• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Hihi, ik ook, alleen omdat ik voor school zoveel moet lezen lees ik de laatste tijd liever manga/strips/luchtige dingen of kijk ik anime, terwijl ik juist erg van oude literatuur houd. Mijn brein trekt dat alleen niet, als je lal 80 bladzijden per proefwerk (geschiedenis, e.d.) moet leren. En omdat mijn RPG min if meer doodliep schrijf ik ook nog maar heel weinig, terwijl ik dat juist heel erg leuk vind om te doen. ;c


    Tja, maar ik heb de laatste tijd eigenlijk niet veel zin meer daarin heel gek, hoewel ik natuurlijk de wekelijkse anime die ik volg wel gewoon blijf volgen. Never quit the team :P Maar ik vind het vaak ook fijn om gewoon te schrijven, maar ik ben de laatste tijd zoveel dingen aan het analyseren en bij het schrijven blijf je je eigen werk ook alsmaar analyseren dat het gewoon vermoeiend wordt om van alles te volgen en zo. Dus ik ben echt toe aan een beetje vakantie van alles xd Alleen jammer dat ik nog 4 en een halve maand stage voor de boeg heb en daar geen rust in krijg xd haha.

    Ik denk dat ik eens ga schrijven puur voor plezier en niet meer omdat ik zo goed wil schrijven en fouten wil voorkomen. :) Miss helpt dat en krijg ik zo een beetje ontspanning. Ik kijk het later dan wel na op fouten en zo om het te verbeteren.

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Hoeft niet perse fanfic te zijn, ik ben ook gewoon op zoek naar goede verhalen, want ja... t is wel een feit, 2/3 van de verhalen zijn 1D/flutzooi en een ander deel heeft gewoon geen originaliteit.


    Ahh jaa, sinds een tijd lees ik eigenlijk niet meer verhalen op quizlet, dus ik zou je niet zo een twee drie wat goede kunnen opnoemen. xd sorry, maar zit zelf ook een beetje in een dip daarin.

    Trouwens Kamisama No Inai Nichiyoub vond ik een erg leuke anime met een heel goede ending song, maar ik had daar 1 nogal grote klacht erover en dat is dat ze mijn lievelingspersonage van die serie doden in aflevering 3 xd Dat vond ik echt zo lullig xd

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 20:33 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Ahh jaa, sinds een tijd lees ik eigenlijk niet meer verhalen op quizlet, dus ik zou je niet zo een twee drie wat goede kunnen opnoemen. xd sorry, maar zit zelf ook een beetje in een dip daarin.

    Trouwens Kamisama No Inai Nichiyoub vond ik een erg leuke anime met een heel goede ending song, maar ik had daar 1 nogal grote klacht erover en dat is dat ze mijn lievelingspersonage van die serie doden in aflevering 3 xd Dat vond ik echt zo lullig xd


    Ja! Ik zat echt zo van 0.0 He isn't dead, he isn't dead.
    Net zoals bij Mikage van 07-Ghost


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ken wel een aantal hele goede OP's hier, want geloof me, die zijn er echt wel hoor. Maar ik ben de hele avond weg en zit nu even snel op m'n mobiel dus ik kan niet echt makkelijk iets aanraden met links enzo. >< Doe ik morgen wel even. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Ik ken wel een aantal hele goede OP's hier, want geloof me, die zijn er echt wel hoor. Maar ik ben de hele avond weg en zit nu even snel op m'n mobiel dus ik kan niet echt makkelijk iets aanraden met links enzo. >< Doe ik morgen wel even. ^^


    Kay (: Ik ben in ieder geval blij dat ik weer eens wat goede dingen kan lezen op Quizlet. Ik heb daarnet mijn lijst opgeschoond en het meeste wordt niet meer aan geschreven of is gewoon slecht geworden naarmat het verhaal vorderde


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Kay (: Ik ben in ieder geval blij dat ik weer eens wat goede dingen kan lezen op Quizlet. Ik heb daarnet mijn lijst opgeschoond en het meeste wordt niet meer aan geschreven of is gewoon slecht geworden naarmat het verhaal vorderde


    Vaak heb je weleens bij een verhaal dat je denkt dat diegene een hele goede opzet heeft en aardig begint, maar als het verhaal vordert dat het vooral improvisatie is en dingen door de mand vallen, waardoor je ziet dat de schrijver/schrijfster daar weinig bij heeft stilgestaan. Tenminste dat maak ik weleens mee hier.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Vaak heb je weleens bij een verhaal dat je denkt dat diegene een hele goede opzet heeft en aardig begint, maar als het verhaal vordert dat het vooral improvisatie is en dingen door de mand vallen, waardoor je ziet dat de schrijver/schrijfster daar weinig bij heeft stilgestaan. Tenminste dat maak ik weleens mee hier.


