• Poof! Nummer 15 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en ik zet je naam in dikke letters ;d!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Taka (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18 = MAL
    - Abunai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - Animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18
    - Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    - xPluviophile (Karin) - 19 - Animeplanet




    Rechts boven: Gokukoku no Brynhildr
    Links boven: Isshuukan Friends
    Rechts onder: Fukumenkei Noise
    Links onder: Tomodachi no Hanashi

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 21:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hiyori schreef:
    (...)

    Stella, raar genoeg. C,:
    Al vond ik Bloom ook leuk.
    Ik was ook enorm verslaaft, het was een hele lange tijd samen met Pokémon en Avatar mijn favoriete TV programma.
    (Totdat ik een laptop kreeg en nooit meer TV ging kijken)

    "WINGS, PAK ELKAAR MAAR BIJ DE HAND! BLABLABLA BLA BLA BLAAAH BLA VOOR WEER EEN AVONDTUUR! OH WINGS CLUB!
    HEY GA JE MEE, HOOOR JE BIJ ONS?!"

    Omg... *zet koptelefoon met anime muziek op* haaaaaal het uit mijn hooooo-ooofd!


    Ik was ook fan van Bloom. :3
    Ik heb dat transformatie liedje in m'n hoofd...
    IK VLIEG WEG IK VOEL ENERGIE BEWEGEN WIE HOUDT ME TEGEN LALALALA WORD EEN MET DE WIND EN REGEN LALALALA SUPERKRACHT VAN WINX *ofzoiets*
    Winx was echt mijn favoriet altijd. XD Samen met W.I.T.C.H. maar dat vind ik heel stiekem nog best wel awesome. ;o Ik wilde het nog eens af gaan kijken maar had halverwege geen zin meer. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik was ook fan van Bloom. :3
    Ik heb dat transformatie liedje in m'n hoofd...
    IK VLIEG WEG IK VOEL ENERGIE BEWEGEN WIE HOUDT ME TEGEN LALALALA WORD EEN MET DE WIND EN REGEN LALALALA SUPERKRACHT VAN WINX *ofzoiets*
    Winx was echt mijn favoriet altijd. XD Samen met W.I.T.C.H. maar dat vind ik heel stiekem nog best wel awesome. ;o Ik wilde het nog eens af gaan kijken maar had halverwege geen zin meer. ><


    W.I.T.C.H.!!! Ik las dat! (nooit gezien thou ;( )
    Omgggg.... Noooooo! Anime muziek begon net te werken!!!! *heeft "Chaos" van Haiyore op*
    oh darn....
    Ik hoorde trouwens dat de nieuwe winx tegen valt :/


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Hiyori schreef:
    (...)

    W.I.T.C.H.!!! Ik las dat! (nooit gezien thou ;( )
    Omgggg.... Noooooo! Anime muziek begon net te werken!!!! *heeft "Chaos" van Haiyore op*
    oh darn....
    Ik hoorde trouwens dat de nieuwe winx tegen valt :/


    Oh geen idee eigenlijk... Ik was er nog toen Layla (haar vond ik ook awesome trouwens :3) kwam en de pixies, maar vlak daarna haakte ik af. Ik ging net voor de grap even op Tumblr gifs zoeken, maar daar zitten dus allemaal personages tussen die ik helemaal niet ken. :'D Maar het lijkt me wel dat het op een gegeven moment teveel van het goede wordt... Ze moeten een keer stoppen. :/ Met Pokémon vind ik dat bijvoorbeeld ook...
    Ik las W.I.T.C.H. niet, keek het alleen ;o. Ik wist toen helemaal niet dat het een comic/strip iets was, daar kwam ik pas geleden pas achter! ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh geen idee eigenlijk... Ik was er nog toen Layla (haar vond ik ook awesome trouwens :3) kwam en de pixies, maar vlak daarna haakte ik af. Ik ging net voor de grap even op Tumblr gifs zoeken, maar daar zitten dus allemaal personages tussen die ik helemaal niet ken. :'D Maar het lijkt me wel dat het op een gegeven moment teveel van het goede wordt... Ze moeten een keer stoppen. :/ Met Pokémon vind ik dat bijvoorbeeld ook...
    Ik las W.I.T.C.H. niet, keek het alleen ;o. Ik wist toen helemaal niet dat het een comic/strip iets was, daar kwam ik pas geleden pas achter! ;o


    Ik hield het volgens mij 3 seizoenen vol, Winx. (naja, seizoenen, meer transformaties). Ik las ook de tijdschriften die erover in de winkel verschenen).
    Jup. Jup. Overal moet ooit een einde aan komen. Al hoewel... Pokémon.... Ik denk niet dat de wereld zonder kan.
    WITCH was zo leuk om te lezen #>v<# Ik heb ongeveer alle boekjes tot en met 95. Daarna waren ze er alleen in het engels en ik kan pas zins dit jaar goed Engels. (ik had een openbaring) Dus ik stopte toen :,3
    Ooit ga ik weer lezen *^*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Volgens mij hield ik het nog vol tot Roxy.. Maar dat komt doordat mijn zusjes het keken en dan zit ik op de bank.. en dan kijk ik zo beetje mee omdat, I dunno..
    Ok, waarom hebben we het hier nog over.. xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Volgens mij hield ik het nog vol tot Roxy.. Maar dat komt doordat mijn zusjes het keken en dan zit ik op de bank.. en dan kijk ik zo beetje mee omdat, I dunno..
    Ok, waarom hebben we het hier nog over.. xd.


