• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    LeIouch schreef:
    (...)

    * kuch * Rewrite * kuch *



    Ja, oké, maar dat kun je wel ongeveer van alle Key dingen zeggen. (': Clannad heeft dat toch echt ook, en Kanon, en Little Busters... Alleen daar wordt er ten minste ook nog één uitgekozen. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, oké, maar dat kun je wel ongeveer van alle Key dingen zeggen. (': Clannad heeft dat toch echt ook, en Kanon, en Little Busters... Alleen daar wordt er ten minste ook nog één uitgekozen. ><


    Nou, technisch gezien als je de ova's meerekent, wordt er bij Clannad drie uitgekozen :X
    Maar ik snap je punt hoor xd ik ben het ook wel met je eens, maar ik moest gelijk denken aan Rewrite toen je dat zei xd haha
    maar ja, Key die heeft bij mij ondertussen het krediet verdient dat ze erg veel kunnen maken :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Heh, eigenlijk wel ja xd. Ik heb er op zich niet zoveel problemen mee hoor, maar ik vind het wel altijd heel ongeloofwaardig als vijf meiden verliefd zijn op de mannelijke hoofdpersoon. -.-


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Heh, eigenlijk wel ja xd. Ik heb er op zich niet zoveel problemen mee hoor, maar ik vind het wel altijd heel ongeloofwaardig als vijf meiden verliefd zijn op de mannelijke hoofdpersoon. -.-


    Ligt aan de mannelijke hoofdpersoon xd haha, maar ik ben het met je eens. Alleen in Naruto snap ik wel dat ze het zo hadden gedaan, dat alle meiden op Sasuke moesten vallen, want Sasuke moest eigenlijk de perfecte jongen worden, het voorbeeld dat alles kon krijgen, maar zich daar niet voor interesseerde. Naruto moest tegen hem opkijken en ervoor willen vechten, maar in dit geval heeft het ook echt een functie dat een mannelijk hoofdpersoon zoveel lovers heeft. Dan vind ik het wel weer goed. Maar over het algemeen ben ik ook meer voor de underdog hoofdpersoon die zich juist op moet werken om iets te bereiken en miss zelfs een klein nadeel of beperking heeft, want dan wordt het interessant vind ik. Alleen het moet wel op een realistische manier gebeuren en niet opeens poef de hoofdpersoon is superman xd dat werkt niet xd De opbouw is daarin erg belangrijk :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    In het geval van Sasuke snap ik het ook wel inderdaad, maar bij bijvoorbeeld Strike the Blood heeft het totaal geen functie, gewoon ieder vrouwelijk personage dat in de verhaallijn verschijnt valt voor hem xd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    In het geval van Sasuke snap ik het ook wel inderdaad, maar bij bijvoorbeeld Strike the Blood heeft het totaal geen functie, gewoon ieder vrouwelijk personage dat in de verhaallijn verschijnt valt voor hem xd.


    Hahah, dat kan aan de ene kant lui schrijfwerk zijn, maar aan de andere kant is het ook wel komisch xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Hahah, dat kan aan de ene kant lui schrijfwerk zijn, maar aan de andere kant is het ook wel komisch xd


    Dat had het kunnen zijn, maar het is niet komisch bedoelt. Het is bloedserieus. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Dat had het kunnen zijn, maar het is niet komisch bedoelt. Het is bloedserieus. xd


