• Voor een schoolopdracht moet ik een moslim interviewen, en Quizlet leek me hiervoor geschikt.

    Dus mijn vraag is eigenlijk: Wie is zo vriendelijk om dit interview voor mij in te vullen? De vragen kunnen nogal aanvallend overkomen, omdat ze ook over terrorisme gaan, maar we moesten vragen stellen die als eerste bij ons opkwamen, ik weet namelijk dat de Islam ook een prima geloof is.

    Dit zijn de vragen:

    1. Wat vindt u van de verplichtingen die de Islam heeft? Het zijn er namelijk best veel. Zou een religie juist niet vrijheid en geluk moeten brengen, en niet zo veel verplichtingen?

    2. Ben je deze verplichtingen soms niet zat?

    3. De Islam kent ook veel rituelen, vooral bij de Sjiieten. Zo slaan zij zichzelf met messen op de rug, om Hoessein te herdenken - als ik het goed heb. Wat vind u hiervan? Hoort dit ook bij het geloof of is dit overbodig?

    4. Hoe denk je over terrorisme?

    5. En waarom is de Islam wel/geen goede godsdienst

    Dankjewel!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    A simple smile can cure everything.

    Jullie hebben blijkbaar niet gezien hoe je een interview moet opstellen? :')
    Bij vraag 1 en 3 stel je bijvoorbeeld te veel vragen in één vraag.


    Take me to wonderland

    Ja inderdaad: teveel vragen in één vraag en niet objectief. Ook al gaat het over terrorisme, het is juist de kunst om de vragen zo open mogelijk te laten. Dan krijg je interessante en uitgebreide antwoorden. Welke plichten in de islam vind u van belang? Wat is daar de reden van? Zijn er dingen die u minder aanspreken binnen het geloof?

    Die extra opmerkingen, "het zijn er namelijk best veel" zijn niet nodig en wees alert op je woordkeuze, "zat" . Succes!

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 13:15 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Bennefrost schreef:
    Jullie hebben blijkbaar niet gezien hoe je een interview moet opstellen? :')
    Bij vraag 1 en 3 stel je bijvoorbeeld te veel vragen in één vraag.


    Jup. Bovendien zijn de vragen suggestief en zit er een waardeoordeel in. Als jij zegt " Het zijn er namelijk best veel. Zou een religie juist niet vrijheid en geluk moeten brengen, en niet zo veel verplichtingen?" Dan schiet iemand onmiddelijk in de verdediging. Bovendien lijkt het alsof je in die vraag puur de islam hierop aanspreekt terwijl ieder geloof veel verplichtingen met zich meebrengt.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ben geen moslim, maar vraag 4 vind ik ronduit belachelijk, aanvallend en gemeen. Door je vraag zo te stellen insinueer je dat islam en terrorisme aan elkaar gelinkt zijn. Als je iets over terrorisme wilt vragen, moet je dit eerst inleiden. Je kan het hebben over recente gebeurtenissen etc, maar op deze manier is het echt verkeerd.
    Zoals Bennefrost zegt, had je beter lessen hierover gehad...


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Ik ben geen moslim, maar vraag 4 vind ik ronduit belachelijk, aanvallend en gemeen. Door je vraag zo te stellen insinueer je dat islam en terrorisme aan elkaar gelinkt zijn. Als je iets over terrorisme wilt vragen, moet je dit eerst inleiden. Je kan het hebben over recente gebeurtenissen etc, maar op deze manier is het echt verkeerd.
    Zoals Bennefrost zegt, had je beter lessen hierover gehad...


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat een ophef over niets, beantwoord gewoon dat meisje haar vragen of niet. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Wat een ophef over niets, beantwoord gewoon dat meisje haar vragen of niet. ;)

    nerveus schreef:
    Wat een ophef over niets, beantwoord gewoon dat meisje haar vragen of niet. ;)


    Idd, ze zet het er zels nog bij "De vragen kunnen nogal aanvallend overkomen, omdat ze ook over terrorisme gaan, maar we moesten vragen stellen die als eerste bij ons opkwamen, ik weet namelijk dat de Islam ook een prima geloof is.".


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    nerveus schreef:
    Wat een ophef over niets, beantwoord gewoon dat meisje haar vragen of niet. ;)


    Ik heb het voor de lol even omgezet in een onderwerp die voor de meeste hier misschien wat begrijpelijker is. Ik vermoed dat het dan veel makkelijker te zien is waarom ik niet denk dat veel mensen hierop gaan antwoorden.

    1. Wat vindt u van de verplichtingen die de Nederland heeft? Het zijn er namelijk best veel. Zou een land juist niet vrijheid en geluk moeten brengen, en niet zo veel verplichtingen?

    2. Ben je de belastingen soms niet zat?

    3. Nederland heeft veel gewoontes. Zo rookt iedereen veel wiet en bezoekt men wekelijks de hoeren, omdat het legaal is - als ik het goed heb. Wat vindt u daarvan? Hoort dat ook bij de cultuur of is dit overbodig?

    4. Hoe denk je over kaas en koeien?

    5. En waarom is Nederland wel/geen goed land


    BastiIIe schreef:
    (...)

    Idd, ze zet het er zels nog bij "De vragen kunnen nogal aanvallend overkomen, omdat ze ook over terrorisme gaan, maar we moesten vragen stellen die als eerste bij ons opkwamen, ik weet namelijk dat de Islam ook een prima geloof is.".


