• 24/3/2014 15.00 uur

    Vlucht MH370 van Malaysia Airlines is volgens nieuwe data neergestort in de Indische Oceaan. Dat zegt de minister-president van Maleisie Najib Razak. Er zijn geen overlevenden.

    Familieleden van inzittenden van de sinds 8 maart vermiste Maleisische Boeing 777 werden door de autoriteiten in Kuala Lumpur per sms ingelicht over de laatste ontwikkelingen.


    Lieve mensen, ik hoorde met op de radio dat het ruim 2 weken vermiste vliegtuig eindelijk is teruggevonden. Laten we even stilstaan bij deze ramp die vele mensen het leven heeft gekost. Ik hoorde ook dat 2 (of 3) mensen op Twitter zeiden dat ze de vlucht hadden gemist en dus de ramp hadden 'overleefd'. Alsof een beschermengeltje ze bijstond...

    Bron

    Ik dacht dat het vliegtuig gekaapt was en naar een of ander bergstelsel was gebracht en dat al die mensen daar zaten en werkten als slaven voor de kapers... Te grote fantasie.

    Ik vind het wel heel erg dat er zoveel mensen omgekomen zijn :o


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Square schreef:
    Aah, wat een dubbel nieuws. :c
    Aan de ene kant is het verschrikkelijk dat zelfs het laatste sprankje hoop nu niets meer waard is en dat al die mensen inderdaad om het leven zijn gekomen, maar aan de andere kant zijn al de families en vrienden van de mensen in dat vliegtuig lang genoeg in spanning gehouden. Ik zou bijna blij zijn dat nu duidelijk is wat er is gebeurd, hoe triest het ook is. Met deze bevestiging kunnen ze misschien eindelijk echt beginnen hun verlies te verwerken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dit geeft mij echt de kriebels, vooral omdat mijn ouders nu in Tenerife zitten en ook weer per vliegtuig terug moeten juk. Ik ben altijd enorm opgelucht wanneer ze een SMS sturen of bellen dat ze zijn aangekomen.

    Hartstikke erg voor de familieleden, die moeten nu een lege kist begraven.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Barnabas schreef:
    En toch blijf ik wat skeptisch. Het week bewust van de route af, maar het is wel in de zee neergestort. Was het een kaping en hebben ze dat toestel neergehaald, misschien?


    Kan ook een zelfmoordmissie zijn geweest van één van de piloten, zal ook niet de eerste keer zijn. Punt waar ik mee zit is dat ze volgens 'nieuwe data' weten dat het ding in de Indische oceaan is neergestort, enig idee hoe groot die oceaan is? Ze hebben dus nog niets. Dit was nieuws dat ze 3 weken terug al wisten toen het vliegtuig op 'magische wijze' verdween.

    Square schreef:
    Aah, wat een dubbel nieuws. :c
    Aan de ene kant is het verschrikkelijk dat zelfs het laatste sprankje hoop nu niets meer waard is en dat al die mensen inderdaad om het leven zijn gekomen, maar aan de andere kant zijn al de families en vrienden van de mensen in dat vliegtuig lang genoeg in spanning gehouden. Ik zou bijna blij zijn dat nu duidelijk is wat er is gebeurd, hoe triest het ook is. Met deze bevestiging kunnen ze misschien eindelijk echt beginnen hun verlies te verwerken.

    This ^^


    -

    R0MANOVA schreef:
    Dit geeft mij echt de kriebels, vooral omdat mijn ouders nu in Tenerife zitten en ook weer per vliegtuig terug moeten juk. Ik ben altijd enorm opgelucht wanneer ze een SMS sturen of bellen dat ze zijn aangekomen.

    Hartstikke erg voor de familieleden, die moeten nu een lege kist begraven.

    Awh, niet zo denken! Hoe meer je eraan gaat denken, hoe meer je jezelf ermee gaat kwellen. Zoek wat afleiding en het komt heus wel goed. Het is eng ja, maar vliegtuigen crashen toch best zeldzaam.


    -

    Ironhide schreef:
    (...)

    Kan ook een zelfmoordmissie zijn geweest van één van de piloten, zal ook niet de eerste keer zijn. Punt waar ik mee zit is dat ze volgens 'nieuwe data' weten dat het ding in de Indische oceaan is neergestort, enig idee hoe groot die oceaan is? Ze hebben dus nog niets. Dit was nieuws dat ze 3 weken terug al wisten toen het vliegtuig op 'magische wijze' verdween.


    Er wordt gezegd dat het vliegtuig in het zuiden is neergestort, dus ik neem aan dat ze tenminste een vaag vermoeden van de precieze locatie hebben. Bovendien is de Indische Oceaan helemaal de verkeerde kant op als je van Maleisië naar China wilt en ze hadden in eerste instantie niet eens enige idee welke richting het vliegtuig op was gegaan, dus dit is wel iets, al is het maar dat ze nu zeker weten dat het niet toch ergens op vaste grond is geland of gecrasht. Hoeveel dit nou eigenlijk waard is blijft natuurlijk wel maar net de vraag, dat is waar.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Er wordt gezegd dat het vliegtuig in het zuiden is neergestort, dus ik neem aan dat ze tenminste een vaag vermoeden van de precieze locatie hebben. Bovendien is de Indische Oceaan helemaal de verkeerde kant op als je van Maleisië naar China wilt en ze hadden in eerste instantie niet eens enige idee welke richting het vliegtuig op was gegaan, dus dit is wel iets, al is het maar dat ze nu zeker weten dat het niet toch ergens op vaste grond is geland of gecrasht. Hoeveel dit nou eigenlijk waard is blijft natuurlijk wel maar net de vraag, dat is waar.


    Dit, bovendien hebben ze drijvende spullen van het vliegtuig gezien. Dus moeten ze wel een soort cirkeltje kunnen maken waarin het vliegtuig moet liggen...

    Zo erg... Hopelijk vinden ze het toestel snel, dat geeft de nabestaanden misschien iets meer rust, want sommigen zijn nog steeds sceptisch (wat ik me heel goed voor kan stellen).
    Als ze het toestel vinden en een of andere 'black box', zullen er waarschijnlijk ook antwoorden komen over hóe het vliegtuig is gecrasht.


    You are beautiful, you are love.

    Memoria schreef:
    Ik vind het echt erg. Toch zou ik liever met zekerheid willen leven, dan met onzekerheid. Als het vliegtuig niet zou zijn gevonden, zou de familie nog dagen, weken in spanning zitten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dat het op het nieuws was, kreeg ik helemaal een brok in mijn keel.
    De families van de omgekomenen zijn zo kapot, echt hartverscheurend.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Dat het op het nieuws was, kreeg ik helemaal een brok in mijn keel.
    De families van de omgekomenen zijn zo kapot, echt hartverscheurend.


    Dat had ik ook toen ik het op Q-music hoorde, en mijn docent was ook erg geschokt... Het is gewoon zo definitief dat ze dood zijn, ook al kenden we ze niet is het nog erg triest S: