• Poof! Nummer 15 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en ik zet je naam in dikke letters ;d!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Taka (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18 = MAL
    - Abunai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - Animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18
    - Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    - xPluviophile (Karin) - 19 - Animeplanet




    Rechts boven: Gokukoku no Brynhildr
    Links boven: Isshuukan Friends
    Rechts onder: Fukumenkei Noise
    Links onder: Tomodachi no Hanashi

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 21:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Mja, ik zie Clannad niet als harem, eerlijk gezegd... Misschien is het dat officieel wel, maar het is te goed om bij alle andere harems op een hoop te gooien. Net als Ouran High School Host Club, dat is eigenlijk ook een harem, maar ook super awesome en daar merk je ook niet zo heel veel harem achtige dingen van, op zich. Het is meer dan dat, zeg maar. En dat is bij Clannad al helemaal.


    Indd, Clannad is gewoon zoals wel meer dingen van Key van een uitzonderlijk bovennatuurlijk niveau. Het is gewoon kunst :)
    Vooral hoe ze spelen met lichtinvallen, kleuren, impressies en bovenal het plot zelf natuurlijk, de verhaallijnen en de personages.
    Ik had laatste nog een discussie erover die vond dat de meiden van Clannad te weinig persoonlijkheid hebben.
    Alleen ik plak ook de Ova's erbij en als ik dan het totaal plaatje bekijk van Clannad + ova's vind ik niet dat de meiden van Clannad te weinig persoonlijkheid hebben, omdat ze elk anders zijn. Ik vind ze stuk voor stuk goed geschreven en ze krijgen evenveel screentime als hoe belangrijk ze zijn in de serie. Dus ik vind het heel goed verdeeld. Gelukkig kan ik met hem snel tot een overeenkomst komen, dat Ushio echt geweldig geschreven is :)

    Maar ik ben sowieso een van de grootste fans van die serie en vooral after story. Want ik geef toe dat Clannad echt een heel stuk minder zou zijn zonder after story. Want after story is het deel dat het verhaal verder vertelt waar de meeste anime's/verhalen stoppen. Dat vind ik zo mooi gedaan. Het vertelt namelijk precies wat er met een personage gebeurd en hoe die uiteindelijk eindigt. Clannad is echt één van mijn kindjes die ik tot in de dood zal blijven beschermen, maar zo heb ik er wel meer :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Trouwens wat vinden jullie mensjes van mijn uitgekozen plaatjes?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Trouwens wat vinden jullie mensjes van mijn uitgekozen plaatjes?


    Ik vind die rechts onderin wel een sterke quote hebben.
    Ik ken eigenlijk geen van de anime's, maar dat is mijn lijstje van 47 completed volgens mij nog niet zo heel gek :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    Trouwens wat vinden jullie mensjes van mijn uitgekozen plaatjes?


    Oeh nice, een paar nieuwe anime's ook! :3 Ik volg die twee nu allebei, en denk ook dat ik die nog wel even laat staan. Die friends dinges anime vond ik ook leuk. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    Trouwens wat vinden jullie mensjes van mijn uitgekozen plaatjes?


    Ik ken er geen één, zitten er ook een paar nieuwe tussen? - Yeah, ik ben momenteel niet heel erg bezig met anime ( school enzo..D: )


    | Reality is for people that lack imagination |

    Echt al weer eens met de veel serie begonnen dit seizoen :
    Hier mijn lijsje en dan moeten er nog een paar series van mij ptw uitkomen:
    Akuma no Riddle
    Baby Steps
    Blade and Soul (Twijfel of ik deze ga afkijken)
    Bokura wa Minna Kawaisou
    Captain Earth
    Gokukoku no Brynhildr (Ga ik na school kijken)
    Isshuukan Friends. (Ga Ik na school kijken)
    Kamigami no Asobi
    Kanojo ga Flag wo Oraretara
    Kenzen Robo Daimidaler (Twijfel gevalletje)
    Mahouka Koukou no Rettousei
    Seikoku no Dragonar
    Selector Infected WIXOSS
    Soredemo Sekai wa Utsukushii

    Nog op Ptw:
    Gochuumon wa Usagi Desu ka?
    Black Bullet
    No Game No Life
    Soul Eater Not!
    Date A Live II


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Kevin, is niet zo gek dat je de bovenste twee animes niet kende ;d. Ze zijn net gestart. Die andere twee zijn van manga's. Daar is ook geen anime van.
    @Dirkje, bij mij laat ik ze beide ook nog staan ;d. Vind ze leuk en Isshuukan Friends vond ik schattig ;D
    @Marijke, jup bovenste twee zijn nieuw ;d.
    @Shirley, holy moly dat zijn er al veel O_O.. Op dit moment heb ik er nog maar 3 geloof ik ;o.
    Daarnaast wacht ik ook nog op 4 geloof ik ;d. Daarnaast kijk ik nog even welke er bij komen.. Ik zit alleen niet weer te wachten dat ik weer 14 animes heb om bij te kijken xd. Moet de helft nog afkijken van afgelopen seizoen :'D..

