• Welkom bij het Divergent/Inwijding fantopic. Hier kan je praten over de laatste nieuwtjes, je Divergent gerelateerde creaties kwijt, leuke Tumblrblogs, noem maar op. Doe alsof je je thuis voelt en veel plezier.

    Wat is Divergent (boekbeschrijving)
    Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.

    Divergent - Insurgent - Allegiant
    ~
    Inwijding - Opstand - Samensmelting

    Trailer 1 - Trailer 2


    Factions (Kies waar je jezelf het gelukkigst bij voelt of doe de test )
    Abnegation/Zelfverlooching
    Simone ~ BastiIIe
    Rick ~ Hybridum

    Amity/Vriendschap
    Nana ~ Horizons (Gelezen tot Allegiant)
    Fanny ~ Pabu
    Leen ~ Mysticnight (Gelezen tot Allegiant)
    Raffe (Gelezen tot Insurgent)
    Michelle ~ Celebration (Gelezen tot Allegiant)
    Lisa ~ Cozart
    Lonneke ~ 4Eaton (Gelezen tot Allegiant)
    Tris (Gelezen tot Allegiant)

    Candor/Oprechtheid
    Anne ~ Corday

    Dauntless/Onverschrokkenheid
    Simbaaa
    Jolanda ~ Sigil
    Noah ~ xStitchx
    Samantha ~ Calorae
    Sophie ~ SherIock
    Demi ~ Adamou
    Xanthe ~ Hansel
    Kim ~ Tomas
    Celine ~ CaptainSwan
    Jazz ~ Nebraskae
    Jette ~ Rawiyah (Gelezen tot Divergent)
    Melissa ~ Beifong (Gelezen tot Insurgent)
    Leah ~ Al
    Evi ~ Alyeska (Gelezen tot Allegiant)
    Anne ~ passmeby (Gelezen tot Allegiant)
    Radley
    Amber ~ Remarkable (Gelezen tot Insurgent)

    Erudite/Eruditie
    Freya ~ Cresseyde
    Jolijn ~ SPECS
    Linde ~ RAB
    Jacco ~ Recruit
    Zaynstagram

    Quizzen
    In welke factie hoor jij thuis? door Horizons

    Fanart
    Malencia

    Fanfiction
    Seperated but together door Alyeska
    Brieven des doods door Al

    Tumblrblogs

    Must seen

    Soundtracks
    Ellie Goulding - Beating Heart

    Acties


    Wedstrijden (in aanvraag):
    Divergent themawedstrijd

    1. De eerste opdracht!
    De eerste opdracht zal een schrijfopdracht zijn. De deelnemers moeten een factie kiezen waar ze heel de wedstrijd actief in zullen deelnemen. De schrijfopdracht zal dus over hun factiekeuze gaan. Voor de opdracht is het de bedoeling dat de deelnemer een eigen karakter creëren en zich in die karakter inleven. Ze staan op het moment te kiezen welke factie voor de rest van hun leven hun woonplaats zal worden. Terwijl hun karakter bij de vijf bokalen staat denken ze na waarom ze bij welke factie horen en krijgen wij een beter zicht over de karaktereigenschappen van hun personage.

    2. Of je nog juryleden zoekt, zo ja; hoeveel
    Het idee is om met vijf facties te werken. Ik wil dus zeker in een team van vijf personen werken.

    3. Hoeveel leden je wilt
    5-10 per factie

    4. Hoeveel rondes er zijn
    5-7 verschillende rondes (schrijf, foto, quiz, etc.)

    5. Hoe lang één ronde duurt
    Hangt af van de opdracht, maar waarschijnlijk ongeveer 2 weken.

    6. Hoe jij om gaat met mensen die hun opdracht niet op tijd inleveren/kunnen inleveren.
    Ik werk met een deadline en een deadline met uitstel. De deelnemers die niet indienen en geen uitstel hebben gevraagd, krijgen nog een kans tot de deadline van uitstel. Dit met per dag -1 punt.
    Daarnaast waarschuw ik meestal de deelnemers 7 dagen en 1 dag voor de deadline.

    7. Wie wilt helpen
    Horizons (Amity, Erudite, Abnegation)
    Beifong (Dauntless) - Optioneel
    Mysticnight (Amity, Candor)
    Alyeska (Candor, Abnegation, Erudite)
    Al (Dauntless, Erudite)
    Alyeska (Maak niet uit, anders Abnegation)


    Regels:
    * Elke vorm van spoilers wordt onder een spoilerknop gezet. Post boven de spoiler tot wat het betrekking heeft (Boek/Film/Filmgifjes etc.) Dit is echt essentieel, want zo kan iedereen weten welke spoiler voor hem klikbaar is!
    * Voorgestelde usernames worden niet van elkaar afgenomen! Het is de bedoeling dat iedereen elkaar respecteert in dit topic, dus ik duld geen bedriegerij! Ik kan niemand uit dit topic bannen, maar weet dat je door mij zeker niet meer gewenst bent als je zo'n streken uithaalt!

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 20:50 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vond de boeken wel leuk, niet geweldig, maar wel gewoon leuk om te lezen. Was eerst wel een beetje bang dat de film niet goed zou zijn door de eerste trailer, maar toen ik vrijdag een nieuwe trailer in de bios zag, heb ik wel weer zin in de film haha

    Volgens de test ben ik trouwens "Divergent- But Closest to Erudite", waar ik mezelf niet in zou kunnen zien. Zet mij maar bij Amity (zonder voornaam/alleen username :) )

    Ooh en ik moet het laatste boek nog lezen


    As travars

    Ik heb vrijdag Inwijding uitgelezen, echt geweldig.

