• Zo'n vier weken geleden zijn we met de laatste jaars op schoolreis naar Italië gegaan, om zeg maar het einde van het middelbaar te "vieren". Ook al ben ik nu al enkele weken terug, toch heb ik nog enorm veel heimwee naar die tien dagen in Italië. Vaak denk ik nog van: "En 4 weken geleden waren we nu het Vaticaan gaan bezoeken." en dat bijna elke dag. Het gaat niet zozeer om Italië zelf, ook al is het een prachtig land en ben ik er wel een beetje verliefd op geworden, maar eerder omdat ik mijn klas (degene die mee waren dan) nog beter heb leren kennen en omdat ik nieuwe mensen heb leren kennen. Kortom het was een geweldig groep dat mee was en de moment dat we gewoon de stad introkken en uitgingen waren de beste en ik hoop dat ik er nog vaak aan terug zal denken. Twee jaar geleden ben ik ook van school veranderd en voordien had ik eerlijk gezegd een hekel aan het middelbaar, maar sinds ik mijn klas heb leren kennen en de mensen daarbuiten op mijn "nieuwe" school, is het middelbaar één van mijn mooiste tijden geworden. Waarschijnlijk zullen er nog zo'n momenten komen, maar ik weet nu al dat ik het middelbaar erg ga missen.

    Om het topic wat nuttig te houden. Wat zijn jullie mooiste herinneringen aan het middelbaar (tot nu toe)? Welke reizen naar het buitenland hebben jullie gedaan met school?

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 16:32 ]


    Take me to wonderland

    Het afstuderen en hen nooit meer terugzien :Y)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Starkey schreef:
    Het afstuderen en hen nooit meer terugzien :Y)


    Dat! + Het feit dat ik nu geen last meer heb van vervelende bruggers (of theaterklassers) :Y)


    Ik ben btw naar Rome geweest met school. Was echt super vet! Met zo'n schoolreis krijg je echt alles te zien ^^
    Oh en dagjes naar Brussel en keulen (:

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 16:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Wij zijn met school een midweek naar Parijs geweest, wat ook heel erg leuk was. Ik herken inderdaad dat je door zulke reizen een stuk hechter word met je klas, een mooie ervaring. (:

    Italië is inderdaad echt een heel mooi land! Vooral de sfeer die daar hangt is erg prettig, ik krijg er altijd een ontzettend vakantiegevoel van. :3


    To love is to destroy.

    Mijn mooiste herinnering is en blijft mijn goede cijfer voor het eindexamen van biologie. En een vriend van me liep een keer recht tegen een deur aan, waardoor hij een snee in zijn neus had. Dat was ook leuk. :Y)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Het feit dat ik vorig jaar van school ben veranderd en in een geweldige klas ben terecht gekomen, doet me toch erg goed en pijn tegelijkertijd. Ik heb maar één jaar met die klas kunnen spenderen en toch ga ik iedereen verschrikkelijk missen.
    Wij zijn naar Parijs geweest, en het was geweldig. We zijn nog hechter geworden en hoewel ik dat aan de ene kant als een negatief iets zie, ben ik toch blij dat ik dit heb mogen meemaken. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Werkweek Berlijn, dagje Parijs en een week skiën in Oostenrijk. Dat zijn mooie herinneringen (:
    Ik ben wel blij dat ik van die school af ben. Het was wel gezellig met mijn vriendinnen en mijn klas, maar aan het eind van de 6de was ik al mijn leraren zó zat...


    Valar Morghulis.

    Naar Rome was toch wel het beste wat ik heb gedaan op de middelbare school. Die reis was echt fantastisch en ik wil nog steeds heel graag terug.


    I am an idiot, I move.

    Miserables schreef:
    Het feit dat ik vorig jaar van school ben veranderd en in een geweldige klas ben terecht gekomen, doet me toch erg goed en pijn tegelijkertijd. Ik heb maar één jaar met die klas kunnen spenderen en toch ga ik iedereen verschrikkelijk missen.
    Wij zijn naar Parijs geweest, en het was geweldig. We zijn nog hechter geworden en hoewel ik dat aan de ene kant als een negatief iets zie, ben ik toch blij dat ik dit heb mogen meemaken. (:

    Dat gevoel ken ik maar al te goed. Ik zit nu bijna twee jaar in deze klas, maar ik kijk verschrikkelijk op tegen het einde van dit schooljaar. Gewoon omdat ik deze klas niet wil missen. :')


    Take me to wonderland

    Erg leuke herinneringen heb ik (nog) niet, maar volgend jaar gaan wij ook naar Italië, daar kijk ik wel heel erg naar uit (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ergens is het dan eigenlijk heel erg jammer dat deze reis pas aan het einde van je tijd op je nieuwe en leuke school kwam. Het is echt super dat je het daar zo naar je zin hebt gehad. Dat had ik ook toen wij met school een mid-week op reis gingen naar Duitsland en Tsjechië. Ik heb er nieuwe vrienden gemaakt en was closer met de vrienden die er al waren. Dat was wel één van de hoogte punten van mijn middelbare school carrière die er hopelijk na volgend jaar toch wel op zit.

    Het kromme aan die reizen bij ons op school was dat iedereen die week weg moest. Je had gewoon weg geen keus. Er waren verschillende reizen om uit te kiezen en je moest je top drie opgeven. Bijkomend feitje is dat je ouders een paar honderd euro moesten neerleggen om jou de mogelijkheid te geven de reis te kiezen die jij graag zou willen maken. Wat als je ouders dat niet konden of wilden betalen? Het was toch redelijk veel geld voor een schoolreisje en dat in tijden van crisis. Als je ouders dat geld niet betaalden, moest je naar Renesse. Niets mis met Renesse op zich, maar het stond in verband met het feit dat je ouders niet voor je betaalden en iedereen wist dat op het moment dat jij naar Renesse zou gaan. Waarschijnlijk zonder of met weinig van je vrienden. Super van die verre reizen van onze school. Het is alleen een beetje dubbel, als je het mij vraagt.


    Edit: Ik was het dagje Lille helemaal vergeten (:

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 17:36 ]


    Hamartia

    De geschiedenislessen met mijn beste vriendin. :'D Daar gingen we bijna dood van het lachen en konden we alles maken, omdat die leraar ons zo leuk vond. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    De reis naar Italië van 2 jaar geleden. We gingen toen met 4havo (waar ik in zat) en met 5vwo. Dat was echt een prachtige week waar ik echt de meest prachtige mensen heb ontmoet. Als ik ze niet ontmoet had dan was ik nu niet geweest zoals ik ben. Ik heb daar echt vrienden voor het leven gemaakt!


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Dagje Den Haag, schoolfeesten, Podiumavond, dagje Enschede, spookhuis maken, gezelligheid in de klas... Allemaal mooie herinneringen.
    En in de 5e gaan we naar Rome, dus ik weet zeker dat ook mooie herinneringen worden.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .