• You can't read, can't write, but you heal fast, even for a witch
    You get sick if you stay indoors after dark
    You hate White Witches but love Annalise, who is one
    You've been kept in a cage since you were fourteen
    All you've got to do is escape and find Mercury, the Black Witch who eats boys
    And do that before your seventeenth birthday
    Easy.


    "In modern-day England, witches live alongside humans: White witches, who are good; Black witches, who are evil; and fifteen-year-old Nathan, who is both. Nathan’s father is the world’s most powerful and cruel Black witch, and his mother is dead. He is hunted from all sides. Trapped in a cage, beaten and handcuffed, Nathan must escape before his sixteenth birthday, at which point he will receive three gifts from his father and come into his own as a witch—or else he will die. But how can Nathan find his father when his every action is tracked, when there is no one safe to trust—not even family, not even the girl he loves?
    In the tradition of Patrick Ness and Markus Zusak, Half Bad is a gripping tale of alienation and the indomitable will to survive, a story that will grab hold of you and not let go until the very last page."



    Half Bad is een boek dat sinds begin deze maand verschenen is. Het is het eerste deel van een trilogie en tegelijkertijd het debuut van auteur Sally Green. Ik heb het net uitgelezen en ik ben er echt heel erg enthousiast over. Het is heel bijzonder geschreven, vooral de eerste paar bladzijden, die zijn namelijk in de tweede persoon (jij-vorm) geschreven. Dat klinkt misschien vreemd, en het is even heel erg wennen, maar de rest van het boek is gewoon in het ik-perspectief geschreven en je zal er ook tijdens het lezen achter komen waarom Green voor dat vreemde perspectief heeft gekozen op de eerste pagina's, en dat het echt perfect past bij wat de hoofdpersoon, Nathan, op dat moment ervaart. Het is een beetje een donkere Young Adult fantasy, en je zal misschien vanwege de heksen en de fains (die gewoon muggles zijn) een beetje de neiging hebben om het met Harry Potter te vergelijken, maar uiteindelijk is het compleet anders. Het is ongelofelijk spannend en je hebt het zo uit, en het is daarom ook verschrikkelijk dat het in een enorme cliffhanger eindigt en deel twee pas volgend jaar verschijnt. :'D
    Maar ik ben dus benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben gelezen en zo ja, wat jullie er van vinden. En degenen die het nog niet hebben gelezen, raad ik het heel erg aan! :3
    Anyway, share your thoughts! ^^

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 13:37 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Die samenvatting komt me bekend voor, maar ik heb het boek nog niet gelezen. Het klinkt wel echt interessant en ik houd van duistere boeken, dus ik denk dat ik het binnenkort maar ga lezen (:


    Take risks and conquer your fears.

    Corday schreef:
    Die samenvatting komt me bekend voor, maar ik heb het boek nog niet gelezen. Het klinkt wel echt interessant en ik houd van duistere boeken, dus ik denk dat ik het binnenkort maar ga lezen (:


    Oh, zeker doen! ^^ Ik ben wel benieuwd wat je er van vindt, dus laat maar een keertje iets weten als je het gelezen hebt. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zal ik zeker doen. Is het het waard om het te kopen?


    Take risks and conquer your fears.

    Corday schreef:
    Zal ik zeker doen. Is het het waard om het te kopen?


    Ik heb het zelf gedaan en ik vind dat het dat zeker waard is, ja. Hij is ook niet erg duur, ten minste, als je de paperback neemt. (;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hmmm ja ik had al gekeken en het was inderdaad niet zo duur, dus ik zal het het erop wagen (:


    Take risks and conquer your fears.

    Klinkt veelbelovend!

    [ bericht aangepast op 19 maart 2014 - 21:40 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Menzel schreef:
    Klinkt veelbelovend!


    Try it! c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Corday schreef:
    Die samenvatting komt me bekend voor, maar ik heb het boek nog niet gelezen. Het klinkt wel echt interessant en ik houd van duistere boeken, dus ik denk dat ik het binnenkort maar ga lezen (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hij staat op mijn lijst, dus ik ga hem binnenkort maar eens lezen. :3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."