    Oohh hahaha xd Ik vind het meer komisch klinken dan bloedserieus, want als je het serieus doet dan moet er een reden achter zitten. Je kan niet gewoon iedere meid op iemand laten vallen zonder goede reden. Anders is het gewoon niet realistisch, maar ik ben sowieso geen groot voorstander van liefde op het eerste gezicht. Hoewel ik dat natuurlijk niet kan bewijzen xd Ik heb echt geen idee hoe liefde werkt en ben er ook geen expert in zeg ik eerlijk. Maar in ieder geval geloof ik meer in dat je eerst een sterke band moet vormen voor je verliefd kunt raken en niet verliefd kan raken als er gewoon nog niet is, maar daar kan ik eigenlijk zo gigantisch naast zitten xd maar ja xd Ik zal het wel ook nooit begrijpen xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Oohh hahaha xd Ik vind het meer komisch klinken dan bloedserieus, want als je het serieus doet dan moet er een reden achter zitten. Je kan niet gewoon iedere meid op iemand laten vallen zonder goede reden. Anders is het gewoon niet realistisch, maar ik ben sowieso geen groot voorstander van liefde op het eerste gezicht. Hoewel ik dat natuurlijk niet kan bewijzen xd Ik heb echt geen idee hoe liefde werkt en ben er ook geen expert in zeg ik eerlijk. Maar in ieder geval geloof ik meer in dat je eerst een sterke band moet vormen voor je verliefd kunt raken en niet verliefd kan raken als er gewoon nog niet is, maar daar kan ik eigenlijk zo gigantisch naast zitten xd maar ja xd Ik zal het wel ook nooit begrijpen xd


    Daar ben ik het helemaal met je over eens. :Y)
    Ik geloof best dat liefde op het eerste gezicht bestaat, maar niet vijf keer in één verhaal, bij dezelfde persoon. >< En in verhalen ben ik sowieso veel meer fan van liefde die een grote ontwikkeling doormaakt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Daar ben ik het helemaal met je over eens. :Y)
    Ik geloof best dat liefde op het eerste gezicht bestaat, maar niet vijf keer in één verhaal, bij dezelfde persoon. >< En in verhalen ben ik sowieso veel meer fan van liefde die een grote ontwikkeling doormaakt.


    Wij zijn het wel vaak eens xd Begint saai te worden xd hahaha
    Maar het is vooral in verhalen veel mooier als je beschrijft hoe liefde zich ontwikkeld. Je kunt dan zoveel dingen daarbij betrekken en zelfs vooraf de kleine hitns weergeven is altijd leuk :) Alleen ik vind wel dat series niet meer moeten doen dat het eerste personage dat de protagonist ontmoet gelijk de leifde voor hem wordt, want datt is gewoon cliché xd die zie ik al van 1000 kilometer aankomen. (wat Clannad stiekem ook deed, maar zij betrokken Ryou er steeds goed bij waar je ook van wist dat ze op Tomoya viel dat het toch interessant bleef om te volgen.)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Bla bla bla... Gifjes tijd ;d.






    Golden Time
    Nagi no Asukara
    Kuroko no Basket
    Ookami Kodomo no Ame to Yuki


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Bla bla bla... Gifjes tijd ;d.






    Golden Time
    Nagi no Asukara
    Kuroko no Basket
    Ookami Kodomo no Ame to Yuki


    Heey die laatste herken ik :)
    Ame! :P Dat is echt zo'n lieve film he, Ookami Kodomo no Ame to Yuki.
    Echt die kindertijd van Ame & Yuki vind ik zo schattig xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Heey die laatste herken ik :)
    Ame! :P Dat is echt zo'n lieve film he, Ookami Kodomo no Ame to Yuki.
    Echt die kindertijd van Ame & Yuki vind ik zo schattig xd

    Geweldige film! Niet zo geweldig als je op school zit.. Damnit feels..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    LeIouch schreef:
    (...)

    Heey die laatste herken ik :)
    Ame! :P Dat is echt zo'n lieve film he, Ookami Kodomo no Ame to Yuki.
    Echt die kindertijd van Ame & Yuki vind ik zo schattig xd


    Ik heb die film drie keer gezien en blijft leuk.


    Vampire + Servant = Servamp

    Shion schreef:
    (...)
    Geweldige film! Niet zo geweldig als je op school zit.. Damnit feels..


    haha, dit is toevallig een van de films die ik thuis heb gekeken in het weekend, maar ik vond hem echt goed. Vooral die kindertijd is zo mooi geschreven en je hart smelt gewoon steeds bij Ame en Yuki. Ik vind het echt zo mooi hoe ze hen in beeld hebben gebracht en hoe ze hun verschillen zo mooi weergeven. Ook dat moment dat ze over dat pad lopen en ze elk hun eigen kant opgaan, is heel mooi gedaan :)

    Trouwens deze gif's zijn echt het liefst vind ik :)




    Lief! Lief! Lief! :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.