    Heb ik volgens mij ook wel eens last van. Denk ik. zo heb ik pasgeleden een stuk geschreven dat pas later in het verhaal moet komen, maar het is te gedetailleerd om pas later te komen zeg maar. Te veel uitleg dat in het begin zou moeten komen, of in ieder geval ervoor


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Heb ik volgens mij ook wel eens last van. Denk ik. zo heb ik pasgeleden een stuk geschreven dat pas later in het verhaal moet komen, maar het is te gedetailleerd om pas later te komen zeg maar. Te veel uitleg dat in het begin zou moeten komen, of in ieder geval ervoor


    Daarom is het een kunst om de informatie die je hebt te doseren en origineel te zijn in het weergeven ervan. Een goede schrijver/schrijfster weet wat en wanneer die iets moet vertellen aan de lezer en nog belangrijker wat en wanneer juist niet. :) Schrijven is een erg ingewikkeld proces waar alles eigenlijk relatief is.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Daarom is het een kunst om de informatie die je hebt te doseren en origineel te zijn in het weergeven ervan. Een goede schrijver/schrijfster weet wat en wanneer die iets moet vertellen aan de lezer en nog belangrijker wat en wanneer juist niet. :) Schrijven is een erg ingewikkeld proces waar alles eigenlijk relatief is.


    Dat is wel waar jah. Ik ga een poging doen dit recht te zetten. Heb nu eigenlijk al een deel veranderd/uitgelegd in het deel dat ik gisteren heb geschreven. zit nu alleen nog met wapenbeschrijving. Zal ik dat doen als ze de wapens kiezen en meepakken of als ze ze echt gaan gebruiken...


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik vraag me nu eigenlijk wel heel erg af of het jou in de praktijk lukt, Kevin. Want het klopt allemaal best wel wat je zegt, maar dat betekent niet dat het simpel is en je iets al kunt als je er bewust van bent wat de beste manier is. Ik kan het alleen niet echt beoordelen, omdat ik niet echt veel van je gelezen heb, al ben ik er zeker van dat ook jij verbeterpuntjes zal hebben. Dat heeft namelijk iedereen, zelfs de beste schrijvers. En het is ook echt niet zo dat de mensen op Q. hun best niet doen. De site kent gewoon heel veel beginnende schrijvers die een duwtje in de rug en wat tips nodig hebben. Maar dat is niet meer dan normaal. Schrijven is misschien wel iets waar je enigszins talent voor moet hebben, maar als je dat talent hebt zal je eerst jaren moeten oefenen voor dat talent meer wordt dan alleen een talent. Mensen onderschatten het vaak.
    In ieder geval kun je best zeggen dat Q. voor tweederde bestaat uit slechte verhalen, maar wees je er dan wel bewust van dat dit geen site is met professionele schrijvers en dat het dan ook te verwachten is. Daarom vind ik het ook zo geweldig om bèta te zijn; ik wil die schrijvers hier die jij slecht noemt heel graag op weg helpen in hun zoektocht naar een betere schrijfstijl en verhaallijn.

    Bovendien bestaat er geen beste manier om een verhaal op te schrijven, dat is voor iedereen anders. En een verhaal mag best schoonheidsfoutjes bevatten.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 22:43 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Dat is wel waar jah. Ik ga een poging doen dit recht te zetten. Heb nu eigenlijk al een deel veranderd/uitgelegd in het deel dat ik gisteren heb geschreven. zit nu alleen nog met wapenbeschrijving. Zal ik dat doen als ze de wapens kiezen en meepakken of als ze ze echt gaan gebruiken...


    Wees in ieder geval niet bang om fouten te maken. iedere schrijver/schrijfster maakt fouten zelfs de allergrootste. Ze streven allen naar perfectie in de wetenschap dat ze het nooit zullen bereiken, maar toch proberen ze er dichtbij te komen. :)

    Ik zou trouwens kiezen voor als ze het gaan gebruiken en dan moet je het niet gaan beschrijven, maar meer laten zien. Don't tell, but show. Laat de lezer zeg maar zien wat een wapen kan, wat zijn vaardigheid is, wat de positieve en negatieve eigenschappen zijn. Daar mag best een tijd overheen gaan, want niet gelijk alles hoeft meteen uitgelegd te worden :) Ik neem tenminste aan dat ze de wapens vaker gebruiken.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    Ik vraag me nu eigenlijk wel heel erg af of het jou in de praktijk lukt, Kevin. Want het klopt allemaal best wel wat je zegt, maar dat betekent niet dat het simpel is en je iets al kunt als je er bewust van bent wat de beste manier is. Ik kan het alleen niet echt beoordelen, omdat ik niet echt veel van je gelezen heb, al ben ik er zeker van dat ook jij verbeterpuntjes zal hebben. Dat heeft namelijk iedereen, zelfs de beste schrijvers. En het is ook echt niet zo dat de mensen op Q. hun best niet doen. De site kent gewoon heel veel beginnende schrijvers die een duwtje in de rug en wat tips nodig hebben. Maar dat is niet meer dan normaal. Schrijven is misschien wel iets waar je enigszins talent voor moet hebben, maar als je dat talent hebt zal je eerst jaren moeten oefenen voor dat talent meer wordt dan alleen een talent. Mensen onderschatten het vaak.
    In ieder geval kun je best zeggen dat Q. voor tweederde bestaat uit slechte verhalen, maar wees je er dan wel bewust van dat dit geen site is met professionele schrijvers en dat het dan ook te verwachten is. Daarom vind ik het ook zo geweldig om bèta te zijn; ik wil die schrijvers hier die jij slecht noemt heel graag op weg helpen in hun zoektocht naar een betere schrijfstijl en verhaallijn.

    Bovendien bestaat er geen beste manier om een verhaal op te schrijven, dat is voor iedereen anders. En een verhaal mag best schoonheidsfoutjes bevatten.


    Daar heb je wel een groot punt, maar ik vind soms tien verhalen die bijna exact op elkaar lijken, meestal 1D en dan iedere keer met een ander lid. Een meisje krijgt met een beroemde jongen, hij is constant weg, zij twijfelt, komt drama etc. soms komt er dan ook nog overspel bij en dan is het opeens weer goed. Ik heb dan zoiets van... Met wat extra fantasie en misschien wat elementen van jezelf, zoals een onbekende personen verhaal zou het veel origineler zijn. Maar het lijkt mij wel awesome om bèta te zijn, maar ik ben bang dat ik het ga verwaarlozen, gezien ik volgend jaar naar de 4e ga en dan meer moet gaan doen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Kijk een gifje van Kurosagi en hoe heet dat kind ;D


    Al die lappen tekst over schrijven ga ik niet lezen...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    Ik vraag me nu eigenlijk wel heel erg af of het jou in de praktijk lukt, Kevin. Want het klopt allemaal best wel wat je zegt, maar dat betekent niet dat het simpel is en je iets al kunt als je er bewust van bent wat de beste manier is. Ik kan het alleen niet echt beoordelen, omdat ik niet echt veel van je gelezen heb, al ben ik er zeker van dat ook jij verbeterpuntjes zal hebben. Dat heeft namelijk iedereen, zelfs de beste schrijvers. En het is ook echt niet zo dat de mensen op Q. hun best niet doen. De site kent gewoon heel veel beginnende schrijvers die een duwtje in de rug en wat tips nodig hebben. Maar dat is niet meer dan normaal. Schrijven is misschien wel iets waar je enigszins talent voor moet hebben, maar als je dat talent hebt zal je eerst jaren moeten oefenen voor dat talent meer wordt dan alleen een talent. Mensen onderschatten het vaak.
    In ieder geval kun je best zeggen dat Q. voor tweederde bestaat uit slechte verhalen, maar wees je er dan wel bewust van dat dit geen site is met professionele schrijvers en dat het dan ook te verwachten is. Daarom vind ik het ook zo geweldig om bèta te zijn; ik wil die schrijvers hier die jij slecht noemt heel graag op weg helpen in hun zoektocht naar een betere schrijfstijl en verhaallijn.


