• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.

    Ik heb toestemming van Haerolin om dit topic te openen en het bij te houden.



    "Slytherin will help you on the way to greatness"

    Gefeliciteerd! Ik ben hoofdmonitor Yoda en het is mijn genoegen om jullie welkom te heten bij Slytherin. Ons embleem is het serpent, het wijste van alle wezens; onze afdelingskleuren zijn smaragdgroen en zilver en ons common room ligt achter een verborgen ingang beneden in de kerkers. Zoals je zult zien, kijken de ramen uit naar de dieptes van het meer van Hogwarts. We zien de gigantische inktvis vaak voorbij glijden – en soms interessantere wezens. We vinden het fijn om het gevoel te hebben dat onze rustplek het aura van een mysterieus, onderwater scheepwrak heeft. Nu, er zijn een paar dingen die je moet weten over Slytherin – en een paar die je moet vergeten.

    Ten eerste, laten ik een paar mythes verdrijven. Je zult misschien geruchten over Slytherin gehoord hebben – dat we allemaal de Dark Arts geweldig vinden, en dat we alleen tegen je zullen praten als je overgrootvader een beroemde tovenaar was en onzin als dat. Nou, je moet niet alles geloven wat je hoort van concurrerende afdelingen. Ik ontken niet dat we ons aandeel aan duistere tovenaars voortgebracht hebben, maar dat hebben de andere drie huizen ook gedaan – zij vinden het gewoon niet leuk om het toe te geven. En ja, we hebben er traditioneel naar geneigd studenten aan te nemen die van lange lijnen heksen en tovenaars komen, maar tegenwoordig zul je genoeg mensen in Slytherin vinden die toch zeker één Muggle ouder hebben.

    Hier heb je een niet zo bekend feit dat de andere drie huizen niet vaak naar boven brengen. Merlijn was een Slytherin. Ja, Merlijn zelf, de beroemdste tovenaar in de geschiedenis! Alles wat hij wist, heeft hij in deze afdeling geleerd! Wil je in de voetstappen van Merlijn volgen? Of wil je liever aan het oude bureau van die illustere ex-Hufflepuff, Eglantine Puffett, zitten, uitvindster van de zelf-zepende afwasdoek?

    Dat dacht ik niet.

    Maar dat is genoeg over wat we niet zijn. Laten we praten over wat we zijn, wat de coolste en scherpste afdeling van deze school is. We spelen om te winnen, omdat we geven om de eer en tradities van Slytherin.

    We krijgen ook respect van onze medestudenten. Ja, iets van dat respect is misschien vermengd met angst, door onze duistere reputatie, maar weet je wat? Het kan leuk zijn, een reputatie hebben voor het wandelen aan de wilde kant. Gooi er een paar hints tegenaan dat je toegang hebt tot een hele bibliotheek van vloeken en kijk of ook maar iemand zin heeft om je potlodenkoker te jatten.

    Maar we zijn geen slechte mensen. We zijn als ons embleem, de slang; glad, krachtig en vaak onbegrepen.

    Bijvoorbeeld, wij Slytherins zorgen voor elkaar – wat meer is dan je kunt zeggen over Ravenclaw. Naast het zijn van de grootste stelletje leergierigaards zijn, Ravenclaws zijn ook beroemd voor het over elkaar heen klimmen om goede cijfers te krijgen, waar wij Slytherins broeders zijn. De hallen van Hogwars kunnen verrassingen in het pad van de onbehoedzame gooien en je zult blij zijn dat je de Serpenten aan je zijde hebt terwijl je door de school heen wandelt. Wat zover ons betreft, eens je een slang bent geworden, ben je één van ons – één van de elite.

    Want weet je waar Salazar Slytherin naar zocht in zijn uitverkoren studenten? Het potentieel tot grootsheid. Jij bent uitverkozen tot deze afdeling omdat je het in je hebt om groot te worden, in de ware betekenis van het woord. Goed, het kan best zijn dat je wel eens mensen ziet rondhangen in The Common Room waarvan je denkt dat ze niet echt bestemd zijn tot iets specials. Hou dat maar voor jezelf. Als de Sorteerhoed hen hier heeft geplaatst, hebben ze iets ‘groots’ in hun, en vergeet dat vooral niet.
    Nu we het toch hebben over mensen die niet bestemd zijn voor grootsheid, ik heb het nog niet gehad over de Gryffindors. Nu, veel mensen zeggen dat Slytherins en Gryffindors elk voor een zijde van dezelfde munt staan. Persoonlijk denk ik dat Gryffindors niet meer zijn dan wannabe Slytherins. Let wel. Sommigen zeggen dat Salazar Slytherin en Godric Gryffindor dezelfde soorten studenten prezen, dus wie weet lijken we meer op elkaar dan we willen denken. Maar dat wil niet zeggen dat we graag onderonsjes en theekransjes houden met de Gryffindors. Ze houden er net iets minder van ons uit te dagen, dan wij hen.
    Nog enkele dingetjes die je misschien wel moet weten: onze afdelingsgeest is de Bloody Baron. Wanneer je bij hem op een goed blaadje komt, zou hij weleens mensen willen bangmaken voor jou. Vraag hem niet hoe het komt dat hij zo bloederig is, daar moet hij niet van hebben.
    Het wachtwoord tot The Common Room verandert elke twee weken. Houd het prikbord zeker in de gaten. Breng nooit iemand van een andere afdeling tot in The Common Room, of vertel hen ons wachtwoord. Geen enkele buitenstaander heeft deze kamer betreden in meer dan zeven eeuwen.
    Ik denk dat dit alles is, voor nu. Ik ben er absoluut zeker van dat je de slaapkamer leuk zal vinden. We slapen in oude hemelbedden met groene zijden gordijnen, en bedspreiden geborduurd met zilveren draad. Middeleeuwse tapijten, die de avonturen van bekende Slytherins afbeelden, bedekken de muren, en zilveren lantaarns hangen aan het plafond. Je zal er goed slapen; het is zeer rustgevend om te luisteren naar het water van het meer dat ‘s nachts tegen de ruiten stroomt.


    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Great Hall

    Head of House and Head Boys/Girls
    Head of House

    Elvenking
    Head Girls:
    Inquisitor
    Macabre

    Slytherins
    Elvenking - Laura
    Macabre - Michelle
    Maovesa - Kim
    Oikawa
    Patholoog - Manon
    Kauwgomjunky - Nickita
    Haerolin - Kim
    Raisei - Maxime
    Nonno - Merel
    Prefect - Cato
    Debbaut - Jarne
    Escapism - Yolanda
    Chevalin - Nichelle
    Tomas - Kim
    Requille - Chanou
    Inquisitor - Samantha
    KillianHook - Kelly
    Amidala - Leah
    Ramin - Noa
    Libertas - Nori
    Meraki - Marleen
    Nostalgic - Amber
    Dorriiee
    Geef naamsveranderingen zo snel mogelijk door!

    Voor de nieuwe leerlingen:
    Vul dit vragenlijstje in:

    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    - Waarom ben jij een échte Slytherin student?



    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 21:19 ]

    Brr, Patty Park


    Queer zijn is gewoon alles

    Pura schreef:
    (...)

    Ron... xD


    You can't touch music but music touch you

    Heeee, leven op Hogwarts!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jup begint hier idd beetje uit te sterven xD


    You can't touch music but music touch you

    Nog leven hier?? xD


    You can't touch music but music touch you

    Kweenie.:W


    Queer zijn is gewoon alles



    Linkje voor gene die hem groter en dan beter wilt bekijken ;)

    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/1477466_859311240748478_4644960428884591810_n.jpg?oh=d15f058c1df0940362fb5e38cd0a98c1&oe=54C1CF35

    [ bericht aangepast op 30 sep 2014 - 23:44 ]


    You can't touch music but music touch you

    Jammer dat hier niets meer mee wordt gedaan.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2014 - 8:29 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat vind ik ook, is er geen mogelijkheid alles nieuw leven in te blazen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Dat vind ik ook, is er geen mogelijkheid alles nieuw leven in te blazen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    "Ja, ben ik mee eens," riep iedereen op de stelling dat er wat meer met dit topic moest gebeuren. Vol enthousiasme zat iedereen naar het scherm te kijken, maar er was niemand die vervolgens reageerde. "Ach, er zal wel iemand reageren," dacht de ene. "Ik zie wel wat gebeurt," dacht de ander.
    Plots kwam er een nieuw berichtje. Het was van Patholoog. "Zullen we een RP ervan maken," stelde ze voor. Het was een tot nu toe nog nieuw idee en iedereen dacht er even over na en reageerde terug.

    Haha, jk. Maar het was wel een echt idee om een soort van RP te doen. We zitten allemaal in het zelfde jaar en we spelen met onze eigen voornaam?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    "Ja, ben ik mee eens," riep iedereen op de stelling dat er wat meer met dit topic moest gebeuren. Vol enthousiasme zat iedereen naar het scherm te kijken, maar er was niemand die vervolgens reageerde. "Ach, er zal wel iemand reageren," dacht de ene. "Ik zie wel wat gebeurt," dacht de ander.
    Plots kwam er een nieuw berichtje. Het was van Patholoog. "Zullen we een RP ervan maken," stelde ze voor. Het was een tot nu toe nog nieuw idee en iedereen dacht er even over na en reageerde terug.

    Haha, jk. Maar het was wel een echt idee om een soort van RP te doen. We zitten allemaal in het zelfde jaar en we spelen met onze eigen voornaam?


    Oeh leuk idee :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Leuk idee!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Maar dat is echt een nice idee!
    Maar gaan we dan niet off?:/


    Queer zijn is gewoon alles

    Ugh, waarom zit ik nou weer in Gryffindor. :/
    *rent de common room weer uit*


    What do we say to the god of death? ''Not today.''