    ---

    Hoezee voor stage! Mensen komen niet opdagen.. Dus wat doe je? Je gaat op de grond zitten en leest bijna een compleet boek ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Eens kijken wat ik op m'n lijst heb staan tot nu toe... Ok, komt-ie! :3
    Bokura wa Minna Kawaisou
    Fairy Tail (2014)
    Gokukoku no Brynhildr
    Isshuukan Friends
    Kamigami no Asobi (maar geen idee hoe lang ik dit vol ga houden XD)
    Mahouka Koukou no Rettousei
    Seikoku no Dragonar

    En er staan er nog meer op m'n to watch list, maar ik denk dat er nog wel een paar gaan afvallen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    @Kevin, is niet zo gek dat je de bovenste twee animes niet kende ;d. Ze zijn net gestart. Die andere twee zijn van manga's. Daar is ook geen anime van.
    @Dirkje, bij mij laat ik ze beide ook nog staan ;d. Vind ze leuk en Isshuukan Friends vond ik schattig ;D
    @Marijke, jup bovenste twee zijn nieuw ;d.
    @Shirley, holy moly dat zijn er al veel O_O.. Op dit moment heb ik er nog maar 3 geloof ik ;o.
    Daarnaast wacht ik ook nog op 4 geloof ik ;d. Daarnaast kijk ik nog even welke er bij komen.. Ik zit alleen niet weer te wachten dat ik weer 14 animes heb om bij te kijken xd. Moet de helft nog afkijken van afgelopen seizoen :'D..

    ---

    Hoezee voor stage! Mensen komen niet opdagen.. Dus wat doe je? Je gaat op de grond zitten en leest bijna een compleet boek ;d.


    Oh, lekker dan. ;o Welk boek las je? :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh, lekker dan. ;o Welk boek las je? :3

    -even gauw zoeken-
    Te lui om de boek te halen :'D.. Was een boek van Darren Shan.. iets met Larren Crepsley
    De sage van Larten Crepsley, zat er niet ver naast had 1 letter mis ;d. Was bezig met deel 1; Geboorte van een moordenaar.
    Bij sommige stukken kreeg ik alleen wel een Dejavu moment.. Maar ik kan mij niet herinneren dat ik iets van Darren Shan heb gelezen.. aangezien de reeks die ik telkens tegen kwam zo veel boeken had xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik kan geen anime meer op mijn laptop kijken, want die is vanmiddag gesneuveld. D:


    | Reality is for people that lack imagination |

    @Syll ik heb Darren Shan nog nooit gelezen... ;x

    @Marijke Nooo D: Dat zou ik echt een ramp vinden. >< Kun je wel op een andere manier kijken?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Syll ik heb Darren Shan nog nooit gelezen... ;x

    @Marijke Nooo D: Dat zou ik echt een ramp vinden. >< Kun je wel op een andere manier kijken?


    Telefoon app. :Y) Maar op laptop heb je toch een groter scherm. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Dit weekend 1e ep van Fairy Tail s2 gekeken en 1e ep van The Irregular at Magic High School.

    Ik heb 't 1e seizoen van Fairy Tail niet gezien. 't Was omdat mijn vriend 'm ging kijken, dus keek ik mee. Zag er interessant uit en ik ga 'm denk ik volgen. Er wordt gezegt dat je het 1e seizoen niet persé gezien te moeten hebben. Die zin tho <<

    En The Irregular at Magic High School was ook nieuw en is ook wel oké en interessant voor nu.

    En verder nog steeds bezig met Ergo Proxy c:

    [ bericht aangepast op 7 april 2014 - 18:22 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Parachutes schreef:
    Ik na Kamigami no Asobi: -_______________-
    TOO MUCH HAREM IT BURNS MY EYES AAARGH
    Oh en teveel herkenbare stemmen...
    SYAORAN UIT TSUBASA CHRONICLES *DIES*
    NEZUMI NEZUMU NEZUMI HOLY SHIT WACHT IS NEZUMI DEZELFDE ALS KOJOU UIT STRIKE THE BLOOD D: Ok, dat was echt een mindfuck, waaaaaat.
    YATO/HIBIKI/IZAYA/LEVI/ART/GAREKI/
    SHIZUO/KUROH/SEBASTIAN
    En volgens mij komen er nog veel meer...
    Maar het is zo'n afschuwelijke typische harem en die anime's mag ik niet. >< MAAR ALS DIE STEMMEN WTF.
    Maar even serieus, ik had dus echt NIET gehoord dat Kojou en Nezumi dezelfde waren... D:


    Ik was nieuwschierig na het lezen van deze reactie, mijn reactie:

    ..... what.... wait...
    Oh, opeens is ze op school. Hmm, zwaardvechten. Dit doet me denken aan Starry Sky.
    Ze woont in een Shire, ik ben jaloers. Een stem.... Ik zou de stem ook zijn gevolgt... maar ik zou echt gaan hyper ventileren al zou mijn schuur oplichten...
    Huh... huuuuh.... Okay, enge dude. Goed opletten nu, Dirkje zei dat er leuke voice acteurs in voor komen.
    WAAROM DIE BLOEMEN OM HUN HOOFDEN! ZE KIJKEN ENORM CHAGGY dit doesn't maaaaaaaaaatchhhh!
    Okay, I am getting frustrated. PONY! omg! Ze rent weg voor een paard met vleugels!?!?!? Why?
    Oh! Ik zocht Yato op, en dat is deze? Hoe kan Dirkje dit herkennen, ik ben dom. Oh daar is Rode slonsbol weer, hij doet me denken aan een character van Devils and realist: Makai Ouji. Hehehe, eigenlijk allemaal doen ze dat... omg, dit is gewoon Makai Ouji, maar dan met een meisje.... *evil grin*
    Die stem weer, don't follow it. Oh. Wacht... goden? *drools* LOOOOOKIIIIIIII OMGOMGOMG! he is my favorite, Rode slonsbol.
    Oh, wacht, nee, (SEE SOLOMON UIT MAKAI OUJI!) Wacht... Apollo? ... *^* Okay, he is my favorite now.
    Kiss. KISS. GODDARN KISS! Ending song..... fuuuuuh, always always!
    Ze zingen vals.

    Deze anime doet me denken aan andere animes:
    -Hiiro no Kakera
    -Starry Sky
    -Makai Ouji
    -Uta no Prince-sama

    :,3


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.