    Heh, wie is Roxy?
    Qua transformaties was ik geloof ik aan het begin van de Enchantix dingen toen ik afhaakte... Maar ik weet niet meer welke bad guy daarbij zat. :/ Weet ook echt niet meer hoe ze allemaal heetten, alleen de Trix weet ik nog... En toen kwam er een andere, en daarna Valtor ofzo iets? Ugh, ik ga het wel opzoeken... *zoekt op*
    OH JA DARKAR JA DIE. Die was na de Trix volgens mij. En volgens mij kwam toen Valtor.
    Die drie heb ik gehad. c: Of ja, Valtor maar een klein stukje.
    Ik heb geen idee waarom we het er nog over hebben. :'D We gaan ook lekker off topic, aangezien Winx niet eens een anime is. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    *danst rond en zwaait met armen*

    I didn't even watch Winx Club. :'D
    Ik kan niet echt ergens over meepraten, sorry guys. c:


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Axiom schreef:
    *danst rond en zwaait met armen*

    I didn't even watch Winx Club. :'D
    Ik kan niet echt ergens over meepraten, sorry guys. c:


    Nooo je hebt iets gemist! ;O
    Of eigenlijk... valt dat wel mee... op zich. Als je het terugziet zie je dat Winx best wel crappy is. :'D Maar ik vond het vroeger zo geweldig. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Heh, wie is Roxy?
    Qua transformaties was ik geloof ik aan het begin van de Enchantix dingen toen ik afhaakte... Maar ik weet niet meer welke bad guy daarbij zat. :/ Weet ook echt niet meer hoe ze allemaal heetten, alleen de Trix weet ik nog... En toen kwam er een andere, en daarna Valtor ofzo iets? Ugh, ik ga het wel opzoeken... *zoekt op*
    OH JA DARKAR JA DIE. Die was na de Trix volgens mij. En volgens mij kwam toen Valtor.
    Die drie heb ik gehad. c: Of ja, Valtor maar een klein stukje.
    Ik heb geen idee waarom we het er nog over hebben. :'D We gaan ook lekker off topic, aangezien Winx niet eens een anime is. :'D

    Roxy is een paars harig iemand die magie shit heeft met dieren of zo. I dunno :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    En toch vind ik Shiki scary. (cat)
    Bweeeh die ogen. O_____o
    En Megumi doet me denken aan Yuno met haar ge-Yuuki.
    Wel awesome though. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Niet alleen haar ge-Yuuki deed ze me denken aan Yuno xd. Ook gewoon hoe ze eruit ziet deed ze me al ergen aan Yuno denken xd.
    Wist je trouwens dat ze dezelfde stem heeft als Asuna & Ibara?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Niet alleen haar ge-Yuuki deed ze me denken aan Yuno xd. Ook gewoon hoe ze eruit ziet deed ze me al ergen aan Yuno denken xd.
    Wist je trouwens dat ze dezelfde stem heeft als Asuna & Ibara?


    Wut, echt? ;O Nee, dat was me niet opgevallen... Ik wist niet eens dat Ibara en Asuna dezelfde waren. XD
    Ik herkende de stem van Tohru wel ergens van, maar niet van waar... Oh, ik zie het al, van Daichi (Devil Survivor) en Mizuki (Kamisama Hajimemashita). ^^
    En dat Yuuki dezelfde is als Miyuki van Red Data Girl en Yoshino van Zetsuen no Tempest had ik ook half gehoord, maar moest ik wel opzoeken. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    De rest weet ik dat niet meer ;d. Tijd geleden dat ik het zag :'D...
    Zo veel dingen als ik die nu terug kijk zeker dat ik de helft van de stemmen niet meer normaal kan horen doordat ik ze allemaal herken van andere...
    -Kijkt naar Labrador met zijn stem- Het helpt helemaal niet als ze een stem hebben van Phi-Brain en die er zo uit ziet


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Nooo je hebt iets gemist! ;O
    Of eigenlijk... valt dat wel mee... op zich. Als je het terugziet zie je dat Winx best wel crappy is. :'D Maar ik vond het vroeger zo geweldig. ><


    Hihi. Ik was echt zo'n jongensmeisje, dus ik haatte het.. :'D


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Ik kan weer anime op m'n laptop kijken! Heb een nieuwe. :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |