• Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, komt op 2 mei voorwaardelijk vrij. Dat heeft staatssecretaris Fred Teeven woensdag bekend gemaakt.

    Het Openbaar Ministerie (OM) stelt dat er geen gronden zijn om de voorwaardelijke vrijlating uit of te stellen. Volgens Teeven is de conclusie van het OM uitgebreid onderbouwd en toegelicht.
    Van der G heeft geen psychische stoornis, stelt het OM. Het risico dat hij nog eens in de fout gaat is bovendien erg klein. De verloven die Van der G. tot nu toe had, verliepen probleemloos.

    "Door voorwaarden te verbinden aan de invrijheidstelling kan de terugkeer in de samenleving meer gecontroleerd plaatsvinden en kunnen de risico’s die soms aan de invrijheidstelling kleven, beter worden teruggedrongen", zegt Teeven in zijn brief aan de Tweede Kamer.

    Gesprek
    "Het moest zijn beloop hebben. Men heeft binnen de wet gekeken wat de mogelijkheden zijn", reageert Marten Fortuyn, de broer van Pim Fortuyn. "Men heeft binnen de wet gekeken wat de mogelijkheden zijn. Na een gesprek met het OM werd mij al duidelijk dat de kans groot was dat hij vrij zou komen, dus ik ben niet echt verrast.

    "Het pakket met beperkende maatregelen is stevig", zegt Fortuyn. "Ik vind het goed dat hij zich elke week moet melden. Ook is er goed naar zijn veiligheid gekeken. Van der G. heeft een contactverbod met ons. Maar als hij aangeeft graag met mij te praten, sta ik daar open voor. Ik wil heel graag weten waarom hij mijn broer heeft vermoord, in een oprecht en eerlijk gesprek. Tot op de dag van vandaag weet ik dat niet."

    Bron: NU.nl



    **

    Nu was mijn vraag, wat vinden jullie er nou van?

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 11:59 ]


    To infinity and beyond •

    -

    [ bericht aangepast op 27 maart 2014 - 10:17 ]


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Gailybell schreef:
    En nog steeds vragen mensen zich af wat er mis met het grondwet is. Wel, hier is het.



    Gailybell pls

    [ bericht aangepast op 27 maart 2014 - 10:30 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Gailybell schreef:
    En nog steeds vragen mensen zich af wat er mis met het grondwet is. Wel, hier is het.

    Ik denk dat je het wetboek van strafrecht of van strafvordering bedoelt.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2014 - 13:05 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Montrose schreef:
    Precies op tijd na de uitspraak van Wilders (cat)


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?