• Poof! Nummer 15 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en ik zet je naam in dikke letters ;d!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Taka (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18 = MAL
    - Abunai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - Animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18
    - Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    - xPluviophile (Karin) - 19 - Animeplanet




    Rechts boven: Gokukoku no Brynhildr
    Links boven: Isshuukan Friends
    Rechts onder: Fukumenkei Noise
    Links onder: Tomodachi no Hanashi

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 21:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Denk het niet.. Als ik kijk naar andere animes.. -even toch gauw stiekem kijken-. Ik bekijk de leeftijd maar van 1 persoon trouwens..
    15 t/m 19 ... Die leeftijden kom ik tegen ;d. Wel heel vaak 15

    Date a live - 16 (Shidou)
    Angel Beats - 17 (Yuzuru)
    Ao no Exorcist - 15 (Rin)
    Devil Survivor - 18 (Hibiki)
    C: The Money of Soul and Possibility Control - 19 (Kimimaro) Hier was ik even verbaasd om.. Die dude lijkt niet zo oud..
    Durarara!! - 15 (Masaomi)
    Guilty Crown - 17 (Shu)
    Karneval - 15 (Gareki)
    Noragami - 15 (Hiyori)

    Mijn conclusie na dit alles; Mensen vinden het belangrijker om hun bloedgroep, lengte, gewicht en zo neer te zetten maar niet de leeftijd?
    Ok kwam dan laatst achter dat per bloedgroep een bepaald karakter achter zit..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Denk het niet.. Als ik kijk naar andere animes.. -even toch gauw stiekem kijken-. Ik bekijk de leeftijd maar van 1 persoon trouwens..
    15 t/m 19 ... Die leeftijden kom ik tegen ;d. Wel heel vaak 15
    Date a live - 16 (Shidou)
    Angel Beats - 17 (Yuzuru)
    Ao no Exorcist - 15 (Rin)
    Devil Survivor - 18 (Hibiki)
    C: The Money of Soul and Possibility Control - 19 (Kimimaro) Hier was ik even verbaasd om.. Die dude lijkt niet zo oud..
    Durarara!! - 15 (Masaomi)
    Guilty Crown - 17 (Shu)
    Karneval - 15 (Gareki)
    Noragami - 15 (Hiyori)

    Mijn conclusie na dit alles; Mensen vinden het belangrijker om hun bloedgroep, lengte, gewicht en zo neer te zetten maar niet de leeftijd?
    Ok kwam dan laatst achter dat per bloedgroep een bepaald karakter achter zit..


    Ja klopt wel ja, vijftien zie je best wel vaak. Ik was op het begin heel erg verbaasd altijd om de leeftijd van Gareki toen ik daar achter kwam, ik had hem altijd veel ouder geschat. >< Of ja, veel ouder, in ieder geval twee jaar ouder of zo.
    Het is inderdaad wel zo dat je heel vaak bloedgroep ziet staan. :'D Ik wist wel dat daar zo'n persoonlijkheid enzo bij hoort, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik niet zo goed. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yeah daar raakte ik zo net ook verbaasd om.. Net zoals Kimimaro;


    hij ziet er niet uit als 19..
    Met dat bloedgroep snap ik zelf verder ook nog niet en ben nog even te lui om dat op te zoeken xd.
    --
    Ok terwijl ik zocht naar een goed plaatje vond ik dit; KLIK.. Naruto mensjes EXPLAIN O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    O.O Waren er vanochtend oook al zoveel pagina's? :P
    Ehct, wat lullen jullie veel over anime. Ik ben even naar stage en poef gelijk een aantal pagina's met anime.
    Ik heb tenminste alles bijgelezen, veel onzin voorbij zien komen over Clannad, want het blijft gewoon echt een van de beste anime's ooit xd
    Ja, ik blijf koppig :P
    Maar het leukste is die reacties lezen zonder te weten wat de context ervan is xd Daar lig ik wel weer dubbel om xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Syll hij ziet er inderdaad wat jonger uit dan negentien. :'D
    @Kevin jij moet niks zeggen, jij praat soms ook zoveel en dan snap ik niet meer waar het over gaat. >< In die tijd dat ik weg was zijn er ook behoorlijk wat pagina's bij gekomen. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Syll hij ziet er inderdaad wat jonger uit dan negentien. :'D
    @Kevin jij moet niks zeggen, jij praat soms ook zoveel en dan snap ik niet meer waar het over gaat. >< In die tijd dat ik weg was zijn er ook behoorlijk wat pagina's bij gekomen. ;d


