• Hey vrienden,

    We hadden voor Literatuur een taak gekregen over liefde/verliefdheid.
    We moeten onze eigen visie erop bespreken.
    Deze taak heeft me nu eens echt nieuwsgierig gemaakt wat anderen erover denken.

    Als jullie willen, mogen jullie dan enkele voor- en nadelen over liefde bespreken, eventueel uw eigen ervaring delen.
    Het mag, maar hoeft niet lang te zijn.

    Mijn visie bv is dat liefde eerder tijdrovend is, Ik ben een sporter, Fitnessen maakt deel uit van men leven. Ik persoonlijk heb niet de tijd om constant over een andere persoon na te denken. Het kan een mooie ervaring opleveren, maar het kan ook zeer kwetsend zijn.
    Sommigen laten zelfs hun vrienden die ze jaren kennen vallen voor iemand op wie ze maar enkele dagen verliefd zijn. Ik vindt het niet waart om tijd te steken in liefde. Maar dat is mijn visie :p

    Alvast bedankt voor jullie ervaringen te delen,
    Groetjes,
    Thomas

    Eigenlijk heb je mijn kijk erop al opgenoemd.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    De voordelen vind ik dat er iemand is, wat er ook gebeurt. Diegene weet wat voor een rare dingen je wel eens kan doen, en vind je toch helemaal geweldig. (:
    De nadelen zijn dat het ook heel stressvol kan zijn, als er bijvoorbeeld onzekerheden of spanningen zijn.
    Door liefde kan ik me helemaal geweldig voelen, maar ook ontzettend kut.


    You're never fully dressed without a smile

    Nou, als je verliefd bent ben je meer daarmee bezig dan met je vrienden dus daarom vind ik liefde niet echt heel super


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Baixue schreef:
    De voordelen vind ik dat er iemand is, wat er ook gebeurt. Diegene weet wat voor een rare dingen je wel eens kan doen, en vind je toch helemaal geweldig. (:
    De nadelen zijn dat het ook heel stressvol kan zijn, als er bijvoorbeeld onzekerheden of spanningen zijn.
    Door liefde kan ik me helemaal geweldig voelen, maar ook ontzettend kut.


    Dat laatste zeker wel. Liefde kan je leven helemaal beter maken, maar op andere gevallen helemaal slecht.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik geloof niet dat mensen gemaakt zijn om alleen te blijven, maar ik ben niet zeker of we wél gemaakt zijn om bij dezelfde persoon te blijven. Daarom vind ik dat afstand heel belangrijk is, mijn mening is dat het je blind maakt en stomme dingen doet doen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Ik geloof niet dat mensen gemaakt zijn om alleen te blijven, maar ik ben niet zeker of we wél gemaakt zijn om bij dezelfde persoon te blijven. Daarom vind ik dat afstand heel belangrijk is, mijn mening is dat het je blind maakt en stomme dingen doet doen.


    26 - 02 - '16

    Ik weet het niet. Liefde is voor iedereen wat anders.


    Tijd voor koffie.

    Ah, l'amour. Ik zou heel graag die speciale liefde willen ervaren, maar ik denk niet dat ik dat in me heb. :'D Ik hou al ontzettend veel van mijn ouders en vriendinnen, daar past geen andere liefde meer bij.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Als je de goede te pakken hebt, kan liefde heel erg fijn zijn. Het is iemand die er altijd voor je zal zijn, die je zal steunen en je nooit zal laten vallen, waarmee je lekker gek kan doen. Maar tegelijkertijd ook iemand die je ook je eigen tijd gunt om je eigen dingen te blijven doen. Je hoeft echt niet dag en nacht op elkaars lip te zitten als je van iemand houd en er ook niet de hele tijd aan hoeft te denken.


    Your make-up is terrible

    Barnabas schreef:
    Ah, l'amour. Ik zou heel graag die speciale liefde willen ervaren, maar ik denk niet dat ik dat in me heb. :'D Ik hou al ontzettend veel van mijn ouders en vriendinnengestoorde hamster, kotsende kat en paaseitjes, daar past geen andere liefde meer bij.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb geen tijd voor liefde, ook al zou ik da wel willen. Ik focus me liever op belangrijkere dingen op het moment.


    Take me to wonderland

    Ik denk dat liefde heel waardevol kan zijn als je elkaar ook de ruimte kunt geven een eigen leven te hebben. Alsnog gaat er natuurlijk veel tijd zitten in een relatie, maar persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. Ik vind het heerlijk om met mijn vriend te praten en tijd met hem door te brengen.
    Zoals gezegd kan liefde je heel gelukkig laten voelen, maar ook ontzettend onzeker, boos en jaloers. Wanneer je met de vervelende gevoelens leert omgaan, maar ook los kunt laten (zoals jaloezie, dit verziekt een relatie), denk ik dat je het heel lang met iemand kunt volhouden.
    Daarnaast zei een docent tijdens een college gister: 'Verwacht niet te veel van je partner.' Ik kan hier een mega lang verhaal bij houden, maar daar zal ik maar niet aan beginnen. :W


    You are beautiful, you are love.

    Danku allemaal, Jullie opmerkingen komen echt overeen met de onze, :p

    Ik ga even heel eerlijk zijn: ik heb werkelijk geen flauw idee. Puur omdat ik er helemaal geen ervaring in heb. Natuurlijk ben ik weleens verliefd geweest, maar ik heb nog nooit een relatie gehad, en ik denk dat je er dan niet zoveel over kunt zeggen. Ik in ieder geval niet.
    Soms denk ik weleens dat liefde een raar iets is wat de mens heeft verzonnen en helemaal niet bestaat. Eigenlijk ben ik daar best wel van overtuigd. Maar tegelijkertijd kan een mens er ook niet zonder leven. Of ja, ik denk eigenlijk dat het meer is dat men niet in eenzaamheid kan leven, en misschien wordt liefde daar wel mee geassocieerd, of is het idee ervan daardoor ontstaan.
    In ieder geval weet ik het dus niet goed en kan ik er alleen maar op bovenstaande vreemde manier over nadenken. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Okammy schreef:
    (...)

    Daar zou ik ook heel veel van houden. Vooral van paaseitjes. _O_


    "Well, well. Look who we've got here!"