• De laatste tijd heb ik steeds vaker dezelfde nachtmerrie en ik wil het niet. Ik zal onder Spoiler vertellen wat er gebeurd want overdag pieker ik over de nachtmerrieen mijn dag is vaak gelijk verpest.

    Een paar familie leden, vrienden en ik zijn dan opgesloten op het pleintje hier thuis. Dan komt een man Dennis (ik ken geen Dennis althans wel van een klasgenoot haar vriend maar die ken ik alleen qua naam). Hij begint dan te schreeuwen dat we dood gaan. Dan pakt hij mijn drie jarig nichtje en neemt haar mee ons huis in en dan hoor ik haar allemaal schreeuwen. Wij en ik kunnen niet naar binnen. Dan ruiken we brand en dan bij mn buren is er brand en dan ren ik naar hun huis en bel aan zodat ze wakker worden maar ze zijn dan al dood. Daarna word iedereen dus mn ouders, broer, opas , omas en vrienden een voor een op een pijnlijke langdurige wijze vermoord wat ik in mn dromen ook meemaak ( dit weet ik alleen niet meer zo goed) en dan word ik of huilend wakker, of hij begint me te pijnigen, of ik probeer in mijn droom zelfmoord te plegen wat niet lukt en dit is altijd met een schaar...


    Ik heb het meestal als ik niet lekker in mn vel zit of als ik me druk maak voor iets.

    Dus weet iemand misschien iets zodat ik deze droom niet meer krijg


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Novoselic schreef:
    Ik heb mezelf geleerd controle over mijn dromen te hebben. Als ik een nare droom heb, dan besef ik tijdens die droom bijna altijd dat-ie niet echt is en probeer ik mijn ogen open te doen en weer wakker te worden. Ikzelf vind het een heel geruststellende gedachte dat ik een eind aan mijn dromen kan maken als ik dat wil, ik krijg er vanzelf minder nachtmerries van, eigenlijk.


    Dit doet me denken aan divergent

    Ik had vroeger ook veel last van nachtmerries en ook de hele tijd dezelfde. Op dat moment had ik dan ook veel problemen aan mijn hoofd en toen die zijn opgelost, waren mijn nachtmerries verdwenen als sneeuw in de zon. Als er iets is waar je mee zit, dan komt dat vaak in je dromen terug en als je je er dus zorgen over maakt dan komt die zelfde nachtmerrie dus waarschijnlijk vaker terug.


    Spoiler alert: you will save yourself

    RAB schreef:
    (...)

    Dit doet me denken aan divergent

    Ik had vroeger ook veel last van nachtmerries en ook de hele tijd dezelfde. Op dat moment had ik dan ook veel problemen aan mijn hoofd en toen die zijn opgelost, waren mijn nachtmerries verdwenen als sneeuw in de zon. Als er iets is waar je mee zit, dan komt dat vaak in je dromen terug en als je je er dus zorgen over maakt dan komt die zelfde nachtmerrie dus waarschijnlijk vaker terug.

    Hahaha, hoezo? Ik lees dat boek niet. :p


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Meditatie heeft mij echt erg geholpen. Niet dat extreme gedoe, gewoon vijf minuutjes zitten met mijn ogen dicht en luisteren naar mijn ademhaling helpt al heel erg. Oefeningen (10 sit ups bijvoorbeeld) maken mijn hersenen ook leeg. Weet niet of dit voor jou iets is, maar hey, you can try.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    DarkSavior schreef:
    (...)Meteen pillen aanraden lijkt me niet the way to go. Daar raak je namelijk snel aan verslaafd.

    Jij zegt wat ik wou zeggen, haha. Dit.

    Happiny schreef:
    Ik zou je eigenlijk aanraden om naar de huisarts te gaan. Volgens je profiel ben je zestien jaar en ik vermoed dat deze nachtmerrie eigenlijk terugkomt om een bepaalde reden. Misschien heb je iets vreselijks meegemaakt en heeft jouw hoofd dat nog niet verwerkt, ook al denk jij misschien van wel. Bij kinderen is het normaal dat ze nachtmerries hebben en dat deze terug kunnen komen, maar voor een meisje van jouw leeftijd denk ik toch dat het dieper zit.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Novoselic schreef:
    (...)
    Hahaha, hoezo? Ik lees dat boek niet. :p


    Daarin worden mensen in simulaties geplaatst waarin ze bijvoorbeeld in een watergraf staan en als je 'divergent' bent dan heb je dus door dat het nep is en daardoor is het dus veel minder eng ;)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Zeg tegen die Dennis in je dromen dat hij lekker weg moet gaan.
    Nee, serieus. Ik droomde over tornado's, heel vaak, en toen zei mijn juffrouw op de basisschool dat ik tegen de tornado moest zeggen dat ik hem weg kon blazen. Ik heb sindsdien nooit meer over een tornado gedroomd. Ik denk dat de psychologie hierachter is dat je bang bent voor je droom en dat deze daarom terug komt. Als jij met vertrouwen gaat slapen en wéét dat je een droom effectief zelf kun besturen indien nodig, dan droom je veel lekkerder, denk ik.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt