• Je mag hier alles kwijt wat je kwijt wil. Ga dus niet teveel offtopic in het speeltopic aub c;


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Ja, ik weet dat jij dat prefereert, maar ik laat iedereen gewoon doen wat ie wil. Ik weet namelijk dat er hier genoeg mensen op Q zijn die liever in de ik vorm schrijven. Mijzelf maakt het vrij weinig uit. Ik ben met schrijven begonnen in de hij/zij vorm, toen kreeg ik de tip van een uitgever om in de ik vorm te gaan schrijven en nu speel ik er meestal mee in mijn verhalen, maar aangezien bijna iedereen hier RPG't in de ik vorm, doe ik dat meestal ook.

    Zoals ik al zei, het is zeker niet om anderen te dwingen of aan te zetten tot het schrijven in de hij/zij vorm ^_^ Ik ben ook zeker van mening dat iedereen gewoon moet schrijven in de vorm en tijd waarin hij/zij wilt schrijven, al is rpg'en nog iets anders dan een boek schrijven (:
    Ik heb het bij één rpg geprobeerd in de ik-vorm te schrijven hier op Q om niet uit de toon te vallen, en je komt inderdaad sneller aan je benodigde woorden, maar ik voelde me er niet comfortabel bij. Ofja, ik heb het idee dat m'n post niet geweldig goed is :'D
    En tja, ik rpg al vanaf m'n 16de (indertijd was dus 16 de jongste leeftijd op schrijverssites van wat nu 12-13 is, en de gemiddelde leeftijd liep tegen de 30-40 :'D Generatieswitch en internet evolutie, I guess), Maar goed, dat is voor mij dus al bijna 10 jaar RPG'en, en dus ook al 10 jaar in de hij/zij vorm, wat je dus niet snel verleerd/aanpas, vooral omdat iedereen indertijd altijd in de hij/zij schreef. Pas heel wat jaar later is men ook in de ik gaan schrijven, en ja, ik voel me in deze dus ook kinda antiek :'D

    En ik kan een heel relaas schrijven over waarom de ik-vorm mijn voorkeur niet heeft hier op Q, voornamelijk ook om te lezen, maar dat doet nu niet ter zake en heeft absoluut geen toepassing op de rpg, want zoals ik al zei, een boek schrijven of rpg'en zijn twee verschillende dingen binnen het schrijven ^_^ Want met een verhaal/boek schrijven kan ik wel gerust overswitchen naar de ik-vorm ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb precies het zelfde. In rpg enkel hij/zij vorm.

    en met verhalen kan ik beide maar juist in rpg niet


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Hmmm, ik heb dus m'n post in zowel de hij/zij vorm als de ik-vorm geschreven, aangezien ik dus gerust nog wel eens een poging wil wagen in de ik-vorm te rpg'en als dat gewaardeerd wordt, maar ik twijfel in dat opzicht dus ontzettend...
    En tja, ik wil dus ook niet echt een buitenbeentje zijn - en nu voel ik me ergens ook nog een schaap (belgische term voor onnozelaar) :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik blijf mooi in hij/zij vorm als dat goed is


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Van mij mag iedereen zo schrijven als hij of zij wil. Zolang iedereen zich aan de regels houdt en het minimum wordt gehaald.


    Happy Birthday my Potter!

    Dat komt wel voor elkaar ;)


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Trouwens kan Nixie gered worden als ze zich zelf per ongelijk laat bevriezen?
    Ze kan het bevries proces niet terug draaien etc xD


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:
    Trouwens kan Nixie gered worden als ze zich zelf per ongelijk laat bevriezen?
    Ze kan het bevries proces niet terug draaien etc xD


    Vast wel, hoewel ik het zeer knap van haar vindt, als ze dat voor elkaar krijgt.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zal straks proberen even een post te schrijven (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Jafar schreef:
    (...)

    Vast wel, hoewel ik het zeer knap van haar vindt, als ze dat voor elkaar krijgt.


    Nou zo moeilijk is dat niet echt xD

    (Even twee voorbeelden)

    Deze bij 3,25

    en deze bij 4.13

    Al kost dat laatste wel heel veel energie zo'n groot gebied maar zie het dan eerder aan als een kleine ruimte. Maar zodra ze dus zelf ook nat is. zou ze haar zelf ook kunnen laten bevriezen vooral omdat ze dit nog totaal niet in de hand heeft.


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Ikl schrijf meestal in de hij/zij persoonsvorm verledentijd, netzoals Valkyries schrijf ik al een paar jaar en alleen maar in de hij/zij vorm, gezien ik op hyves vanaf mijn 12e al in de hij/zij vorm schrijf. Ik heb wel eens geprobeerd in de ik-vorm te schrijven maar vind het persoonlijk lelijk en daardoor lijkt - naar mijn idee - het RPG niet "samen" te komen, dus het is geen een geheel, gezien iedereen vanuit de ik-vorm dan schrijft.

    Maar iedereen moet schrijven zoals ie zelf wilt (: Want je moet er wel plezier aan kunnen beleven

    XLaheyX schreef:
    (...)

