• Hey,
    ik ga morgen met mijn mama naar de film en ik twijfel tussen '12 years a slave' en 'de behandeling'

    (de laatste is een Vlaamse film, ik weet niet of hij ook in Nederland draait)

    Mijn vraag is dus jouw mening over de film indien je er een van de twee (of ze allebei) hebt gezien.
    En misschien kunnen jullie er ook even zeggen hoe erg je de 'shocking' dingen zelf hebt aangevoeld (mishandeling/naaktscenes/... -> dat soort dingen waarop ze de leeftijdslimiet bepalen)
    Het is namelijk zo dat we allebei niet zo tegen echte gruwelijke dingen kunnen en ik het nog altijd genant vind om te explicite scenes te zien met mijn mama er bij ;d

    (en ja ik heb het al op imdb gezien dat 12 years a slave behoorlijk erg scenes moet bevatten maar ik wil niet te veel op voorhand weten dus ik zoek eerder een inschatting of het totaalplaatje meevalt)

    Ik hoop dat iemand me kan helen, alvast bedankt ;3


    effort never betrays you

    Ik heb voor het laatst gezien IT the clown best scary film maar ook best funny raad ik je aan;)
    Ken je de film child's play over die moordlustige pop Chucky die film is zo grappigxD
    Ik heb de film 12 years slaving ook gezien ik vind het wel een mooie film veel plezier met kijken:D


    tiptoe through the tulips...

    Alhoewel ik 12 Years a Slave echt een prachtige film vind en hem ook zeker aanraad zou ik er toch niet heengaan in jouw geval. De scènes zijn heftig, duren lang etc. Héél veel mishandeling scènes, die duren vaak lang en zijn echt heel moeilijk om naar te kijken. Ook worden er vrouwen seksueel mishandeld, de slaven worden bijvoorbeeld ook naakt verkocht waardoor je dus ook geslachtsdelen etc ziet.

    Het is een mooie film, maar als je nu al zegt dat jij en je moeder slecht tegen dat soort dingen kunnen en je het ongemakkelijk vind zulke naakt scenes met je moeder te kijken zou ik toch voor die andere gaan, die ik overigens niet gezien heb en ook nog nooit van gehoord heb (:
    Veel plezier in ieder geval!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 9:04 ]


    But you don't seem to care. So don't start missing me when I'm done missing you.

    Ga naar The Wolf on Wall Street. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb '12 Years a Slave' ook gezien. Ik vond het persoonlijk echt een verschrikkelijke film, wel mooi, maar ik zou hem nooit opnieuw kijken. Er zijn gewoon ontzettend veel scenes waar mishandling in voorkomt, daarbij komt dat er inderdaad veel van de slaven te zien is als ze verkocht worden. Het verhaal is echt heel zielig, ik ging in ieder geval nou niet met een fijn gevoel weg..
    Ik zou voor die ander gaan :)

    Izembaro schreef:
    Ga naar The Wolf on Wall Street. :W

    die heb ik gezien op mijn pc ;3 Ik vond hem super maar ik zou mijn ma nooit mee krijgen naar een film van 3 uur lang ;d


    effort never betrays you

    12 years of a slave wil ik echt zien en ik denk ook dat het een hele goede film is. Als je niet tegen mishandeling kan dan moet je er niet heen, maar het is wel het echte verhaal.


    Firm believer of all that is magic

    Aidan schreef:
    12 years of a slave wil ik echt zien en ik denk ook dat het een hele goede film is. Als je niet tegen mishandeling kan dan moet je er niet heen, maar het is wel het echte verhaal.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Al heb ik De behandeling nog niet gezien, wij hier noemen een film Vlaams als er nogal specifieke scenes in voorkomen. Ik gok dat dit in deze film niet anders zal zijn.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik zou naar Non-Stop of Pompeii gaan, maar uit jouw twee keuzes kies ik dan toch De Behandeling.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.