• Poof! Nummer 15 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en ik zet je naam in dikke letters ;d!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Taka (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18 = MAL
    - Abunai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - Animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18
    - Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    - xPluviophile (Karin) - 19 - Animeplanet




    Rechts boven: Gokukoku no Brynhildr
    Links boven: Isshuukan Friends
    Rechts onder: Fukumenkei Noise
    Links onder: Tomodachi no Hanashi

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 21:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yayde schreef:
    Ik kan weer anime op m'n laptop kijken! Heb een nieuwe. :Y)


    Dat was snel! ;o Was hij echt helemaal niet meer aan de praat te krijgen, dan?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh god, ik heb morgen een presentatie over K-pop (ja, daar heb ik onderzoek naar gedaan :'D) en ik heb nu al die liedjes in mijn hoofd. @.@ Help me er vanaf! ><
    Ok, ik weet dat dat weinig met otaku's te maken heeft, maar er zijn toch altijd wel veel K-pop fans te vinden onder otaku's. Ik niet tho...
    Iemand van jullie die wel K-pop luistert? ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zo ver ik weet luister ik geen K-pop ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Oh god, ik heb morgen een presentatie over K-pop (ja, daar heb ik onderzoek naar gedaan :'D) en ik heb nu al die liedjes in mijn hoofd. @.@ Help me er vanaf! ><
    Ok, ik weet dat dat weinig met otaku's te maken heeft, maar er zijn toch altijd wel veel K-pop fans te vinden onder otaku's. Ik niet tho...
    Iemand van jullie die wel K-pop luistert? ^^


    WOW. FANTASTIC BABY. :Y)
    Anyway, ik!!! Ik ben die-hard K-pop fan! Al luister ik alleen naar boybands en 2NE1 (ik heb het verder niet zo op die meidengroepen, te girly...). Bigbang komt deze zomer met een nieuw album en daar heb ik fucking 2,5 jaar op moeten wachten.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    WOW. FANTASTIC BABY. :Y)
    Anyway, ik!!! Ik ben die-hard K-pop fan! Al luister ik alleen naar boybands en 2NE1 (ik heb het verder niet zo op die meidengroepen, te girly...). Bigbang komt deze zomer met een nieuw album en daar heb ik fucking 2,5 jaar op moeten wachten.


    Hehe, awesome. :Y) We laten liedjes horen van A Pink en Bangtan Boys. :') Ik heb het er eigenlijk helemaal niet zo op, ik vind de muziek vaak iets te elektronisch en alles. En die meidengroepen zijn inderdaad nogal girly en zoetsappig. ><
    Maar ik was dus met m'n groepje naar een K-pop meeting geweest en daar kregen we dansworkshops en zo en dat faalde bij mij echt heel erg. :'D Maar het was wel grappig om te doen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hehe, awesome. :Y) We laten liedjes horen van A Pink en Bangtan Boys. :') Ik heb het er eigenlijk helemaal niet zo op, ik vind de muziek vaak iets te elektronisch en alles. En die meidengroepen zijn inderdaad nogal girly en zoetsappig. ><
    Maar ik was dus met m'n groepje naar een K-pop meeting geweest en daar kregen we dansworkshops en zo en dat faalde bij mij echt heel erg. :'D Maar het was wel grappig om te doen.


    Je moet B.A.P - One shot luisteren, die is echt nice. :Y)
    K-pop meeting? When? Where? ;o Ik wil ook naar zo'n meeting! D:J


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Je moet B.A.P - One shot luisteren, die is echt nice. :Y)
    K-pop meeting? When? Where? ;o Ik wil ook naar zo'n meeting! D:J


    Het was georganiseerd door zo'n facebook groep. c: Deze.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    IK ZIE YAMAKAWA AIJI (MANGAKA VAN ONDER ANDERE TOMODACHI NO HANASHI) BOVEN. (wie wil er met mij over yamakawa aiji praten?)


    wth.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Het was georganiseerd door zo'n facebook groep. c: Deze.


    Meh, Arnhem is veel te ver weg. ): Waarom woon ik nou weer in zo'n gat? Pft.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Wat plaatjes van de manga Stand Up! van Yamakawa Aiji:





    Stand Up! is een geweldige shoujo serie die niet zo standaard is als alle andere. c:


    wth.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Het was georganiseerd door zo'n facebook groep. c: Deze.


    Ik woon dichtbij Arnhem, maar ja ik ben weer niet zo geïnteresseerd in K-pop xd
    Dat is dus mijn probleem weer xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    De plaatjes zijn cute ;o. Zal straks eens kijken ;o. Zocht net een nieuwe namelijk. Had net Hibi Chouchou gelezen (nja niet uit dat kan niet want hij is nog bezig_)


    Oh en daarvoor heb ik Nineteen, twenty-one gelezen ;d.




    Edit;; Oh dat is grappig. Ik had die manga net nog voor me als optie om te lezen ;o.

    [ bericht aangepast op 8 april 2014 - 18:26 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wat mij altijd opvalt bij romantische anime/manga is dat ze zo'n probleem maken over leeftijd. Als de jongen/meisje ook maar twee jaar ouder is, wordt dat als een probleem gezien. Cultuurverschil I guess?


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    Wat mij altijd opvalt bij romantische anime/manga is dat ze zo'n probleem maken over leeftijd. Als de jongen/meisje ook maar twee jaar ouder is, wordt dat als een probleem gezien. Cultuurverschil I guess?

    Hmm niet altijd. Zo gek vaak zie ik het eigenlijk niet.. Wel dat ze even verbaasd zijn that's it ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Lilian oh, dat ziet er eigenlijk best heel awesome uit. Misschien dat ik er eens naar ga kijken. ^^
    @Marijke dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, want zoveel romantische manga/anime lees/kijk ik niet... Maar daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Misschien ook met dat hele senpai/kouhai gebeuren, daar zie je ook wel aan dat tussen leeftijden best een groot verschil zit in de omgang, zeg maar.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)