• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, oké, maar dat kun je wel ongeveer van alle Key dingen zeggen. (': Clannad heeft dat toch echt ook, en Kanon, en Little Busters... Alleen daar wordt er ten minste ook nog één uitgekozen. ><


    HAREMS! WHIII!

    @Shion: Het is echt een awesome anime, Nagi no Asukara, TvT Er zijn zo'n leuke animes lately.........


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Syll
    hehehehe Koko daar met haar exorcist. XD Ik ging echt dood tijdens dat stukje met Nana-senpai. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gauche schreef:
    (...)

    HAREMS! WHIII!

    @Shion: Het is echt een awesome anime, Nagi no Asukara, TvT Er zijn zo'n leuke animes lately.........


    REVERSE HAREM; Amnesia, Diabolik Lovers. :'D Die zijn vaak nog slechter, vind ik dan. >< Behalve Ouran, want Ouran is awesome.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, daar ben ik het wel mee eens ;d. Vond ergens ook zielig hoe verschillend ze werden en wanneer ze ruzie maakten in huis en beetje alles overhoop haalden.

    @Myrthe, mee eens!

    @Dirkje, je bent niet de enige xd. Ook zat ik van; Wutt.. Vooral wanneer ze doorpraatte en Nana beetje zat te vermoorden xd.
    + over je andere post, Ouran als in Ouran Koukou Host Club? Dat is toch niet echt een Harem? Ik bedoel die 2 eindigen met elkaar ;o
    Bij Amnesia is een geval apart.. en in Diabolik werd niemand gekozen.. Toch? Of mis ik nu iets XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    Ik ken wel een aantal hele goede OP's hier, want geloof me, die zijn er echt wel hoor. Maar ik ben de hele avond weg en zit nu even snel op m'n mobiel dus ik kan niet echt makkelijk iets aanraden met links enzo. >< Doe ik morgen wel even. ^^


    Zou je die links ff door kunnen sturen? Ik verveel me best wel erg


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    @Kevin, daar ben ik het wel mee eens ;d. Vond ergens ook zielig hoe verschillend ze werden en wanneer ze ruzie maakten in huis en beetje alles overhoop haalden.

    @Myrthe, mee eens!

    @Dirkje, je bent niet de enige xd. Ook zat ik van; Wutt.. Vooral wanneer ze doorpraatte en Nana beetje zat te vermoorden xd.
    + over je andere post, Ouran als in Ouran Koukou Host Club? Dat is toch niet echt een Harem? Ik bedoel die 2 eindigen met elkaar ;o
    Bij Amnesia is een geval apart.. en in Diabolik werd niemand gekozen.. Toch? Of mis ik nu iets XD


    Haha ja (':
    Nee, ik had het over reverse harem, zo heet zoiets toch altijd als een meisje wordt omring door jongens? Of moet ze dan per se niemand of juist wel iemand kiezen?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zaiphon schreef:
    (...)

    Zou je die links ff door kunnen sturen? Ik verveel me best wel erg


    Oh, ja gomenasai! Helemaal vergeten!
    Momentje, ze komen eraan. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Haha ja (':
    Nee, ik had het over reverse harem, zo heet zoiets toch altijd als een meisje wordt omring door jongens? Of moet ze dan per se niemand of juist wel iemand kiezen?