    Zo'n voorwoord spreekt je nog niet vrij van het tonen van een beetje respect voor andermans cultuur en/of geloof... Bovendien verplicht het anderen nog niet tot het invullen van deze enquete, en in de vorm die het nu heeft kan ik me niet voorstellen dat er veel interesse voor is. Ik vermoed dat dit allemaal echter voortkomt uit onwetendheid en een gebrek aan les over het stellen van de juiste vraag. De meeste vragen zijn op zich goed maar kunnen beter verwoord of opgesplitst worden dus mijn advies aan OP zou zijn om de vragenlijst nog even langs te lopen en te kijken hoe je ze iets beter kunt stellen


    quidquid excusatio prandium pro

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Idd, ze zet het er zels nog bij "De vragen kunnen nogal aanvallend overkomen, omdat ze ook over terrorisme gaan, maar we moesten vragen stellen die als eerste bij ons opkwamen, ik weet namelijk dat de Islam ook een prima geloof is.".

    Sorry, maar ik vul geen interview in dat slecht opgesteld is. Ook al behoor ik niet tot het doelgroep van dit interview.
    Er hangen verschillende regels vast aan het opstellen van een interview. je mag nooit suggestief zijn en nooit andere groepen/culturen of mensen beledigen en er zijn er nog heel wat anderen. Je hebt het recht om de interviewer hier op te wijzen.


    Take me to wonderland

    Kunnen we ook normaal doen tegen elkaar? Dit meisje heeft haar interview fout opgezet en iemand wees haar daar op, prima. Als het één keer is gezegd, hoeven we het niet nog vijf keer te herhalen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik denk dat de sjiieten of zo in een ander profeet geloven. Ik denk dat het juist slecht is om jezelf pijn te doen. Alles wat slecht is voor je gezondheid past niet in de islam.
    Ik weet het niet zeker, maar ik hoop dat ik het juist heb :$
    Je kunt ook op google informatie zoeken.
    Misshien moet je jouw vragen wat aanpassen zodat het niet slecht overkomt. Veel succes nog! :)


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Happiny schreef:
    Kunnen we ook normaal doen tegen elkaar? Dit meisje heeft haar interview fout opgezet en iemand wees haar daar op, prima. Als het één keer is gezegd, hoeven we het niet nog vijf keer te herhalen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Waar heb je vraag 3 vandaan? Want ik als Moslim zijnde ken hem niet, wat me verbaasd.

    Anyway:

    1. Wat vindt u van de verplichtingen die de Islam heeft? Het zijn er namelijk best veel. Zou een religie juist niet vrijheid en geluk moeten brengen, en niet zo veel verplichtingen?
    Er is geluk en vrijheid in de hemel, en die plaats moet je verdienen. Althans, dat is mijn mening erover. De hemel is een speciale plaats, en niet iedereen mag daar zomaar zijn. Dus naar mijn mening is het juist goed dat de Islam zoveel regels heeft, anders had ik wel een ander geloof gehad.

    2. Ben je deze verplichtingen soms niet zat?
    Ligt eraan, want ik hou me niet overal aan. Ik draag geen hoofddoek en bid niet vijf keer per dag, al probeer ik het wel zoveel mogelijk te doen. Maar een regel zat zijn kan je het eigenlijk niet noemen..

    3. De Islam kent ook veel rituelen, vooral bij de Sjiieten. Zo slaan zij zichzelf met messen op de rug, om Hoessein te herdenken - als ik het goed heb. Wat vind u hiervan? Hoort dit ook bij het geloof of is dit overbodig?
    Deze ken ik niet, en ik ga er ook niks over zeggen. Ik zou niet weten waarom mensen hun gezondheid zouden riskeren voor iets wat niet eens bij de Islam hoort.

    4. Hoe denk je over terrorisme?
    Discriminatie. Sorry hoor, maar het lijkt nu net alsof je meteen alle terroristen Islamistisch vind. Dat het nergens voor nodig is en zwaar overbodig is.

    5. En waarom is de Islam wel/geen goede godsdienst
    Omdat het naar mijn mening de juiste punten heeft om in te geloven. Het is niet gewelddadig, zoals de meeste mensen het beweren, en geeft mij een goed gevoel.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    1. Wat vindt u van de verplichtingen die de Nederland heeft? Het zijn er namelijk best veel. Zou een land juist niet vrijheid en geluk moeten brengen, en niet zo veel verplichtingen?
    Helemaal mee eens, die leegzuigers in Denhaag stellen teveel regels op. Ik zou ook wel graag de bonussen ontvangen met mijn harde werk.

    2. Ben je de belastingen soms niet zat?
    Minder kunnen we het niet maken, meer wel =) JA ik ben de belastingen zat.

    3. Nederland heeft veel gewoontes. Zo rookt iedereen veel wiet en bezoekt men wekelijks de hoeren, omdat het legaal is - als ik het goed heb. Wat vindt u daarvan? Hoort dat ook bij de cultuur of is dit overbodig?
    Nee hoort bij de cultuur, daar moet je van af blijven!

    4. Hoe denk je over kaas en koeien?
    Zonder koe geen kaas

    5. En waarom is Nederland wel/geen goed land
    Nederland zou Nederland niet zijn als er niets te zeiken viel. Dus deze Nederlander vind dit een rot land, want we hebben het allemaal zo slecht hier!


    Sorry Okammy ik kon het niet laten xD

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 20:49 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.