• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Myrthe nu krijg ik bijna de neiging niet te gaan lezen... SEND HIM TO ME ONEGAISHIMASUUU _O_
    Asdgjjsacjmk that picture...
    Waarom krijg ik zo snel een crush op anime guys... ><

    @Syll what's wrong? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Niet echt dat er echt iets ergs is of zo ;d.
    Maar ik ben mee uitgevraagd.. Door iemand uit mijn klas.. en dat vind ik niet zo leuk..
    Ik zag het al aankomen, maar toch vind ik het niet leuk.. Zaterdag zei hij al voordat ik ging; Ik wil je morgen iets vragen.
    Mijn hoofd zei al; Nee dat wil je niet...
    Mja hij heeft het pas gevraagd nadat ik gisteren op bed lag -.- .. Oke, maar dan ben ik op stage, doe ik mijn laptop open en zie ik dat ineens POEF.. Weg concentratie :'D.
    Ging gelijk maar weer offline.. Mja uiteindelijk heb ik maar gestuurd; Dat lijkt mij niet zo'n sterk plan..
    En nu wil ik nog erger onder de kotatsu verstoppen en hopen dat niks awkward word.. << Dat woord ziet er trouwens raar uit...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Niet echt dat er echt iets ergs is of zo ;d.
    Maar ik ben mee uitgevraagd.. Door iemand uit mijn klas.. en dat vind ik niet zo leuk..
    Ik zag het al aankomen, maar toch vind ik het niet leuk.. Zaterdag zei hij al voordat ik ging; Ik wil je morgen iets vragen.
    Mijn hoofd zei al; Nee dat wil je niet...
    Mja hij heeft het pas gevraagd nadat ik gisteren op bed lag -.- .. Oke, maar dan ben ik op stage, doe ik mijn laptop open en zie ik dat ineens POEF.. Weg concentratie :'D.
    Ging gelijk maar weer offline.. Mja uiteindelijk heb ik maar gestuurd; Dat lijkt mij niet zo'n sterk plan..
    En nu wil ik nog erger onder de kotatsu verstoppen en hopen dat niks awkward word.. << Dat woord ziet er trouwens raar uit...


    *propt pocky in je mond* *knuffelt*
    Sorry ik ben niet zo'n help, :,3 maar als je wilt kan ik iets voor je tekenen? :,3
    (dat ligt wel binnen mijn bereik, en dat doe ik graag!)

    Ik weet natuurlijk niet wie hij is enzo, maar waarom is het geen sterk plan? :,3
    Nee, laat maar, hoeft niet beantwoord te worden.


    @Dirkje:
    Same here....
    Anime jongens zijn te perfect...


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Nai schreef:
    Niet echt dat er echt iets ergs is of zo ;d.
    Maar ik ben mee uitgevraagd.. Door iemand uit mijn klas.. en dat vind ik niet zo leuk..
    Ik zag het al aankomen, maar toch vind ik het niet leuk.. Zaterdag zei hij al voordat ik ging; Ik wil je morgen iets vragen.
    Mijn hoofd zei al; Nee dat wil je niet...
    Mja hij heeft het pas gevraagd nadat ik gisteren op bed lag -.- .. Oke, maar dan ben ik op stage, doe ik mijn laptop open en zie ik dat ineens POEF.. Weg concentratie :'D.
    Ging gelijk maar weer offline.. Mja uiteindelijk heb ik maar gestuurd; Dat lijkt mij niet zo'n sterk plan..
    En nu wil ik nog erger onder de kotatsu verstoppen en hopen dat niks awkward word.. << Dat woord ziet er trouwens raar uit...


