• Themawedstrijd - Animals





    Dit is dan het nieuwe topic! Met dank aan MistSnitch, want hoewel die de wedstrijd zelf niet voort kon zetten, was het zeker een leuk idee met de goede ondernemingen!






    Korte inhoud:
    Het thema van deze wedstrijd is 'dieren', een leuk thema waar niet veel mensen tegen zijn! In elke ronde maak je een opdracht rond dieren, deze kunnen variëren van schrijfopdrachten tot gedichten, van tekenopdrachten tot quizzen. Er zullen 9 rondes zijn waarin je je kan bewijzen, elk duren ze een week. Als het me echt niet lukt kunnen het er ook minder worden.

    Regels:
    - Je houdt je zoals altijd aan de huisregels.
    - Je dient geen opdrachten in die je eerder al had gemaakt, je maakt ze tijdens de wedstrijd zelf.
    - Als je meedoet maak je geen ruzies, voor problemen stuur je een privé-bericht.
    - Je schrijft je liefst zo snel mogelijk in maar na opdracht 2 kan je je niet meer inschrijven.
    - Plagiaat is verboden, alleen als ik zeg dat het zou mogen.
    - Je stuurt opdrachten naar mij door, je mag ook de link doorsturen als hij in een story staat.

    Jokers:
    Het komt snel voor dat je in een opdracht echt slecht bent (bijvoorbeeld tekenen). Als dit voorkomt of je hebt geen inspiratie voor een opdracht, dan heb je de joker. Je krijgt er drie in totaal! Dit komt omdat soms twee opdrachten hetzelfde soort zijn (bijvoorbeeld twee tekenopdrachten).

    Winnaar en prijs:
    In deze wedstrijd valt niemand af, als je eens een mindere opdracht doet kan je die goedmaken met een nieuwe. Door dit systeem hebben we uiteindelijk een winnaar die in het gemiddelde van zijn punten het hoogste heeft (per opdracht staan de punten op 10). Als ik credits zou hebben zou ik er zeker geven aan de winnaar, maar dat is een kleine kans. Dus je zal mee doen voor de eer en waarschijnlijk mag de winnaar een creatie van hem/haar op mijn profiel zetten.

    Deelnemers:
    Het maximum deelnemers is 20. Ik zou het fijn vinden moesten er veel meedoen en dat er niet te veel uitschrijven, je krijgt toch drie jokers. De eerste opdracht start wanneer er genoeg deelnemers zijn.
    - Stage | 9,0 | 9,7 | 8,0 | 8,4
    - Piaffe | 9,0 | joker | Joker | Joker
    - Rawiyah | 8,6 | joker | Joker | 7,8
    - xMissMarije | 6,2 | joker | 6,5 | 6,8
    - mysterieus | 8,8 | 7,9 | 8,0 | Joker
    - Curuxa | 6,8 | joker | 7,2 | Joker
    Piaffe is officieel eigenlijk gediskwalificeerd, maar ze doet nog wel mee (dus ze kan niet meer winnen)

    Username veranderingen doorgeven!


    Opdracht 5: Verhaal van een dier


    Deze opdracht word weer een verhaal! Dit keer is het de bedoeling dat je een verhaal schrijft vanuit de ogen van een dier. Je schrijft dus vanuit het ik-personage. Het hoeft niet per sé heel realistisch te zijn, het dier mag denken en kunnen praten tegen andere dieren. Maar de leefwijze moet wel kloppen. Als je toevallig het boek War horse kent, heb je een kleine voorsprong, want dat is ongeveer hoe het mag worden. Het mag 800 tot 1800 woorden zijn.Er moet natuurlijk iets in het verhaal gebeuren, het moet niet alleen zijn hoe het dier leeft.

    Paar puntjes waar je nog aan kan denken:
    -Welk dier je kiest (creatieve keuze)
    -Een leuke titel
    -eventuele creatieve opmaak van de tekst

    Deadline: Zaterdag 5 april (05/04/2014) 24:00



    Opdracht 6: een vragenlijst

    Omdat ze niet erg bekend zijn en het ook erg zeldzaam is om er een opdracht over te maken, besloot ik dat de volgende opdracht een vragenlijst zou zijn!
    Misschien herken je ze wel, maar misschien weet je echt niet wat het is. Je kunt het vinden bij 'Creaties', tussen Mijn gedichten en Mijn blog in. Het is het vijfde balkje. Om ongeveer een indruk te krijgen van de bedoeling van een vragenlijst: Een vragenlijst is een lijst met allemaal vragen naar jou toe. Ze gaan dus over de lezer. Het werkt net als een soort interview. Je kunt je eigen vragenlijsten ontwerpen en invullen, maar je kunt ook die van andere mensen invullen.
    Nu is de bedoeling dat je een vragenlijst maakt met minstens 25 en hooguit 50 vragen. Zorg dat de vragen orgineel zijn en de lezer niet verveeld raakt, en misschien zelfs even moet nadenken bij de vragen. Het thema dieren blijft ruim, zodat je elke kant op kan gaan die je wil. Bedenk ook een leuke titel!

    Als je hebt gekozen voor 40 vragen en je wilt er 38, zet dan gewoon niks in 39 en 40. Dan verdwijnen ze vanzelf.

    Deadline: Zondag 20/04 23:59 (een minuut voor twaalf)


    Opdracht 7: Ander dier

    In deze opdracht is het de bedoeling dat je een logo/teken van een dier maakt. Dit dier breng je over op een andere manier dan hoe dat meestal wordt gedaan. Je maakt dus bijvoorbeeld een symbool van een sierlijke slang i.p.v. een sluwe. Of je maakt juist een zwaan op een agressieve manier, i.p.v. een liefdessymbool. Dit mag je tekenen, maar ook op de computer maken. Ik zal letten op originaliteit (keuze), duidelijkheid (boodschap), creativiteit (mooiheid) en het totaalbeeld. Veel succes!

    Deadline: Vrijdag 23/05 23:59

    De Story is er!

    [ bericht aangepast op 11 mei 2014 - 17:11 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wat is de schrijven van War Horse als ik vragen mag?

    xMissMarije schreef:
    Wat is de schrijven van War Horse als ik vragen mag?

    Heb ik net opgezocht, Michael Morpurgo. In groep acht werd het bij ons voorgelezen in de klas(en nee das niet kinderachtig, onze docente kon heel goed voorlezen!).


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Niet erg makkelijk (heb de boek niet gelezen), maar ik heb toch al 100 woordjes hehe ;p Morgen typ ik de rest wel.
    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    heet hij ook toro toro geschreven? ik ken zijn naam ergens anders van


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Stage schreef:
    heet hij ook toro toro geschreven? ik ken zijn naam ergens anders van


    Jup, zoek maar op. Ik weet helemaal niks van de schrijver hoor, ik zoek alleen via google op;)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Misschien moet ik eens gaan beginnen.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah schreef:
    Misschien moet ik eens gaan beginnen.

    Hell yeah (;


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Well, I'm done!
    Klik!
    Het mag dan niet heel origineel zijn maar ik heb me een beetje laten inspireren door de opdracht en het boek wat ik pas gelezen heb.


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Curuxa schreef:
    Well, I'm done!
    Klik!
    Het mag dan niet heel origineel zijn maar ik heb me een beetje laten inspireren door de opdracht en het boek wat ik pas gelezen heb.


    Cool!:) Welk boek?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Yoko schreef:
    (...)

    Cool!:) Welk boek?

    Warrior Cats (;


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Curuxa schreef:
    Well, I'm done!
    Klik!
    Het mag dan niet heel origineel zijn maar ik heb me een beetje laten inspireren door de opdracht en het boek wat ik pas gelezen heb.


    Het is zielig asdfghjkl ):
    Weh.

    Ik moet echt beginnen.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    An angel in disguise
    Hier is mijn verhaal, hopelijk is het goed zo ;) Wel opgelet voor gevoelige zielen, het is een zielig einde.

    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    mysterieus schreef:
    An angel in disguise
    Hier is mijn verhaal, hopelijk is het goed zo ;) Wel opgelet voor gevoelige zielen, het is een zielig einde.

    x Stefanie.

    Nooo dit is sneu ):


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    aaaaaargh ik moet nog beginnen... als ik het niet afkrijg zet ik een joker in


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Aaarg ik ben screwed. Kan ik uitstel krijgen ofzo? Anders zet ik mijn joker in.
    Ugh ik haat het dat ik alles altijd uitstel.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.