    Ik heb de test ook gedaan, waaruit blijkt dat ik Divergent ben maar het dichtstbij Onverschrokkenheid. Dus doe me daar maar in. De naam is Celine. :Y)

    Tori re-enters looking tense and pale. "You are Divergent," she says, "But you can't tell anyone, understand? It's very dangerous! Looking at your results, it appears that you lean toward Dauntless a little more than the others. Your spirit for adventure and fearless nature make you a great candidate for Dauntless. Good luck."


    To love is to destroy.

    Ondanks dat ik in eruditie ben ingedeeld en die factie nou niet echt geroemd werd in het boek....vind ik het niet erg, ik ben nou eenmaal een boekenworm en niet.iedereen in de factie zal hetzelfde zijn.:) Daarnaast ben ik bij harry potter een Hufflepuff ondanks dat ik een boekenworm ben.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik moet deel 2 en 3 nog lezen..

    SPECS schreef:
    Ondanks dat ik in eruditie ben ingedeeld en die factie nou niet echt geroemd werd in het boek....vind ik het niet erg, ik ben nou eenmaal een boekenworm en niet.iedereen in de factie zal hetzelfde zijn.:) Daarnaast ben ik bij harry potter een Hufflepuff ondanks dat ik een boekenworm ben.^^
    Ik heb er gewoon een dubbel gevoel bij. Ik pas er aan de ene kant goed in, maar aan de andere kant weet ik niet of ik er wel voor zou kiezen. Niet zo zeer omdat ze een gehate groep zijn, maar eerder omdat ik er volgens mij niet geheel in pas. Ik lees graag, maar ik ben niet iemand die continu de laatste weetjes van de technologie bijhoudt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Krull schreef:
    Ik moet deel 2 en 3 nog lezen..
    Snel lezen dan maar. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Ik heb er gewoon een dubbel gevoel bij. Ik pas er aan de ene kant goed in, maar aan de andere kant weet ik niet of ik er wel voor zou kiezen. Niet zo zeer omdat ze een gehate groep zijn, maar eerder omdat ik er volgens mij niet geheel in pas. Ik lees graag, maar ik ben niet iemand die continu de laatste weetjes van de technologie bijhoudt.


    Als je er zo over denkt....denk ik inderdaad dat ik er ook niet in pas.=') Maar dan zou ik in geen enkele factie passen en dus echt divirgent zijn.xD Vriendschap is me net iets te zoetsappig, eerlijkheid....no way daar heb ik vanaf dat ik kon praten al niet gepast ='), zelfverloochening is ook niks voor mij met mijn rode, groene, blauwe, beige en roze broeken en onverschrokkenheid....no way ik woord al misselijk als ik zie hoe een lijk ofzo word opengesneden en ik ben niet echt iemand die graag opgesloten zit in een simulatie met kikkers.=p Dan komt eruditie nog het dichts in de buurt.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Als je er zo over denkt....denk ik inderdaad dat ik er ook niet in pas.=') Maar dan zou ik in geen enkele factie passen en dus echt divirgent zijn.xD Vriendschap is me net iets te zoetsappig, eerlijkheid....no way daar heb ik vanaf dat ik kon praten al niet gepast ='), zelfverloochening is ook niks voor mij met mijn rode, groene, blauwe, beige en roze broeken en onverschrokkenheid....no way ik woord al misselijk als ik zie hoe een lijk ofzo word opengesneden en ik ben niet echt iemand die graag opgesloten zit in een simulatie met kikkers.=p Dan komt eruditie nog het dichts in de buurt.^^
    Ik pas ook nergens 100% bij, maar ik vind Amity ook het neutraalst eigenlijk. En ze zijn mss wel wat wakko, maar het is een vrolijke groep en dat kan ik wel gebruiken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hey, je hebt mijn naam verkeerd geschreven niet dat het verder uitmaakt ik vind het wel grappig haha. Het is noaH met een H .
    En om van dit bericht nog iets leuks te maken, ik ben net begonnen in deel 2 ^^
    xx


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Dauntless past ook niet helemaal bij mij. Zat erg te twijfelen tussen die en Amity.
    Uiteindelijk toch maar voor Dauntless gekozen aangezien ik weet dat ik niet geschikt ben om met iedereen vrolijk om te gaan en erg graag mijn mening geef haha. Daarbij houd ik wel van tatoeages en piercings en gevaarlijke sporten/dingen doen (:
    Mijn naam is btw Kim.

    Ergens deze week maar deel 3 gaan halen of bestellen. Gister overnieuw begonnen met deel 1 en ga vandaag ergens weer deel twee lezen. (:
    Zit er wel over na te denken om de serie eens ergens in de toekomst in het Nederlands te gaan lezen maar dan ben ik wel 2 weken bezig met één boek (':

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 12:52 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Eindelijk dit fantopic gevonden! Zet mij maar (na lang twijfelen over de factie) bij Amity. En ik het Michelle.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 17:03 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Bij sommige testen komt er bij mij Candor uit. Maar ik voel me dan toch meer thuis bij Dauntless, waar de officiële test het meest naar uit week. Ik houd liever bepaalde dingen voor mezelf, en ik zou nu ook niet zo graag aan die leugendetector zitten, zodat iedereen letterlijk alles van je weet.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 18:21 ]


    To love is to destroy.

    xStitchx schreef:
    Hey, je hebt mijn naam verkeerd geschreven niet dat het verder uitmaakt ik vind het wel grappig haha. Het is noaH met een H .
    En om van dit bericht nog iets leuks te maken, ik ben net begonnen in deel 2 ^^
    xx
    Oei sorry. Ik had er niet op gelet. Ik heb het aangepast.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dauntless, Jazz 's the name

    [ bericht aangepast op 10 maart 2014 - 21:07 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.