• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Miuna schreef:
    Al weer nummer 13 :D
    Tari tari gif in de begin post :)

    Ook ff wat gif plaatsen !!





    Sakamichi no apollon
    RDG: Red Data Girl
    Black butler
    Hyouka


    Woohoo, heb deze allemaal gezien, behalve Black Butler! c: Sakamichi no Apollon was geweldig, Hyouka trouwens ook!


    wth.

    Nai schreef:
    (...)
    Voeg je je toe bij de Otaku's? ;D
    Je hoeft alleen je naam te geven en het geen waar jij je manga/anime bij houd en ik zet je gratis op de lijst.
    Hebben we een deal? ;D


    Deal.
    Aangenaam ik ben Rosa.
    Ik ben helaas My Anime List (en alle vergelijkbare dingen) al lange tijd aan het verwaarlozen dus dat is niet echt waard om te vermelden.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Mayfly schreef:
    (...)

    Yaaay, een KnT-lezer! Er staat op je MAL dat je bij chapter 65 bent blijven steken. Geen tijd meer gehad om het verder te lezen? Er zijn net spoilers uitgekomen van chapter 88 en ahum, het was een goed chapter voor Ryuu x Chizuru shippers. ^^
    Ao Haru Ride is goed, maar wordt jammer genoeg steeds langdradiger en dramatischer. Je kan 'm beter nog even laten en idk, misschien een half jaar wachten? (nee, serieus, AHR is niet echt leuk atm)
    Wat vind je van Inari, Konkon, Koi Iroha? Ik ship die vrouwelijke god met Inari's broer, hehehe.

    Ik moet echt weer eens knt verder lezen mijn bff zegt ook al dat het super goed aan het worden is.
    Ik vind inari konnkon koi iroha echt een super leuke serie. Hier het zelfde over inari's broer en uka-sama verder hoop ik dat het tussen inari en tanbabashi goed gaat lopen.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mayfly schreef:
    (...)

    Woohoo, heb deze allemaal gezien, behalve Black Butler! c: Sakamichi no Apollon was geweldig, Hyouka trouwens ook!

    Ik kijk sakamichi no apollon sinds zondag ik probeer hem deze week nog te gaan afkijken. Ben helemaal weg van de thema songs en de muziek in de anime.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mayfly schreef:
    (...)

    (maar Kimi ni Todoke is nog steeds bezig, hoe kun je 'm dan al gelezen hebben?)


    Ik bedoel dat ik hem deels heb gelezen ik zit nog steeds ergens halverwege. Heb nog niet echt tijd/zin gehad om veder te gaan maar moet dat misschien toch maar eens gaan doen.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Miuna schreef:
    (...)
    Ik moet echt weer eens knt verder lezen mijn bff zegt ook al dat het super goed aan het worden is.
    Ik vind inari konnkon koi iroha echt een super leuke serie. Hier het zelfde over inari's broer en uka-sama verder hoop ik dat het tussen inari en tanbabashi goed gaat lopen.


    Jaaaa, zeker weten. KnT is een pareltje, echt waar. Ook al zijn er al 20 volumes (volume 21 komt 25 maart uit), hij is nog steeds supergoed.
    Inari, Konkon, Koi Iroha is echt superleuk, idd! Ik denk dat het tussen Inari en Tanbabashi wel goed gaat komen, maar de relatie tussen Uka-sama en Inari's broer is veel complexer, want tja, zij is een godin en hij een doodnormale jongen. :') De vriendschap in de serie is ook heel mooi en de animatie natuurlijk ook. De achtergronden zijn soms zo prachtig, ahhh.


    wth.

    Quart schreef:
    (...)

    Ik bedoel dat ik hem deels heb gelezen ik zit nog steeds ergens halverwege. Heb nog niet echt tijd/zin gehad om veder te gaan maar moet dat misschien toch maar eens gaan doen.


    Ahh, zo! KnT is best een trage manga, maar de personages zijn heel goed uitgewerkt en oooohh, ze zijn allemaal zo geweldig. Het is zeker weten de moeite en tijd waard om 'm verder te lezen! c:


    wth.

    Miuna schreef:
    (...)
    Ik kijk sakamichi no apollon sinds zondag ik probeer hem deze week nog te gaan afkijken. Ben helemaal weg van de thema songs en de muziek in de anime.


    Sakamichi no Apollon is echt prachtig, wow. De muziek is supermooi en het plot ook! Hopelijk blijf je 'm leuk vinden tot het einde! c:


    wth.

    BOOOOOM! (I just needed something to say to make this one of "my topics". And "My topic" is so boring. *^*)


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Quart schreef:
    (...)

    Deal.
    Aangenaam ik ben Rosa.
    Ik ben helaas My Anime List (en alle vergelijkbare dingen) al lange tijd aan het verwaarlozen dus dat is niet echt waard om te vermelden.

    Je staat er bij! Oh ben vergeten om je leeftijd te vragen ;d.
    Maar je mag je MAL of andere dingen er gewoon bij zetten hoor ;d. Maak niet uit of je het bij houd of niet ;d. (stiekem ben ik gewoon ook nieuwsgierig als je MAL heb hoe je MAL eruit ziet ;d)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Je staat er bij! Oh ben vergeten om je leeftijd te vragen ;d.
    Maar je mag je MAL of andere dingen er gewoon bij zetten hoor ;d. Maak niet uit of je het bij houd of niet ;d. (stiekem ben ik gewoon ook nieuwsgierig als je MAL heb hoe je MAL eruit ziet ;d)


    Ik ben 15. En ga even kijken of ik überhaupt kan uitvinden wat de gebruikersnaam is van mijn MAL-account.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Quart schreef:
    (...)

    Ik ben 15. En ga even kijken of ik überhaupt kan uitvinden wat de gebruikersnaam is van mijn MAL-account.

    Ahh ok ;d. Ben benieuwd! Leuk profiel foto trouwens ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mimble schreef:
    BOOOOOM! (I just needed something to say to make this one of "my topics". And "My topic" is so boring. *^*)


    HALLO MYRTHE *O*

    En ik praat maar even niet mee, want ik heb niet echt veel shoujo's gezien... Ik ben er nooit zo van, maar ik denk dat ik binnenkort wel 'ns wat ga kijken, want anime's als Sukitte Ii na yo en Ouran High School Host Club bevallen me ook heel erg, en dat neigt toch ook heel erg naar shoujo. ^^ Kimi ni Todoke wil ik sowieso nog eens kijken. (: Ik wilde zeggen dat hij op m'n to watch stond, maar dat staat ie dus niet... Dus dat ga ik maar eens even doen. ;d

    OH en ik ga eens even snel Tokyo Ravens kijken want ik ben zo aldfjaldfjkald benieuwd wat er gaat gebeuren. D:

    [ bericht aangepast op 12 maart 2014 - 21:53 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    DLFAJADSLFKJADSLFJA TOKYO RAVENS

    Mweeeeh het is zo spannend, geef me de volgende episode! D:
    En good job, Kon, hehe. ;D
    Also, wat heeft Kyouko voor vreemde kracht? ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Pssst Syll, jij leest toch ook Love Stage? Klopt het dat ze nu nog maar 21 chapters hebben? (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)