    Ja, maar ik doe dat altijd heel fijn besnaard xd Hahaha xd nee, het viel mij gewoon op, toen ik terug kwam van stage en ik zag vanochtend nog dat we op pagina 17 zaten of zoiets en nu al bij 19 :P

    Maar Clannad blijft awesome! :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, told ya! Anime is gewoon raar.. Net zoals bij Sekaiichi geloof ik.. Die dude lijkt nog geen 20 terwijl die al eind 30 is geloof ik..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Dirkje, told ya! Anime is gewoon raar.. Net zoals bij Sekaiichi geloof ik.. Die dude lijkt nog geen 20 terwijl die al eind 30 is geloof ik..


    Bij Sekaiichi was ik sowieso in shock van alle leeftijden. XD En al helemaal sommige leeftijdsverschillen bij stelletjes. ><

    --

    Ok, jongens, ik ben echt een baka. Ik kom er net achter dat ik een stuk of zes vriendschapverzoeken heb op MAL en ik wist helemaal niet waar dat stond en alles. :'D Dus ik heb jullie nu allemaal geaccepteerd. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Ja, maar ik doe dat altijd heel fijn besnaard xd Hahaha xd nee, het viel mij gewoon op, toen ik terug kwam van stage en ik zag vanochtend nog dat we op pagina 17 zaten of zoiets en nu al bij 19 :P

    Maar Clannad blijft awesome! :'D


    Jaja, Clannad is awesome. Maar niet het meest awesome. Vind ik. Maar jij vindt van wel. En dat is prima. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Jaja, Clannad is awesome. Maar niet het meest awesome. Vind ik. Maar jij vindt van wel. En dat is prima. :Y)


    Nou, het is niet de beste geschreven anime ooit, maar het is wel mijn favorietje.
    Maar er zijn gewoon anime die verhaaltechnisch beter zijn. :)
    Zoals Anohana is heel goed geschreven.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Bij Sekaiichi was ik sowieso in shock van alle leeftijden. XD En al helemaal sommige leeftijdsverschillen bij stelletjes. ><

    --

    Ok, jongens, ik ben echt een baka. Ik kom er net achter dat ik een stuk of zes vriendschapverzoeken heb op MAL en ik wist helemaal niet waar dat stond en alles. :'D Dus ik heb jullie nu allemaal geaccepteerd. :'D

    Good job! Ik kom stiekem ook meestal er heel laat pas achter dat ik ze heb xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hebben we het hier over yaoi? :Y) Ik heb net Love Neko gelezen en die was echt nice. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    Hebben we het hier over yaoi? :Y) Ik heb net Love Neko gelezen en die was echt nice. :'D


    Ik kan het altijd over yaoi hebben. ;D Hey, die ken ik niet. ;o Waar gaat het over?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yayde schreef:
    Hebben we het hier over yaoi? :Y) Ik heb net Love Neko gelezen en die was echt nice. :'D

    Ohh ;o Die heb ik ook gelezen


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    over leeftijden gesproken en dat je dat niet altijd kan zien is bij mij wel het grootste voorbeeld Honey-Senpai. Het lijk dat hij nog op de basisschool zal moeten zitten is hij 18 en laatste jaars high school.


    Charachters worden vaak Jonger geanimeerd dan ze werkelijk zijn. Maar soms ook ouder. Zoals Atsushi Miyagawa van Recorder to Randoseru hij zit in de 5th grade maar hij word vaak voor een volwassen man aan gezien.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise