• Hallo lieve mede-Q'ers,
    Ik ga over twee weken een weekje naar Berlijn met school waarin we vrijwel constant vrij zijn in ons doen en laten - dus we zijn eigenlijk de hele dagen op onszelf aangewezen. Nu, onze school heeft natuurlijk wel wat plekjes en excursies voorgesteld en geregeld en ik heb zelf ook al het een en ander uitgedokterd. Maar zijn er hier misschien mensen die in Berlijn zijn geweest en echt zo iets hebben van 'goh, dit moet je echt gezien hebben'? Het lijkt me leuk om jullie Must Sees namelijk ook te ontdekken.
          We hebben een soort van OV-kaart waarmee met alle openbare vervoer kunnen reizen, dus dat is niet echt een probleem.

    Dankjewel alvast! (flower)


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Checkpoint charlie is totaal niet bijzonder eigenlijk dus mocht je die veel horen maar je hebt geen tijd zou ik daar niet heen gaan.
    Je hebt een het centrum ergens een openlucht museum die echt heel mooi is. En verder de stukjes berlijnse muur overal.
    Unter den linden is prachtig om een stukje te lopen. En je hebt ergens nog een monument van een gesloopte kerk.
    Reichstag ofzo is ook heel mooi daar zit het duitse parlement en het is een heel bijzonder gebouw.
    Ik denk niet dat ik je heel erg geholpen heb, maar dit is wat ik nog weet want ik moest na de eerste dag al weer met de trein terug naar huis xD


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Het sonycenter is heel erg mooi om te zien. Het dak daar is echt werkelijk waar prachtig, en verder natuurlijk het stenen monument over de Joden.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    brandenburger tor!
    Is op een pleintje, als je doorloopt heb je allemaal leuke winkels en eettentjes ^^
    & ze hebben dunkin' donuts. Ik mis die smoothies.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 16:12 ]


    To infinity and beyond •

    Dunkin' donuts , daar zaten allemaal vliegen in de donuts. Jak.


    Firm believer of all that is magic

    Oeh, mijn topics :3 ik ga in de zomervakantie een stedentripje Berlijn doen ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Oeh handig topic, ik wil ook nog heel graag en keertje naar Berlijn!


    everything you're running away from is in your head, darling.

    Als je er de tijd voor hebt, moet je zeker naar Potsdam gaan. Dit ligt een stukje buiten Berlijn, maar is goed bereikbaar met de trein en de gebouwen daar zijn echt prachtig!


    Valar Morghulis.

    Oke, wat valt er niet te zien in Berlijn. Oh dear.. Goed;
    *Fernseheturm
    *Brandenburgertor
    *Kurfurstendam
    *Gedächtniskirche, aan de kurfurstendam
    *De Joodsebegraafplaats.
    *Holocaustmonument
    *Kadewe, ook aan de kurfurstendam.
    *Alexanderplatz
    *East side gallery.
    *Die Helmstraße
    *Hehe en eten doe je bij Zikos grill, moet je even googlen. Daar aten we iedere avond met school. ^^

    In ieder geval, geniet er ontzettend van!

    Yeah.. Ik houd van Berlijn zoals je kunt zien. ^^

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 12:51 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt