hmm.. Rook.. Waarom heb je een puzzel gemaakt en waarom strijd je nu tegen Kaito.. JE BENT ZIJN VRIEND god damnit..
    [23-02-14 23:22:43] ' Syll: jouw strijd tegen Kaito heb ik in seizoen 1 al gezien D:
    [23-02-14 23:23:20] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: Ze hebben ook een buddy complex :O
    -doorspoel stukje-
    [23-02-14 23:37:08] ' Syll: Nee O_O Waarom neee O_O
    [23-02-14 23:37:31] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: Oh oh...
    [23-02-14 23:38:00] ' Syll: NEE O_O?
    [23-02-14 23:38:14] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: tot zo ver het goede dus.. D:
    [23-02-14 23:40:01] ' Syll: NEEHEE D:
    [23-02-14 23:40:11] ' Syll: wephoiciodoisdiov D: GEEN DOOIE had ik gezegd D:
    [23-02-14 23:40:41] ' Syll: ROT OP kut eind lied O_O
    [23-02-14 23:41:16] Captain Kipsaté of bedroom43 in the night he's super powered super Saté but on the day he is like Kip & stuff: Lukt et..?
    [23-02-14 23:42:11] ' Syll: ? Oh ja hoor.. Rook is dood
    [23-02-14 23:42:24] ' Syll: en ik kreeg als opvrolijkiets een overvrolijke eind lied :D

    Maar ik ben serieus bang dat in Noragami iemand dood gaat o-o...

    @Marijke, o-o.. Dat is inderdaad een leuke manga ;O! Ik heb hem dan nog maar 1x gelezen.. Misschien dat ik hem nog eens ga lezen ;D.. alleen jammer dat ik dat niet in 1 avond uit kan lezen xd. Ik lees bij die manga echt traag.. net zoals bij de manga CUT..
    Sommige manga's lees ik echt traag gewoon omdat ze goed zijn xd.
    Begon wel eerst recht naar links te lezen maar na de eerste 2 pagina's vond ik alles als zo raar lopen xd.. Zat al helemaal van; Maar dit hoort daar niet dat hoort daarvoor ofzo D:..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll ik snapte eerst niet waar de naam ophield en zijn gesprek begon haha. :'D Ook echt eerst van 'oh daar gaat niemand dood', heel overtuigd. XD
    Ik ben ook bang dat er iemand doodgaat in Noragami... En als het Yato niet is, dan zal het Hiyori wel zijn aangezien zij dat spul nu ook helemaal op zich heeft... En ze mogen allebei niet dood... Ze zijn veel te leuk samen. T^T
    Ik snap niet dat ik ooit heb gezegd dat ik niet wist wie ik het meeste shipte, want Hiyori en Yato zijn zo overduidelijk het leukste samen. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, haha sorry xd. Maar ik was zelf ook te lui om zijn naam aan te passen.. Ik moest dat dan zo vaak doen o-o.. Ik was ook al vergeten dat hij zo lang was.. Ik zie zelf op skype ook alleen maar Captain, staan.. Ok dat dacht ik.. Ik keek net op skype en ik zie bijna alles staan.. Dan was het bij mijn pa waar ik alleen Captain zie staan..
    Nja als ik de preview eventjes erbij neem

    heb ik het gevoel dat er iets ga gebeuren met Yukine.. Ik weet niet wat maar er gaat iets met hem gebeuren D: ..
    Nja ook met Yato want die ging hoesten en spugen en shit..

    Is het al zondag..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you