    Weet je, het is makkelijk om er over te lullen, over andere verhalen te oordelen, maar pas wanneer jezelf aan de andere kant van de tafel zit, begin je pas echt in te zien hoe ongelofelijk moeilijk het is. Erover praten, de theorie kennen, is echt totaal anders dan het in de praktijk uitvoeren. Net als iedereen maak ik ook fouten, zelfs enorme. Ik heb alleen wel veel geleerd in de tijd dat ik schrijf, maar dat komt vooral doordat ik bijna elke beginnersfout wel heb gemaakt en miss daarom doordat ik zoveel fouten heb gemaakt, maar er ook van geleerd heb, dat ik vaak wel weet waar ik over praat in het schrijversvak. Maar eigenlijk als het erop aankomt, ben ik nog net zo ver als iedereen hier. Ik ben bezig met een boek, maar dat is het dan ook. Maar ik kan je wel dit vertellen, als ik de helft zo goed was in schrijven als dat ik erover kon praten, was ik allang bestseller auteur geweest xd

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Daar heb je wel een groot punt, maar ik vind soms tien verhalen die bijna exact op elkaar lijken, meestal 1D en dan iedere keer met een ander lid. Een meisje krijgt met een beroemde jongen, hij is constant weg, zij twijfelt, komt drama etc. soms komt er dan ook nog overspel bij en dan is het opeens weer goed. Ik heb dan zoiets van... Met wat extra fantasie en misschien wat elementen van jezelf, zoals een onbekende personen verhaal zou het veel origineler zijn. Maar het lijkt mij wel awesome om bèta te zijn, maar ik ben bang dat ik het ga verwaarlozen, gezien ik volgend jaar naar de 4e ga en dan meer moet gaan doen.


    Ik noem wat in zulke verhalen in de meeste gevallen wordt beschreven geen drama. Aan drama gaat iets belangrijks vooraf volgens mij heette dat opbouw :P
    Vaak zijn het ook van die soap verhalen, dat ze van de ene gebeurtenis in het andere komen zonder dat de gebeurtenis enige effect heeft in de verre toekomst van het verhaal. De diepte ontbreekt ook vaak en ik mis ook vaak het thema. Naar mijn mening een van de belangrijkste elementen in het boek, de thematiek :)

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 22:55 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Daar heb je wel een groot punt, maar ik vind soms tien verhalen die bijna exact op elkaar lijken, meestal 1D en dan iedere keer met een ander lid. Een meisje krijgt met een beroemde jongen, hij is constant weg, zij twijfelt, komt drama etc. soms komt er dan ook nog overspel bij en dan is het opeens weer goed. Ik heb dan zoiets van... Met wat extra fantasie en misschien wat elementen van jezelf, zoals een onbekende personen verhaal zou het veel origineler zijn. Maar het lijkt mij wel awesome om bèta te zijn, maar ik ben bang dat ik het ga verwaarlozen, gezien ik volgend jaar naar de 4e ga en dan meer moet gaan doen.


    Ik neem het je ook niet kwalijk dat je ze zelf niet wil lezen, dat wil ik ook niet hoor. ;p Ik bedoel meer dat het gewoon te verwachten is op een amateursite, vooral ook omdat Q. heel erg gevoelig voor hypes is.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LeIouch schreef:
    (...)

    Ik noem wat in zulke verhalen in de meeste gevallen wordt beschreven geen drama. Aan drama gaat iets belangrijks vooraf volgens mij heette dat opbouw :P
    Vaak zijn het ook van die soap verhalen, dat ze van de ene gebeurtenis in het andere komen zonder dat de gebeurtenis enige effect heeft in de verre toekomst van het verhaal. De diepte ontbreekt ook vaak en ik mis ook vaak het thema. Naar mijn mening een van de belangrijkste elementen in het boek, de thematiek :)


    Ik noem alles wat té is drama. Eigenlijk meer dramatisch, maar goed. Dat terzijde.
    @Yoite, hoe heb jij gekozen om béta te worden? Waarom wilde je béta worden?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen