• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Ik noem alles wat té is drama. Eigenlijk meer dramatisch, maar goed. Dat terzijde.
    @Yoite, hoe heb jij gekozen om béta te worden? Waarom wilde je béta worden?


    Ja, maar geloof mij nou maar dat een goed dramaverhaal schrijven echt ontzettend lastig kan zijn, want je moet ervoor zorgen dat je lezers echt om de personages gaan geven en met hen meevoelen. Gevoelens kun je niet uitdrukken in worden, dus dat is een enorm dilemma xd Als schrijver heb je alleen wel de onterechte zelfoverschatting dat je het wel kunt uitdrukken in worden. Dus probeer je het en soms heel soms kom je er vaak nog aardig in de buurt ook :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Weet je, het is makkelijk om er over te lullen, over andere verhalen te oordelen, maar pas wanneer jezelf aan de andere kant van de tafel zit, begin je pas echt in te zien hoe ongelofelijk moeilijk het is. Erover praten, de theorie kennen, is echt totaal anders dan het in de praktijk uitvoeren. Net als iedereen maak ik ook fouten, zelfs enorme. Ik heb alleen wel veel geleerd in de tijd dat ik schrijf, maar dat komt vooral doordat ik bijna elke beginnersfout wel heb gemaakt en miss daarom doordat ik zoveel fouten heb gemaakt, maar er ook van geleerd heb, dat ik vaak wel weet waar ik over praat in het schrijversvak. Maar eigenlijk als het erop aankomt, ben ik nog net zo ver als iedereen hier. Ik ben bezig met een boek, maar dat is het dan ook. Maar ik kan je wel dit vertellen, als ik de helft zo goed was in schrijven als dat ik erover kon praten, was ik allang bestseller auteur geweest xd


    Nou ja, dat is dus ook een beetje mijn punt. En als je die fouten hebt ondergaan, zal je waarschijnlijk ook wel weten dat - dat gewoon bij de weg van de schrijver hoort en dat de meeste schrijvers op Q. ook op die weg zitten en dat jij waarschijnlijk al wat verder dan zij bent.
    Fouten maken is niet erg, maar juist goed: je kunt er alleen maar van leren en beter van worden. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Ik noem alles wat té is drama. Eigenlijk meer dramatisch, maar goed. Dat terzijde.
    @Yoite, hoe heb jij gekozen om béta te worden? Waarom wilde je béta worden?


    Mijn motivatie is eigenlijk vooral wat ik net zei: dat ik mensen heel graag wil helpen te groeien als schrijver. (: Ik ben dan ook iemand die veel aandacht aan de verhaallijn kant van het bèta-readen besteed. Gelukkig ben ik ook goed in spelling en dat is natuurlijk ook heel belangrijk. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Nou ja, dat is dus ook een beetje mijn punt. En als je die fouten hebt ondergaan, zal je waarschijnlijk ook wel weten dat - dat gewoon bij de weg van de schrijver hoort en dat de meeste schrijvers op Q. ook op die weg zitten en dat jij waarschijnlijk al wat verder dan zij bent.
    Fouten maken is niet erg, maar juist goed: je kunt er alleen maar van leren en beter van worden. ^^


    Aha, mooi dan zijn we het eens xd
    Alleen een ding waar ik me wel eens aan stoor zijn sommige reacties, want fouten maken is niet erg alleen je hebt soms wel iemand nodig die je erop wijst. Want jij zult miss ook wel beamen dat je als schrijver/schrijfster vaak blind bent voor je eigen fouten en daarom is het altijd handig om iemand anders het na te laten lezen. Maar ik zie soms van zulke nutteloze reacties waarbij ik denk, dat niemand daar ook maar iets wijzer van wordt xd Zoals: "Verder." of "Goed hoofdstuk!" Dan heb ik altijd iets van Wauw, je hebt dat hele hoofdstuk gelezen en dat is de enige reactie die je hebt? Of je bent zo overdonderd door het hoofdstuk dat je sprakeloos bent of je bent gewoon te lui om er dieper op in te gaan xd Maar ja, dat ben ik dan weer. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    (...)

    Mijn motivatie is eigenlijk vooral wat ik net zei: dat ik mensen heel graag wil helpen te groeien als schrijver. (: Ik ben dan ook iemand die veel aandacht aan de verhaallijn kant van het bèta-readen besteed. Gelukkig ben ik ook goed in spelling en dat is natuurlijk ook heel belangrijk. ;p


    Dat lijkt me ook wel leuk om te doen eigenlijk al is mijn spelling niet altijd even goed. Ik help mn schrijfvrienden wel eens met uitwerken etc. Zo ben ik eigenlijk op het idee gekomen samen met een vriend te schrijven.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Kevin over dat met die reacties ben ik het wel met je eens, ja. ;p Al moet ik zeggen dat ik mijn 'bèta-blik' meestal uit zet als ik gewoon verhalen lees voor mezelf. En dat om de doodeenvoudige reden dat mensen vaak ook niet op extreem kritische reacties zitten te wachten. Daarom doe ik dat vaak niet, tenzij erom gevraagd wordt. Maar meestal laat ik wel wat meer weten dan snel verder'. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Dat lijkt me ook wel leuk om te doen eigenlijk al is mijn spelling niet altijd even goed. Ik help mn schrijfvrienden wel eens met uitwerken etc. Zo ben ik eigenlijk op het idee gekomen samen met een vriend te schrijven.


    Spelling is altijd wel aan te leren, feedback geven ook, maar lastiger. Dat moet toch wel in je zitten. Misschien kun je ooit eens aan bètaverkiezingen meedoen als het je leuk lijkt?
    Ze zijn alleen nu al in volle gang, op dit moment. (': Maar meestal worden er ongeveer ieder jaar wel nieuwe gezocht.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nog ff wat gif plaatsen omdat ik daar zin in heb vraag me af of jullie ze herkennen xD






    Mawaru peguindrum
    Yumeiro patissiere SP professional
    Bokusatsu tenshi Dokuro-Chan
    Yuyushiki


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yoite schreef:
    (...)

    Spelling is altijd wel aan te leren, feedback geven ook, maar lastiger. Dat moet toch wel in je zitten. Misschien kun je ooit eens aan bètaverkiezingen meedoen als het je leuk lijkt?
    Ze zijn alleen nu al in volle gang, op dit moment. (': Maar meestal worden er ongeveer ieder jaar wel nieuwe gezocht.


    Kay. Ik ga volgende keer een poging doen (:


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    @Kevin over dat met die reacties ben ik het wel met je eens, ja. ;p Al moet ik zeggen dat ik mijn 'bèta-blik' meestal uit zet als ik gewoon verhalen lees voor mezelf. En dat om de doodeenvoudige reden dat mensen vaak ook niet op extreem kritische reacties zitten te wachten. Daarom doe ik dat vaak niet, tenzij erom gevraagd wordt. Maar meestal laat ik wel wat meer weten dan snel verder'. :'D


    Nou ja, ik verwacht ook niet dat iedereen met een heel foutenanalyserapport komt, maar je kunt wel een kleine hint geven van waar je op zou kunnen verbeteren. Even om de schrijver/schrijfster te laten weten dat er nog wel wat verbeterpuntjes zijn. Net als Kyousuke Riki een hint gaf over Kengo xd haha. Iets meer onderbouwing dan ga verder of goed hoofdstuk mag best vind ik xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Kijk een gifje van Kurosagi en hoe heet dat kind ;D


    Al die lappen tekst over schrijven ga ik niet lezen...


    Dat punt had ik ook al bereikt. XD
    Het werden er teveel.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    .... Ik begon gisteren aan 2 nieuwe animes.... I should not have done that, I should NOT have done that....

    Maar Nagi no Asukara en Strike the blood zijn best leuk! Vooral Nagi no Asukara! Soooo cuteeeh! >v<
    Ugh... te veel animes die ik wil zien!!! >v<


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Omg, eindelijk iemand die Strike the Blood kijkt! ;D
    Ik vind het ook leuk. :3 Al vind ik het wel een beetje onzin dat de hoofdpersoon like, een stuk of vijf girlfriend-kandidaten heeft. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yee nog iemand die Nagi no Asukara kijkt ;D -ben vergeten wie de andere was die het keek..-
    De ogen daarvan zijn zo fabulous o-o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    Omg, eindelijk iemand die Strike the Blood kijkt! ;D
    Ik vind het ook leuk. :3 Al vind ik het wel een beetje onzin dat de hoofdpersoon like, een stuk of vijf girlfriend-kandidaten heeft. XD


    * kuch * Rewrite * kuch *

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 18:10 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.