• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Oh Kotatsu! ;o Ik ben echt Tamaki daarin. Ik wil zoiets zo graag eens zien. :3
    En Kevin, ik raad je H2O ook aan. En dan ben ik benieuwd of jij wel door die laatste episode heen kan komen zonder je zo ellendig te voelen dat het een half jaar of langer duurt voor je de epi af kijkt. :')
    En Air! Ga Air kijken, onegaishimasuuu~


    haha, volgens mij had jij mij die ooit al eens aangeraden, maar ik heb nooit de kans gehad hem te zien :)
    Dus ik ga hem denk ik kijken deze week of tja aan beginnen :)

    Waarschijnlijk kom ik niet door die laatste scene heen zonder mij ellendig te voelen en ga ik hier alles bij elkaar schelden xd :P Ik had al moeite met Clannad, Angel beats, Nana en little busters. Dus dit wordt ook weer leuk xd

    Nou ja, Air weet ik nog niet zo xd Ik hoor daar niet de grootste dingen over,
    maar aan de andere kant het is wel geschreven door mijn grote vriend Jun.
    Ik ben echt fan van die gozer :O

    Hier einde van rewrite van de terra route door Maeda geschreven: (gezongen door Aoi Tada van brave song)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    Ik wil niet alleen zo iets zien ik wil er ook bij zitten en zo D:


    Ik ook :3. Samen eraan zitten? ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik ook :3. Samen eraan zitten? ;D

    Ja!! ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Golden Time maakt mij serieus gewoon een soort van bang o-o
    En dat einde maakte het er niet beter op O_O
    Die kotatsu is nu wel handig ik wil me er nu onder verstoppen..

    Ok Noragami, ik kan niet zeggen dat dat een kut einde was ;D. EINDELIJK een niet dickish anime ;D

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 21:26 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Goddamnit nu ben ik nieuwsgierig naar Noragami. (cat)
    En ik ben half ziek dus ik zou eigenlijk nu naar bed moeten gaan.
    Oh screw it, I'm gonna watch. *^*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Norgami... T^T Gooooood, ik ga die anime echt zo erg missen. Het was echt een awesome einde. Je kunt niet zeggen dat het echt een einde was, maar het is ook niet super open en irritant en alles, dus het is oké zo. (: Maar van mij mogen ze wel een tweede seizoen maken, hoor. (cat)
    En nu ga ik sws de manga lezen. :3
    En een nieuwe tien op m'n lijst! ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hebben jullie nog iets van horror/thriller/bloody anime?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zaiphon schreef:
    Hebben jullie nog iets van horror/thriller/bloody anime?


    Ikzelf kom niet veel verder dan Another en Mirai Nikki. Higurashi schijnt ook goed te zijn though. En dan heb je nog Deadman Wonderland, Btooom!, Elfen Lied en Gantz... Voor de rest ken ik niet echt veel, maar ik ben zelf ook niet zo van dat genre. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    *kwijlt over computer scherm* Noragami *drooools drools drools*
    Omg... deze episode (NOOOO ALWEER DE LAATSTE!? DISAGREE DISAGREE!!) zat vol met super cutish en sexy Yato momenten!
    *drools more* I need to go to tumblr en me in de Yato spam begeven... en alles rebloggen... en meer kwijlen... Omg....






    IEMAND MOET ME VAN DE GROND AFSCHRAPEN!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Zaiphon schreef:
    Hebben jullie nog iets van horror/thriller/bloody anime?

    Another, elfen lied, black blood brothers, Karin (chibi vampire),corpse party ( 2 ova),


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Hiyori schreef:
    *kwijlt over computer scherm* Noragami *drooools drools drools*
    Omg... deze episode (NOOOO ALWEER DE LAATSTE!? DISAGREE DISAGREE!!) zat vol met super cutish en sexy Yato momenten!
    *drools more* I need to go to tumblr en me in de Yato spam begeven... en alles rebloggen... en meer kwijlen... Omg....






    IEMAND MOET ME VAN DE GROND AFSCHRAPEN!


    YOU CHANGED YOUR NAME IT'S AWESOME _O_ Als je Hiyori had genomen, omdat je Yato niet wil nemen vanwege mijn gezeur erover een tijdje geleden, hoef je geen rekening met mij te houden hoor, ik ga 'm waarschijnlijk niet meer veranderen. c: Hoewel Yato awesome is wil ik mijn naam toch Parachutes houden.
    Yeah, Yato is way to sexy. :Y) En er moeten meer episodes komen... T^T
    Ik ben bezig met de manga. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    YOU CHANGED YOUR NAME IT'S AWESOME _O_ Als je Hiyori had genomen, omdat je Yato niet wil nemen vanwege mijn gezeur erover een tijdje geleden, hoef je geen rekening met mij te houden hoor, ik ga 'm waarschijnlijk niet meer veranderen. c: Hoewel Yato awesome is wil ik mijn naam toch Parachutes houden.
    Yeah, Yato is way to sexy. :Y) En er moeten meer episodes komen... T^T
    Ik ben bezig met de manga. :3


    Klein beetje maar, >v< Ik wou al heel erg graag Hiyori. Ik dacht er wel even aan. Maar het had toch niets uitgemaakt, #^^#
    We hebben nog één episode OVA te gaan...
    GOOD GIRL, GOOD GIRL! READ DA MANGA! *^*


    Als je het niet leest zal Yato je komen afslachten....
    Wait... slechte manier van overhalen.... Yato mag mij best komen afslachten... ik bind hem dan gewoon vast aan een stoel en laat hem mooie tekeningen voor me maken, Cx


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Dus wie wilt er mee verstoppen onder de Kotatsu?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Dus wie wilt er mee verstoppen onder de Kotatsu?

    IKKKKK! *duwt je onder Kotatsu* *kruipt er ook onder* *pakt een pakje pocky met zich mee, een zaklamp en een manga*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Holy shit dat is gewoon bijna een ontvoering o-o...
    Nee series ik wil daar serieus nu onder kruipen en dan eventjes voorlopig niet weggaan voordat ik alle woorden heb gevonden die ik nodig heb.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you