• Welkom bij het Divergent/Inwijding fantopic. Hier kan je praten over de laatste nieuwtjes, je Divergent gerelateerde creaties kwijt, leuke Tumblrblogs, noem maar op. Doe alsof je je thuis voelt en veel plezier.

    Wat is Divergent (boekbeschrijving)
    Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.

    Divergent - Insurgent - Allegiant
    ~
    Inwijding - Opstand - Samensmelting

    Trailer 1 - Trailer 2


    Factions (Kies waar je jezelf het gelukkigst bij voelt of doe de test )
    Abnegation/Zelfverlooching
    Simone ~ BastiIIe
    Rick ~ Hybridum

    Amity/Vriendschap
    Nana ~ Horizons (Gelezen tot Allegiant)
    Fanny ~ Pabu
    Leen ~ Mysticnight (Gelezen tot Allegiant)
    Raffe (Gelezen tot Insurgent)
    Michelle ~ Celebration (Gelezen tot Allegiant)
    Lisa ~ Cozart
    Lonneke ~ 4Eaton (Gelezen tot Allegiant)
    Tris (Gelezen tot Allegiant)

    Candor/Oprechtheid
    Anne ~ Corday

    Dauntless/Onverschrokkenheid
    Simbaaa
    Jolanda ~ Sigil
    Noah ~ xStitchx
    Samantha ~ Calorae
    Sophie ~ SherIock
    Demi ~ Adamou
    Xanthe ~ Hansel
    Kim ~ Tomas
    Celine ~ CaptainSwan
    Jazz ~ Nebraskae
    Jette ~ Rawiyah (Gelezen tot Divergent)
    Melissa ~ Beifong (Gelezen tot Insurgent)
    Leah ~ Al
    Evi ~ Alyeska (Gelezen tot Allegiant)
    Anne ~ passmeby (Gelezen tot Allegiant)
    Radley
    Amber ~ Remarkable (Gelezen tot Insurgent)

    Erudite/Eruditie
    Freya ~ Cresseyde
    Jolijn ~ SPECS
    Linde ~ RAB
    Jacco ~ Recruit
    Zaynstagram

    Quizzen
    In welke factie hoor jij thuis? door Horizons

    Fanart
    Malencia

    Fanfiction
    Seperated but together door Alyeska
    Brieven des doods door Al

    Tumblrblogs

    Must seen

    Soundtracks
    Ellie Goulding - Beating Heart

    Acties


    Wedstrijden (in aanvraag):
    Divergent themawedstrijd

    1. De eerste opdracht!
    De eerste opdracht zal een schrijfopdracht zijn. De deelnemers moeten een factie kiezen waar ze heel de wedstrijd actief in zullen deelnemen. De schrijfopdracht zal dus over hun factiekeuze gaan. Voor de opdracht is het de bedoeling dat de deelnemer een eigen karakter creëren en zich in die karakter inleven. Ze staan op het moment te kiezen welke factie voor de rest van hun leven hun woonplaats zal worden. Terwijl hun karakter bij de vijf bokalen staat denken ze na waarom ze bij welke factie horen en krijgen wij een beter zicht over de karaktereigenschappen van hun personage.

    2. Of je nog juryleden zoekt, zo ja; hoeveel
    Het idee is om met vijf facties te werken. Ik wil dus zeker in een team van vijf personen werken.

    3. Hoeveel leden je wilt
    5-10 per factie

    4. Hoeveel rondes er zijn
    5-7 verschillende rondes (schrijf, foto, quiz, etc.)

    5. Hoe lang één ronde duurt
    Hangt af van de opdracht, maar waarschijnlijk ongeveer 2 weken.

    6. Hoe jij om gaat met mensen die hun opdracht niet op tijd inleveren/kunnen inleveren.
    Ik werk met een deadline en een deadline met uitstel. De deelnemers die niet indienen en geen uitstel hebben gevraagd, krijgen nog een kans tot de deadline van uitstel. Dit met per dag -1 punt.
    Daarnaast waarschuw ik meestal de deelnemers 7 dagen en 1 dag voor de deadline.

    7. Wie wilt helpen
    Horizons (Amity, Erudite, Abnegation)
    Beifong (Dauntless) - Optioneel
    Mysticnight (Amity, Candor)
    Alyeska (Candor, Abnegation, Erudite)
    Al (Dauntless, Erudite)
    Alyeska (Maak niet uit, anders Abnegation)


    Regels:
    * Elke vorm van spoilers wordt onder een spoilerknop gezet. Post boven de spoiler tot wat het betrekking heeft (Boek/Film/Filmgifjes etc.) Dit is echt essentieel, want zo kan iedereen weten welke spoiler voor hem klikbaar is!
    * Voorgestelde usernames worden niet van elkaar afgenomen! Het is de bedoeling dat iedereen elkaar respecteert in dit topic, dus ik duld geen bedriegerij! Ik kan niemand uit dit topic bannen, maar weet dat je door mij zeker niet meer gewenst bent als je zo'n streken uithaalt!

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 20:50 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Al schreef:
    Ik heb vier ideeën voor een username, en ik kan niet kiezen (no_chears)
    Oeh, ik wil weten welken. (nerd)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Al schreef:
    (...)

    Ik sloeg per ongeluk het verkeerde boek open en zat op die pagina (': Samensmelting in plaats van Opstand, ugh.


    Oh dat is ook lullig :/. Heb je Samensmelting nu al wel gelezen?

    Alyeska schreef:
    (...)

    Oh dat is ook lullig :/. Heb je Samensmelting nu al wel gelezen?


    Inderdaad, ja (': Neen, nog niet. Ik ben nog bezig in Opstand ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Horizons schreef:
    (...)Oeh, ik wil weten welken. (nerd)


    Ik stuur ze straks wel even door via PB (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Al schreef:
    (...)

    Inderdaad, ja (': Neen, nog niet. Ik ben nog bezig in Opstand ^^


    Veel plezier met lezen (:

    Al schreef:
    (...)

    Ik stuur ze straks wel even door via PB (:
    Ik wil het ook weten :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    En ik ook wel ^^

    Ga ze straks ook even naar jullie sturen (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Kay :]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Alyeska schreef:
    (...)

    Een wereld zonder hemel/Under the never sky van Veronica Rossi schijnt leuk te zijn. Het is het eerste deel van een trilogie (deel twee heet De eindeloze nacht en deel drie Het stille bauw). Heb de boeken (nog) niet gelezen maar heb er wel veel over gelezen en ze lijken mij erg leuk.

    Jaa, die staan op mijn to-read lijstje. :Y) Ik denk dat ik ze eens ga lezen als ik The Darkest Minds uit heb. :')


    If I were once a planet, you were the axis

    Oh, oh, can I join? :Y)

    Al schreef:
    (...)

    Hunger Games, maar heb je wellicht al gelezen. Eragon, maar dat verschilt toch wat van genre, het is meer fantasy dan YA, City of Bones, ...

    Jep die heb ik al gelezen. :Y) Mwwhh, ik vind die indd meer fantasy. Ik ben meer into sci-fi denk ik.
    Ik lees echt ook graag teens-in-space boeken haha heerlijk :9~


    If I were once a planet, you were the axis

    Malencia schreef:
    (...)
    Jaa, die staan op mijn to-read lijstje. :Y) Ik denk dat ik ze eens ga lezen als ik The Darkest Minds uit heb. :')


    Ennnn Matched? Heb alleen het eerste deel gelezen en vond het niet de allersterkste young adult, maar het is op zich wel een leuk boek. Maar die ken je misschien ook al wel?
    Oh en ken je Darlah? Is niet echt een soortgelijk boek als Inwijding maar wel een teens-in-space haha.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 19:05 ]

    Natuurlijk, je moet enkel zeggen in welke factie je wilt, welke boeken je al hebt gelezen en of je naam er wel dan niet bij mag.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Simone heeft nog niks gelezen :<


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.