• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Animecon is voor mij ook wel een behoorlijk eind. Abunai is dan weer een stuk dichterbij, misschien dat ik daar wel heen probeer te gaan...
    Maar ik zou jullie wel graag eens ontmoeten, ook al ben ik behoorlijk awkward in eerste ontmoetingen. :')
    Bij de meeting in Utrecht deed ik dat ook awkward... Ik schaam me er gewoon nog steeds voor. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    KOM ALLEN NAAR DE ELF FANTASY FAIR!!
    Ik ga dan al met een hele grote groep, maar ik ben in de mood om te meeten. (nu wel, morgen ben ik weer te verlegen)

    Ik ben twee keer eerder naar een animecon event geweest. Het was heel leuk, maar op het winkelen (manga die je online goedkoper kan krijgen en andere duren gadges) en costuums kijken en de fun met je vrienden is het niet zo heel erg interressant. (animes zelf zijn beter)
    I prefer de Elf fantasy fair. SUPER VEEL KRAAMPJES, suuuuper leuk.
    (Myrthes reclame bureau)

    @Syll: What should I draw you :3

    *blijft pocky in random mensen hun monden proppen* eat *^* eat!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ik ben trouwens echt verliefd op die ogen bij Nagi no Asukara. ;o Zo moooooi. *-*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hiyori schreef:
    KOM ALLEN NAAR DE ELF FANTASY FAIR!!
    Ik ga dan al met een hele grote groep, maar ik ben in de mood om te meeten. (nu wel, morgen ben ik weer te verlegen)

    Ik ben twee keer eerder naar een animecon event geweest. Het was heel leuk, maar op het winkelen (manga die je online goedkoper kan krijgen en andere duren gadges) en costuums kijken en de fun met je vrienden is het niet zo heel erg interressant. (animes zelf zijn beter)
    I prefer de Elf fantasy fair. SUPER VEEL KRAAMPJES, suuuuper leuk.
    (Myrthes reclame bureau)

    @Syll: What should I draw you :3

    *blijft pocky in random mensen hun monden proppen* eat *^* eat!


    IK KAN NIET D;
    ANDERS WAS IK GEGAAN


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    IK KAN NIET D;
    ANDERS WAS IK GEGAAN


    Waar woon je... Ik kom je ontvoeren....
    Dan zal ik je komen stalken op een ander animecon event ^^
    *stalker*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Haha xd dat zou ik best willen, dan kon ik de introducties gewoon overslaan :X
    Hoewel ik ook wel snap dat het gewoon vervelend is, als je niet weet wat er is gebeurd.

    Yeah dat is best vervelend want zoals met de eerste schooldag kwam ik binnen, stelde ik mij voor en zo en we gingen dingen doen waar ik geen weet van had..
    Parachutes schreef:
    Animecon is voor mij ook wel een behoorlijk eind. Abunai is dan weer een stuk dichterbij, misschien dat ik daar wel heen probeer te gaan...
    Maar ik zou jullie wel graag eens ontmoeten, ook al ben ik behoorlijk awkward in eerste ontmoetingen. :')
    Bij de meeting in Utrecht deed ik dat ook awkward... Ik schaam me er gewoon nog steeds voor. ><

    Kijk en dat awkward had ik dus gemist door die flut treinen die niet reden of vertraging hadden of I dunno wat hun allemaal aan het doen waren D:
    Hiyori schreef:
    KOM ALLEN NAAR DE ELF FANTASY FAIR!!
    Ik ga dan al met een hele grote groep, maar ik ben in de mood om te meeten. (nu wel, morgen ben ik weer te verlegen)

    Ik ben twee keer eerder naar een animecon event geweest. Het was heel leuk, maar op het winkelen (manga die je online goedkoper kan krijgen en andere duren gadges) en costuums kijken en de fun met je vrienden is het niet zo heel erg interressant. (animes zelf zijn beter)
    I prefer de Elf fantasy fair. SUPER VEEL KRAAMPJES, suuuuper leuk.
    (Myrthes reclame bureau)

    @Syll: What should I draw you :3

    *blijft pocky in random mensen hun monden proppen* eat *^* eat!

    Oeh oeh ehm.. ehm.. Msyu ;D. Ok ik kon niks anders bedenken.. Msyu is een personage uit C ;d.
    en anders een schattige Onigiri met sushi :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hiyori schreef:
    (...)

    Waar woon je... Ik kom je ontvoeren....
    Dan zal ik je komen stalken op een ander animecon event ^^
    *stalker*


    In Wellseind. Vind dat maar eens. Maar goed, als je er eenmaal bent heb je me zo gevonden, want er staan maar tachtig huizen. :'D
    Kom naar Abunai! Dan ga ik ook, desnoods alleen. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Syll ik ben blij dat je het niet gezien hebt, haha. :'D
    Maar het was alleen ik toen ik daar aan kwam lopen... Ik wist niet wat ik moest doen... Dus ging ik mijn naam zeggen, awkwardly. En de rest stelde zich heel normaal voor, mweh.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hiyori schreef:
    KOM ALLEN NAAR DE ELF FANTASY FAIR!!
    Ik ga dan al met een hele grote groep, maar ik ben in de mood om te meeten. (nu wel, morgen ben ik weer te verlegen)

    Ik ben twee keer eerder naar een animecon event geweest. Het was heel leuk, maar op het winkelen (manga die je online goedkoper kan krijgen en andere duren gadges) en costuums kijken en de fun met je vrienden is het niet zo heel erg interressant. (animes zelf zijn beter)
    I prefer de Elf fantasy fair. SUPER VEEL KRAAMPJES, suuuuper leuk.
    (Myrthes reclame bureau)

    @Syll: What should I draw you :3

    *blijft pocky in random mensen hun monden proppen* eat *^* eat!


    Ik ben daar? ^w^
    ~zaterdag 19 april~
    Als Medusa. c:
    Ook met een groep van 20 of zoiets though, inclusief zhe Myrthe. c:

    Wacht.
    Jij bent Myrthe.
    Ik herken je profiel steeds niet. XD






    Dat komt voornamelijk omdat ik hier niet echt reageer, en dat komt dan weer omdat ik het meeste waar jullie het over hebben niet volg en mijn leven buiten Q een beetje door de war ligt en stressvol is met school en mensen en al die prut, dus ik vergeet dit topic steeds half.

    Kan ik iemand een plezier doen met tekeningen? ^w^
    Stuur vooral requests voor... weet ik veel? Fanart, potloodportretprut, waterverfspul.
    Random spul dat ik maakte. <= Best wel saai. Ik koos er de verkeerde voor, maar nou ja.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 22:05 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    @Dirkje, zie je! Ik miste het voorstelrondje! D: Maar ik kreeg wel van iedereen een knuf.. Ok dat eiste ik gewoon toen ik in de trein was.
    --
    Denk niet dat dit goed af gaat lopen :'D.. Hij heeft geantwoord op mijn geweldig uitgekozen zinnetje. "Ok"


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Ja, ik vond het ook heel erg leuk. het viel mij eigenlijk daar op hoe vriendelijk iedereen was op zo'n conventie :)
    Anime fans zijn gewoon veel leuker, aardiger en vriendelijker, omdat ze allemaal iets mee hebben gemaakt.
    Vaak kijken mensen anime om een reden, let maar goed op mensen die anime's kijken.
    Allen hebben zo hun eigen verhaal en allen hebben een anime waar ze zich in herkennen :)
    Maar ja, dit kun je heel breed trekken xd


    Misschien zit ik daarom zo aan clannad vastgekleefd...

    Maar iedereen praat ook met iedereen alsof je elkaar al jaren kent terwijl je die persoon nooit hebt gezien, puur omdat je dezelfde hobby hebt.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Misschien zit ik daarom zo aan clannad vastgekleefd...

    Maar iedereen praat ook met iedereen alsof je elkaar al jaren kent terwijl je die persoon nooit hebt gezien, puur omdat je dezelfde hobby hebt.


    Haha, ik heb dat ook heel erg met Clannad. Mijn vrienden hebben dat minder en vinden Clannad niet zo goed als ik dat vind.

    Aah ja klopt, dat vind ik ook zo bijzonder dat mensen elkaar heel goed begrijpen, terwijl je elkaar nog nooit hebt ontmoet :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    @Dirkje, zie je! Ik miste het voorstelrondje! D: Maar ik kreeg wel van iedereen een knuf.. Ok dat eiste ik gewoon toen ik in de trein was.
    --
    Denk niet dat dit goed af gaat lopen :'D.. Hij heeft geantwoord op mijn geweldig uitgekozen zinnetje. "Ok"


    Het was niet echt een voorstelrondje. :') Het was meer omdat ik aan kwam lopen, en ik ging zeggen wie ik was. En toen ging iedereen die er toen was ook zijn naam zeggen. >< Maar toen was nog lang niet iedereen er.
    Ok is beter dan niets? Nahw, ik vind het wel rot voor je, het is echt niet leuk, dat hele gedoe. ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Het was niet echt een voorstelrondje. :') Het was meer omdat ik aan kwam lopen, en ik ging zeggen wie ik was. En toen ging iedereen die er toen was ook zijn naam zeggen. >< Maar toen was nog lang niet iedereen er.
    Ok is beter dan niets? Nahw, ik vind het wel rot voor je, het is echt niet leuk, dat hele gedoe. ;s

    Oh niet? Ik weet wel dat we halverwege ergens in het centrum iedereen zijn naam gingen op noemen..
    En inderdaad Ok is beter dan niets xd. Heb wel even netjes sorry gezegd.. Waarschijnlijk maak ik het daar alleen maar mee erger :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Misschien zit ik daarom zo aan clannad vastgekleefd...

    Maar iedereen praat ook met iedereen alsof je elkaar al jaren kent terwijl je die persoon nooit hebt gezien, puur omdat je dezelfde hobby hebt.


    Ik had dat echt heel erg met Sukitte Ii na yo. Ik herkende zoveel van mezelf in de hoofdpersoon dat het pijn deed, doet, nog steeds. Echt, ik heb zo gehuild tijdens die anime.
    En dat is inderdaad echt heel mooi bij conventies. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)