• Bonjour n.n

    Voor Frans moeten we per twee een debat 'voorzitten' aan de hand van een artikel. Wij hebben gekozen voor de herziening van de wet op abortus in Frankrijk en dus ook abortus in het algemeen. Tot nu toe hebben we een acht-tal vragen en een paar doorvragen om het debat gaande te houden maar sinds wij een nogal passieve klas hebben, lijkt het ons handig om nog een aantal extra vragen voor te bereiden. Hoor je me vast al komen, we zitten even vast. Iemand enkele voorstellen? (Gewoon in het Nederlands ofc. Het vertalen zullen we zelf wel doen)

    Wat we tot nu toe hebben: (eventjes grof vertaald)

    1. Vanaf welke leeftijd zou abortus toegelaten moeten zijn en waarom?
    2. Zou jij ooit abortus overwegen?
    3. Wat is, volgens jou, de hoofdreden voor een abortus?
    4. Heeft iedereen recht op abortus?
    5. Mag een abortus wel of niet naar aanleiding van verkrachting of als het ongezond is voor de moeder?
    6. Denk je dat een abortus je leven en/of je relatie heel erg beïnvloedt?
    7. Mag een jongen van een meisje vragen het kind te houden als zij dit niet wil?
    8. Mag een jongens van een meisje vragen het kind weg te doen als zij dit niet wil?

    + doorvragen

    alvast bedankt!


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Mag een abortus plaatsvinden wanneer de ouders er geen geld voor hebben (ongelukje)/Mag een abortus plaatsvinden als de foetus een handicap heeft?
    Mag religie een rol spelen in het wel/niet verbieden van abortus?
    Is abortus moord? Waarom wel/niet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Moet abortus gratis zijn/onder de verzekering vallen.


    Your make-up is terrible

    Oh dear. Vreselijk, dat moesten wij dus ook doen.
    Kan je abortus verbieden wanneer het kind alle kansen zou hebben op een gelukkig leven (volwassen ouders die al kinderen hebben, in een goede financiële situatie en gezondheid), gewoon omdat het 'een ongelukje' was, of is dat echt te vreselijk?
    Meh, dat zijn er echt al een hoopje.


    Waarschuwing uit ervaring: als ze dit niet voorbereid hebben, zullen ze moeilijk in mottig half Frans antwoorden en sneller opgeven, misschien een idee om ze ook al meteen door te sturen, dat ze een mooi Frans antwoord kunnen noteren en aflezen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Oh dear. Vreselijk, dat moesten wij dus ook doen.
    Kan je abortus verbieden wanneer het kind alle kansen zou hebben op een gelukkig leven (volwassen ouders die al kinderen hebben, in een goede financiële situatie en gezondheid), gewoon omdat het 'een ongelukje' was, of is dat echt te vreselijk?
    Meh, dat zijn er echt al een hoopje.


    Waarschuwing uit ervaring: als ze dit niet voorbereid hebben, zullen ze moeilijk in mottig half Frans antwoorden en sneller opgeven, misschien een idee om ze ook al meteen door te sturen, dat ze een mooi Frans antwoord kunnen noteren en aflezen.


    Bedankt iedereen!
    Ze hebben er al een deel van voorbereid. (:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.