    Volgens mij juist niemand ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Goede OP's op Q.:
    - Schaduwen van Aves
          Historisch, dus daar moet je wel van houden, maar het is fantastisch geschreven.
    - The Mule van Assassin
          Sci-fi, heel erg awesome verhaal.
    - Dwalen van Idylle
          Ook sci-fi, heel vlot en leuk geschreven.
    - Sowieso alles van Ivyrise, want zij schrijft geweldig en heeft altijd originele stories. Mijn favorieten van haar zijn denk ik Tormentor [lopend], Tears of Illusion [afgelopen, dus kun je lekker doorlezen] en White Feathers.
    - Catch me if you can van Square
          Fantasy, leest geweldig en vlot, de schrijfster is fantastisch goed; afgelopen, dus leest lekker door. Won vorig jaar SOTY.
    - Als een druppel in de zee van Chip.
          Echt een prachtig fantasy/romance verhaal, en de schrijfster is ook heel erg goed. Ik raad je sowieso meer van haar stories aan, maar deze is mijn favoriet.
    - Ophelia van Opheliac
          Nam vorig jaar deel aan SOTY, fantasy, gewoon heel meeslepend geschreven.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Goede OP's op Q.:
    - Schaduwen van Aves
          Historisch, dus daar moet je wel van houden, maar het is fantastisch geschreven.
    - The Mule van Assassin
          Sci-fi, heel erg awesome verhaal.
    - Dwalen van Idylle
          Ook sci-fi, heel vlot en leuk geschreven.
    - Sowieso alles van Ivyrise, want zij schrijft geweldig en heeft altijd originele stories. Mijn favorieten van haar zijn denk ik Tormentor [lopend], Tears of Illusion [afgelopen, dus kun je lekker doorlezen] en White Feathers.
    - Catch me if you can van Square
          Fantasy, leest geweldig en vlot, de schrijfster is fantastisch goed; afgelopen, dus leest lekker door. Won vorig jaar SOTY.
    - Als een druppel in de zee van Chip.
          Echt een prachtig fantasy/romance verhaal, en de schrijfster is ook heel erg goed. Ik raad je sowieso meer van haar stories aan, maar deze is mijn favoriet.
    - Ophelia van Opheliac
          Nam vorig jaar deel aan SOTY, fantasy, gewoon heel meeslepend geschreven.


    Thank you :)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    Goede OP's op Q.:
    - Schaduwen van Aves
          Historisch, dus daar moet je wel van houden, maar het is fantastisch geschreven.
    - The Mule van Assassin
          Sci-fi, heel erg awesome verhaal.
    - Dwalen van Idylle
          Ook sci-fi, heel vlot en leuk geschreven.
    - Sowieso alles van Ivyrise, want zij schrijft geweldig en heeft altijd originele stories. Mijn favorieten van haar zijn denk ik Tormentor [lopend], Tears of Illusion [afgelopen, dus kun je lekker doorlezen] en White Feathers.
    - Catch me if you can van Square
          Fantasy, leest geweldig en vlot, de schrijfster is fantastisch goed; afgelopen, dus leest lekker door. Won vorig jaar SOTY.
    - Als een druppel in de zee van Chip.
          Echt een prachtig fantasy/romance verhaal, en de schrijfster is ook heel erg goed. Ik raad je sowieso meer van haar stories aan, maar deze is mijn favoriet.
    - Ophelia van Opheliac
          Nam vorig jaar deel aan SOTY, fantasy, gewoon heel meeslepend geschreven.


    Jij houdt van sci-fiction xd
    En natuurlijk van actie, drama, romance, fantasy, etc.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Weet je dat ik nu lichtelijk bang word voor hoe Noragami gaat lopen? D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @ Kevin ja, daar houd ik zeker van. :3
    Maar het komt ook een beetje doordat één van de thema's van SOTY dit jaar sci-fi is en er dus meer sci-fi verhalen dan normaal op Q. rondzwerven. Maar ik ben sowieso een groot fan van sci-fi, vooral van apocalyptische en/of toekomstverhalen. ^^
    Een paar jaar terug was ik altijd van de fantasy, maar ik neig de laatste tijd steeds meer naar sci-fi, ook in m'n eigen verhalen. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Over het algemeen word bij de meeste harem wel iemand gekozen alleen niet bij allemaal natuurlijk. Meeste series hebben meer seizoenen nodig.
    Ik heb redelijk wat harem gezien haha :3

    H2O:Footprints in the Sand is mijn favoriete harem en Ouran high school host club mijn favoriete reverse harem :3


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    xSlagroomx schreef:
    Over het algemeen word bij de meeste harem wel iemand gekozen alleen niet bij allemaal natuurlijk. Meeste series hebben meer seizoenen nodig.
    Ik heb redelijk wat harem gezien haha :3

    H2O:Footprints in the Sand is mijn favoriete harem en Ouran high school host club mijn favoriete reverse harem :3


    Oh nee, niet H2O... Die anime is mijn dood geworden. De laatste episode... Het was zo heftig dat ik hem niet af kon kijken, pas naar maanden durfde ik dat. :/ Idk, ik was niet eens zo extreem gehecht aan de personages (voor mijn doen), maar damn, dat uiteindelijke plot...
    Kevin, als je nog eens op zoek naar Key-achtige animes bent, moet je die maar proberen. Be prepared for painful feels. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)