    Haha, de manier waarop je het brengt, laat mij al in de lach schieten.
    Je doet net alsof er iemand is overleden :P

    Er zijn genoeg mensen die nooit eens uitgevraagd worden en dat graag eens zouden willen.
    Het voordeel namelijk bij uitgaan is dat je mensen leert kennen en ieder mens heeft wel iets interessants in zich.
    Na zo'n uitje kun je altijd nog uitmaken of je die gozer leuk-leuk vind of gewoon leuk vind. :)
    En over het algemeen hebben meiden geluk dat jongens tegen heel wat kunnen, nou ja, de meesten dan.
    Wij gaan heus niet kapot na een afwijzing, want daar kunnen we best tegen zolang het maar oprecht is. :)

    Maar miss ben ik niet de juiste persoon die dit moet zeggen met mijn vallende liefdesleven :P
    Dus ik hou nu verder mijn mond maar. :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hiyori schreef:
    (...)

    *propt pocky in je mond* *knuffelt*
    Sorry ik ben niet zo'n help, :,3 maar als je wilt kan ik iets voor je tekenen? :,3
    (dat ligt wel binnen mijn bereik, en dat doe ik graag!)

    Ik weet natuurlijk niet wie hij is enzo, maar waarom is het geen sterk plan? :,3
    Nee, laat maar, hoeft niet beantwoord te worden.


    @Dirkje:
    Same here....
    Anime jongens zijn te perfect...


    En ik dan? :O
    Ik ben ook perfect!
    Ongeveer

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 20:20 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    Niet echt dat er echt iets ergs is of zo ;d.
    Maar ik ben mee uitgevraagd.. Door iemand uit mijn klas.. en dat vind ik niet zo leuk..
    Ik zag het al aankomen, maar toch vind ik het niet leuk.. Zaterdag zei hij al voordat ik ging; Ik wil je morgen iets vragen.
    Mijn hoofd zei al; Nee dat wil je niet...
    Mja hij heeft het pas gevraagd nadat ik gisteren op bed lag -.- .. Oke, maar dan ben ik op stage, doe ik mijn laptop open en zie ik dat ineens POEF.. Weg concentratie :'D.
    Ging gelijk maar weer offline.. Mja uiteindelijk heb ik maar gestuurd; Dat lijkt mij niet zo'n sterk plan..
    En nu wil ik nog erger onder de kotatsu verstoppen en hopen dat niks awkward word.. << Dat woord ziet er trouwens raar uit...


    Oh dat is herkenbaar... Ik heb dat ook een keer gehad, en ik had hem ook 'afgewezen' maar sindsdien heeft hij nooit meer een woord tegen me gezegd. Durf hem nu ook echt niet aan te kijken als ik hem tegenkom. Maar ik hoop dat dat bij jou mee gaat vallen. Sorry, dit helpt vast niet echt...
    Maar ik weet dus hoe je je voelt. :')
    Sowieso dacht ik toen wel zo van; als hij nou echt geen woord meer tegen me zegt kan hij ook oprotten ook... Dan wil hij niet eens moeite doen om gewoon vrienden te zijn.
    Ik kom ook wel onder de kotatsu. Gaan we heel veel anime kijken met een dekentje en onigiri. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Myrthe,
    Oeh ik hou van tekeningen van anderen ;d. Als je wilt mag je er wel 1 maken? ;D.
    Oh en this wel heel makkelijk hoor die antwoord (:
    Hij vind mij leuk en ik hem niet..

    @Kevin,
    Er is niemand overleden haha xd. Nee voor mij weegt het best veel zo iets. Ik voel me echt kut dat ik iemand moet afwijzen.. Dat verloopt nooit zo goed :'D. Ik met mijn geweldige woordkeuze :'D
    Mja ik hoef niet uit te gaan om te weten of ik hem wel leuk vind of niet.. Ik spreek hem bijna elke dag wel en we zitten beetje in hetzelfde groepje op school.
    Misschien had ik dat ook bij het verhaaltje er neer moeten zeggen ;d.
    Kom jij trouwens ook gezellig onder de kotatsu?

    @Dirkje,
    Ahw, dat is echt niet leuk o-o..
    Wacht dat is bij mij ook eens gebeurd.. Ok met die heb ik dan wel iets gehad... Hij maakte het uit en ik spreek hem nooit weer :'D Heel af en toe zie ik hem (this het broertje van mijn zwager)
    Mja, word gezellig onder de kotatsu ;D.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 20:27 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Kevin ik weet natuurlijk niet hoe Syll daarover denkt, maar in mijn geval was het echt zo dat ik die jongen kende. Ik zag hem als een vriend. Geen super close vriend, maar toch. En ik wist dat ik hem niet leuk vond of zou gaan vinden, en ik persoonlijk wil hem dan niet aan het lijntje houden door met hem uit te gaan, weet je wel.
    Sure, ik was ook bang en zo en durfde niet, maar daarnaast wist ik ook dat het niets zou worden. Voor mij is uitgaan en alles best wel een big deal, ik hecht er enorm veel waarde aan, misschien ook wel omdat ik nog nooit een date heb gehad, maar toch.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oke, ik wil gaan beginnen aan 'high school of the death' is dat een aanrader?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Aha, dat cruciale deel ontbrak mij dan nog een beetje :P
    Maar ja, in ieder geval veel succes met je probleem.
    Ik snap ook wel dat het heel moeilijk is om een hele goede vriend die je bijna dagelijks spreekt af te wijzen.
    Alleen het irritante is vaak dat je gewoon weet wat je moet doen en dat juist dat zo tegen zit. xd
    Je weet dan als je iemand moet afwijzen en dat is dan juist het probleem, het besef daarvan.
    Hmm, ja, ik ben wss niet de beste in de uitleg blijkt xd

    Maar in ieder geval wens ik je heel veel succes en hoop ik dat alles goed komt :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    xHappinessx schreef:
    Oke, ik wil gaan beginnen aan 'high school of the death' is dat een aanrader?


    Voor zover ik erover gehoord heb, is het ecchi, ecchi en nog eens ecchi. :') Maar verder geen idee, eigenlijk.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    xHappinessx schreef:
    Oke, ik wil gaan beginnen aan 'high school of the death' is dat een aanrader?


    Hahahahah xd
    Ecchi en zombies :P
    Verwacht er helemaal niets van.
    Kijk het puur voor de enjoyment dan is het een aardig leuke serie,
    maar het is totaal geen hoogstandje of diep uitgewerkt plot.
    Maar wat wel goed is van deze serie is dat het niet insinueert meer te zijn dat het is.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, je uitleg was goed ;d. Zo zit het nu eigenlijk dus.. Gewoon het besef dat je diegene moet afwijzen..
    Je kan dat nooit goed overbrengen..
    Mja dank je wel!
    Kwam je trouwens ook nog onder de kotatsu?

    @Suus, ik zelf kijk het niet vanwege de te vele ecchi.. Maar van diegene die het kijken hoor ik dat het op de ecchi gedeelte na wel een goede anime is.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, je uitleg was goed ;d. Zo zit het nu eigenlijk dus.. Gewoon het besef dat je diegene moet afwijzen..
    Je kan dat nooit goed overbrengen..
    Mja dank je wel!
    Kwam je trouwens ook nog onder de kotatsu?

    @Suus, ik zelf kijk het niet vanwege de te vele ecchi.. Maar van diegene die het kijken hoor ik dat het op de ecchi gedeelte na wel een goede anime is.


    Ah ty, :)
    Ik probeer het goed onder woorden te brengen, maar tja, soms lukt het niet altijd zo mooi als je het wilde.
    maar toch goed dat je het kon begrijpen :) Het is gewoon puur dat besef dat je vaak gek maakt.

    Haha, er is anime, mange en meiden dus ik kom! xd haha :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, Haha Pokie en Onigiri's is er ook!
    Mja inderdaad het is gewoon alleen dat stuk dat je gek maakt..
    Ik ga wel weer gewoon anime kijken _O_ Perfecte afleiding.
    Manga lezen wilde niet xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you