• Chris Harper Mercer, de 26-jarige man die gisteren in Oregon zeker negen mensen doodschoot op een school voor volwassenenonderwijs, zou het hebben gemunt op christenen. Dat zegt een vader van een gewond geraakte student volgens Amerikaanse media.
    Het 18-jarige slachtoffer sprak haar vader en broer kort voordat ze geopereerd werd. Volgens de vader zou Mercer al schietend het klaslokaal zijn binnengelopen. De docent werd direct doodgeschoten, anderen raakten gewond. Iedereen dook na de schoten op de grond.
    Terwijl Mercer zijn geweer aan het herladen was, zei hij dat iedereen die christelijk was, moest opstaan, aldus de vader tegenover CNN. "Er stonden toen mensen op. De schutter zei tegen hen: 'Goed, omdat jullie christelijk zijn, gaan jullie God over één seconde zien'."
    Op Twitter vertelt iemand een soortgelijk verhaal. "De schutter zette iedereen op een rij en vroeg of ze christelijk waren. Als iemand bevestigend antwoordde, schoot hij ze in hun hoofd. Als iemand nee antwoordde of niet reageerde, schoot hij in de benen."

    De 26-jarige Mercer woonde samen met zijn moeder op een paar kilometer afstand van de school. The Guardian meldt dat Mercer mogelijk sympathieën had voor de IRA, het Iers Republikeins Leger.
    De krant schrijft dat Mercer drie dagen voor de schietpartij in Oregon de BBC-documentaire Surviving Sandy Hook heeft geüpload op een website. Die film gaat over de school shooting in Newtown in 2012. Daar werden 26 mensen doodgeschoten, onder wie 20 kinderen.
    Ik maakte me zorgen over welke kleren ik aan had, terwijl ik er niet bij stilstond of ik nou gelukkig was.
    Op diezelfde website staat ook een blogpost, vermoedelijk van de hand van Mercer. Hij zou daarin stellen dat de "materiële wereld een leugen is".


    Om eerlijk te zijn vind ik dit best wel scary. Stel dat een of andere idioot in Nederland het zelfde besluit te doen?
    Lees de rest van het artikel hier.


    [ bericht aangepast op 2 okt 2015 - 15:41 ]

    Wtf. Wat een zieke vent.


    26 - 02 - '16

    Ik had het gehoord ja. In Nederland hoef je er veel minder bang voor te zijn, omdat wij die debiele wapenwetten niet hebben. Obama is ook echt done met dit gedoe:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb het gelezen. Zoals Obama zegt, het is de zoveelste schietpartij in Amerika, zelfs zijn reactie op schietpartijen is routine geworden. De wapenwet in Amerika is gewoon belachelijk. Ik heb zelf gezien wat een schietpartij als deze kan doen in een stad anderhalf jaar geleden, en dat was verschrikkelijk.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Ik heb het gelezen. Zoals Obama zegt, het is de zoveelste schietpartij in Amerika, zelfs zijn reactie op schietpartijen is routine geworden. De wapenwet in Amerika is gewoon belachelijk. Ik heb zelf gezien wat een schietpartij als deze kan doen in een stad anderhalf jaar geleden, en dat was verschrikkelijk.


    The truth is out there.

    Ziekelijk.
    Hoe vaak moet er nog zo iets gebeuren voordat wapens niet meer een basisbehoefte zijn in Amerika?

    Echt afschuwelijk, ja... En het blijft maar gebeuren.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Fuck, ik haat dit soort nieuws. Het gebeurt veel te vaak en toch zijn er nog mensen die koppig volhouden dat het probleem niet ligt bij hoe gemakkelijk het is om wapens te verkrijgen in de VS. Er worden miljoenen mee verdiend, dus nee, natuurlijk hebben ze er totaal niets mee te maken.

    Ik heb zo'n medelijden met de slachtoffers en hun familie.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wapens, wapens. Wapens zijn inderdaad makkelijk te krijgen, maar de meeste doden vallen wegens geloof. Islam dit, Christenen dat, Joden zus, etc.
    Mijn grote wens om dit te stoppen, voor het grootste deel toch, is dat geloof uit de wereld verdwijnd. Geloven in jezelf is prima, maar kijk naar de wereld ;P wapens? ja, ook, maar alles vanwege geloof


    It's high noon.

    Oh gosh, ziek!


    -

    Nazeebo schreef:
    Wapens, wapens. Wapens zijn inderdaad makkelijk te krijgen, maar de meeste doden vallen wegens geloof. Islam dit, Christenen dat, Joden zus, etc.
    Mijn grote wens om dit te stoppen, voor het grootste deel toch, is dat geloof uit de wereld verdwijnd. Geloven in jezelf is prima, maar kijk naar de wereld ;P wapens? ja, ook, maar alles vanwege geloof


    Persoonlijk ben ik niet van mening dat het nog om geloof gaat (op een paar idioten als deze na. Ik heb er geen andere woorden voor). Zoals ik het zie, wordt geloof eerder als excuus gebruikt om bepaalde acties te ondernemen (ik brand dit dorp plat maar hee, Gods wil) en macht te verwerven (kijk naar de kerk, vooral in de middeleeuwen).

    Ontopic: Zoals ik al zei, dit is een idioot. Sorry dat ik het zeg, maar als hij "opeens" zou verdwijnen, zou ik er geen medelijden mee hebben. Het is verschrikkelijk dat dit soort dingen blijkbaar gewoon gebeuren, keer op keer. Waar gaat het heen met deze wereld.. *zucht*


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Square schreef:
    Fuck, ik haat dit soort nieuws. Het gebeurt veel te vaak en toch zijn er nog mensen die koppig volhouden dat het probleem niet ligt bij hoe gemakkelijk het is om wapens te verkrijgen in de VS. Er worden miljoenen mee verdiend, dus nee, natuurlijk hebben ze er totaal niets mee te maken.

    Ik heb zo'n medelijden met de slachtoffers en hun familie.


    Queer zijn is gewoon alles

    Chandler schreef:
    Ik heb het gelezen. Zoals Obama zegt, het is de zoveelste schietpartij in Amerika, zelfs zijn reactie op schietpartijen is routine geworden. De wapenwet in Amerika is gewoon belachelijk. Ik heb zelf gezien wat een schietpartij als deze kan doen in een stad anderhalf jaar geleden, en dat was verschrikkelijk.


    Ik vind het inderdaad abnormaal dat er nog geen wapenwet is in Amerika. Ik ben bang dat er nog vele mensen moeten sterven eer mensen daar eens hun hoofd uit hun gigantische kont gaan halen en beginnen na te denken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het is werkelijk afschuwelijk. Dit is niet de eerste en het zal zeker weten niet de laatste zijn. Ze spreken daar allemaal van een fundamentele recht van het hebben van wapen, terwijl jonge mensen (van kleine kinderen tot jong volwassen) niet eens veilig op school kunnen rondlopen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Verschrikkelijk... :/


    Ik wil een tuin vol egels

    Kunnen ze dat niet afschaffen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.