• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Die wel ja. ;D Maar buiten de spoiler niet. D: Welke daarvan zijn leuk en moet ik volgens jou kijken? ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik plaats geen dingen die ik niet leuk vind.. Ehm..
    De eerste is wel beetje verwarrend af en toe.. Maar dat is een film.. Ik bleef ook vooral kijken omdat ik het zo mooi getekend vond o-o..
    De tweede is al weer eventjes een tijdje geleden dat ik hem gezien heb.. Daar is trouwens ook een film van.. Die film speelt eigenlijk af nog voor de anime.
    Je moet alleen wel beetje houden van dat detective iets..
    De derde is vooral leuk als je van Muziek houd en het niet erg vind als er bijna elk episode gezongen word ;d.
    De vierde kan ik niet zo gek veel over zeggen aangezien de anime er nog niet is.. Maar de liedjes en de manga is leuk ;D? Heel soms was de manga wel wat verwarrend maar dat kwam omdat het soms bij een volgende chapter naar het verleden werd gesprongen van iemand die in eerste instantie helemaal niets met de andere personages te maken heeft, maar uiteindelijk toch wel.. Ik kan niet zo veel uitleg geven daarover want dan spoil ik de boel..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Heb trouwens pupa gezien...
    Ik zweer dat higurashi en mirai nikki daar niks bij zijn, het is zo vreselijk gruwelijk!


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Sword Art Online is zoooo awesome lol heb een crush op Kirito ofz hahah, na Death Note en Huntik dacht ik dat er geen betere animes bestonden, nou dus wel hahahahah


    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1725293

    Voel me altijd zo loner in dit topic, omdat ik het gevoel heb alsof niemand de shoujo series leest die ik lees of de series kijkt die ik kijk. :''') Dus ja, wie leest er Kimi ni Todoke en Ao Haru Ride? Wie kijkt er op dit moment Kuroko no Baske 2nd season, Hoozuki no Reitetsu en Inari, Konkon, Koi Iroha?


    wth.

    Nai schreef:
    Trouwens wie wist alle gifs die ik in het begin post zette ? ;D.


    Ikke, maar heb geen van allen gezien en ben ook niet van plan ze te gaan kijken. :Y)


    wth.

    Mayfly schreef:
    Voel me altijd zo loner in dit topic, omdat ik het gevoel heb alsof niemand de shoujo series leest die ik lees of de series kijkt die ik kijk. :''') Dus ja, wie leest er Kimi ni Todoke en Ao Haru Ride? Wie kijkt er op dit moment Kuroko no Baske 2nd season, Hoozuki no Reitetsu en Inari, Konkon, Koi Iroha?

    Kimi ni Todoke alleen gezien. Ao Haru Ride wil ik nog lezen
    Kuroko no Basuke 2nd season volg ik en de rest niet ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik zit nu een live action versie van NANA te kijken van die anime dus en de regisseur die dit heeft gemaakt, mag van mijn part levenslang opgelsoten worden. Echt, wat slecht is dit. De belangrijkste dingen knipt die eruit, zoals delen van de opbouw en details dat weggeknipt hadden kunnen worden, laat die erin. En die timing, daar wordt ik echt helemaal gek van, wat voor slechte timing die gozer heeft. En dan ook nog die wijzigingen, dat de regisseur besluit sommige dingen door andere personen bijvoorbeeld te laten uitvoeren. Ech, ik raak er ziek van xd En dat voor zo'n goede anime, echt jammer, vind het gewoon zonde.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oeh er is een otaku topic.
    Ik ben blij.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Mayfly schreef:
    Voel me altijd zo loner in dit topic, omdat ik het gevoel heb alsof niemand de shoujo series leest die ik lees of de series kijkt die ik kijk. :''') Dus ja, wie leest er Kimi ni Todoke en Ao Haru Ride? Wie kijkt er op dit moment Kuroko no Baske 2nd season, Hoozuki no Reitetsu en Inari, Konkon, Koi Iroha?


    Ik heb Kimi ni Todoke gelezen. De rest niet echt, wel van gehoord.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Mayfly schreef:
    Voel me altijd zo loner in dit topic, omdat ik het gevoel heb alsof niemand de shoujo series leest die ik lees of de series kijkt die ik kijk. :''') Dus ja, wie leest er Kimi ni Todoke en Ao Haru Ride? Wie kijkt er op dit moment Kuroko no Baske 2nd season, Hoozuki no Reitetsu en Inari, Konkon, Koi Iroha?

    Ik heb ook een shoujo fan maar probeer de laatste tijd ook steeds meer actie en shounen anime uit, Ik volg Kimi ni todoke :3 en ik kijk Inari konkon koi iroha. Ao Haru Ride wil ik nog gaan lezen. Ik heb eigenlijk al heel veel shoujo anime gezien en verschillende manga met het genre gelezen. Dus als je er over wil praten neem een kijkje op mijn MAL profiel en dan kun je al snel zien wat we beide kijken en gezien zien hebben of nog op ptw hebben staan. Ik vind Kimi in Todoke trouwens een geweldige anime en manga.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Quart schreef:
    Oeh er is een otaku topic.
    Ik ben blij.

    Voeg je je toe bij de Otaku's? ;D
    Je hoeft alleen je naam te geven en het geen waar jij je manga/anime bij houd en ik zet je gratis op de lijst.
    Hebben we een deal? ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Al weer nummer 13 :D
    Tari tari gif in de begin post :)

    Ook ff wat gif plaatsen !!





    Sakamichi no apollon
    RDG: Red Data Girl
    Black butler
    Hyouka


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    (...)
    Ik heb ook een shoujo fan maar probeer de laatste tijd ook steeds meer actie en shounen anime uit, Ik volg Kimi ni todoke :3 en ik kijk Inari konkon koi iroha. Ao Haru Ride wil ik nog gaan lezen. Ik heb eigenlijk al heel veel shoujo anime gezien en verschillende manga met het genre gelezen. Dus als je er over wil praten neem een kijkje op mijn MAL profiel en dan kun je al snel zien wat we beide kijken en gezien zien hebben of nog op ptw hebben staan. Ik vind Kimi in Todoke trouwens een geweldige anime en manga.


    Yaaay, een KnT-lezer! Er staat op je MAL dat je bij chapter 65 bent blijven steken. Geen tijd meer gehad om het verder te lezen? Er zijn net spoilers uitgekomen van chapter 88 en ahum, het was een goed chapter voor Ryuu x Chizuru shippers. ^^
    Ao Haru Ride is goed, maar wordt jammer genoeg steeds langdradiger en dramatischer. Je kan 'm beter nog even laten en idk, misschien een half jaar wachten? (nee, serieus, AHR is niet echt leuk atm)
    Wat vind je van Inari, Konkon, Koi Iroha? Ik ship die vrouwelijke god met Inari's broer, hehehe.


    wth.

    Quart schreef:
    (...)

    Ik heb Kimi ni Todoke gelezen. De rest niet echt, wel van gehoord.


    (maar Kimi ni Todoke is nog steeds bezig, hoe kun je 'm dan al gelezen hebben?)


    wth.