• Voor een opdracht van Nederlands moet ik over twee beweringen mijn mening geven.

    1. Iedereen zou automatisch orgaandonor moeten zijn. - Ik ben het hier niet mee eens
    2. Productie van bont moet verboden worden. - Ik ben hier mee eens (mits er duidelijke, diervriendelijke wetgevingen komen over hoe deze dieren aan hun einde komen)

    Daarbij moet ik bij beide stellingen 2 voor- en twee tegenargumenten geven.
    Dit veroorzaakt een probleem, aangezien ik mijn eigen mening heel goed onder woorden kan brengen, maar ik kan me niet inleven in de andere kant. Ja, I know. Ik ben een hardhoofd
    (dus waarom iemand het met stelling 1 eens is, en met stelling 2 niet)

    Bij deze vraag ik jullie mening/visie op beide stellingen zodat ik mogelijk wat meer inzicht krijg.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Eens even kijken...
    Voor nummer 1: je kan er vele levens mee redden en misschien zijn sommige mensen gewoon te lui om zich op te geven als donor of krijgen hier niet genoeg info over.
    en voor nummer 2... Misschien vinden mensen het verbieden een beetje te extreem en vinden ze dat je voor jezelf moet beslissen of je bont koopt of niet en niet voor anderen. Ik weet niet hoeveel ze van elkaar verschillen, maar misschien vinden mensen echt bont mooier dan nep bont, of vinden ze het hele idee van "nep" niet fijn.

    Dit zijn overigens niet per sé mijn meningen.


    -

    1) omdat er zo heel veel levens gered kunnen worden, niet alleen met orgaandonaties maar ook met placenta en stamcellen donaties. Als er nu iemand sterft in een ziekenhuis die geen donorkaart heeft, duur de procedure soms nog te lang dat er echt levens gered kunnen worden, als in, de familie krijgt niet genoeg tijd etc etc...

    2) eeuuhhh het is een soort van landbouw? en economie daarvan, idk


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    oh, voor twee: dat ze het vel/vacht van enkel geslachte dieren kunnen gebruiken, en dat dat zo dan 'niet verboden' wordt maar wel diervriendelijk(er)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.