    Nou zo moeilijk is dat niet echt xD

    (Even twee voorbeelden)

    Deze bij 3,25

    en deze bij 4.13

    Al kost dat laatste wel heel veel energie zo'n groot gebied maar zie het dan eerder aan als een kleine ruimte. Maar zodra ze dus zelf ook nat is. zou ze haar zelf ook kunnen laten bevriezen vooral omdat ze dit nog totaal niet in de hand heeft.


    Vooral grappig dat die tweede zo te zien niet per ongeluk gaat, maar meer uit bescherming is en het haar eigen dood betekend en ze bij die eerste op tijd weer uit het water is en dus eigenlijk niet zichzelf bevriest, dus ik denk toch nog steeds dat het wel wat moeite kost om dat voor elkaar te krijgen en het is natuurlijk wel een levensgevaarlijke situatie... Als het vaak gebeurd, zal het sws een keer haar dood betekenen, want ze moet maar precies stevig staan, mag niet omvallen en moet zo snel mogelijk weer warm worden, gezien alle functies in het lichaam stoppen door bevriezing.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Vooral grappig dat die tweede zo te zien niet per ongeluk gaat, maar meer uit bescherming is en het haar eigen dood betekend en ze bij die eerste op tijd weer uit het water is en dus eigenlijk niet zichzelf bevriest, dus ik denk toch nog steeds dat het wel wat moeite kost om dat voor elkaar te krijgen en het is natuurlijk wel een levensgevaarlijke situatie... Als het vaak gebeurd, zal het sws een keer haar dood betekenen, want ze moet maar precies stevig staan, mag niet omvallen en moet zo snel mogelijk weer warm worden, gezien alle functies in het lichaam stoppen door bevriezing.


    Het is maar een voorbeeld en hoe kun je als meermin zo snel het bad uit komen. Ze kan moeilijk gaan staan xD
    En die tweede daarmee bedoel ik niet dat situatie


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:
    (...)

    Het is maar een voorbeeld en hoe kun je als meermin zo snel het bad uit komen. Ze kan moeilijk gaan staan xD
    En die tweede daarmee bedoel ik niet dat situatie


    Nou ja, van mij mag je het haar laten doen, maar ik denk wel dat als het vaker gebeurd, ze een groot probleem heeft. Tenzij je natuurlijk een voorbeeld aan Iceman neemt, voor wie het helemaal geen kwaad kan om dat te doen en die dan ook gewoon nog kan bewegen en er juist extra sterk door wordt.. Het ligt er een beetje aan hoe je de kracht interpreteert. Het voorbeeld dat jij gaf, sterft nadat ze zichzelf bevriest, terwijl Iceman het juist gebruikt en het is Emma uit H2O (ik dacht meer aan haar kracht, gezien zij ook een meermin is die veranderd zodra ze nat wordt c; ) en een Prue uit een vorig leven in Charmed nog nooit overkomen, omdat ze er wel wat voor moeten doen om de kracht te gebruiken en het niet zomaar vanzelf gaat. Bij Elsa uit Frozen gaat het wel vanzelf, maar ook zij doet zichzelf er geen pijn mee, omdat de kracht deel van haar uitmaakt en ook zij dus geen last heeft van kou. Dus het is aan jou, maar als je het op die manier doet, is het levens gevaarlijk en moet ze geluk hebben om ongedeerd te blijven. Als het dus heel vaak gebeurd, is het niet meer realistisch dat ze telkens het geluk heeft, dat ze weer gered wordt.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Nou ja, van mij mag je het haar laten doen, maar ik denk wel dat als het vaker gebeurd, ze een groot probleem heeft. Tenzij je natuurlijk een voorbeeld aan Iceman neemt, voor wie het helemaal geen kwaad kan om dat te doen en die dan ook gewoon nog kan bewegen en er juist extra sterk door wordt.. Het ligt er een beetje aan hoe je de kracht interpreteert. Het voorbeeld dat jij gaf, sterft nadat ze zichzelf bevriest, terwijl Iceman het juist gebruikt en het is Emma uit H2O (ik dacht meer aan haar kracht, gezien zij ook een meermin is die veranderd zodra ze nat wordt c; ) en een Prue uit een vorig leven in Charmed nog nooit overkomen, omdat ze er wel wat voor moeten doen om de kracht te gebruiken en het niet zomaar vanzelf gaat. Bij Elsa uit Frozen gaat het wel vanzelf, maar ook zij doet zichzelf er geen pijn mee, omdat de kracht deel van haar uitmaakt en ook zij dus geen last heeft van kou. Dus het is aan jou, maar als je het op die manier doet, is het levens gevaarlijk en moet ze geluk hebben om ongedeerd te blijven. Als het dus heel vaak gebeurd, is het niet meer realistisch dat ze telkens het geluk heeft, dat ze weer gered wordt.


    Dan doe ik het niet xD

    Ondanks dat het ergens wel awesome zou zijn.


    seven seconds that is all the time you got to make your point.