• Hallo,
    het valt me op dat er steeds meer RPG rollentopics worden geopend, maar dat men nauwelijks nog toekomt aan het eerste speeltopic of dat het na twee speeltopicen al dood loopt. Het kan ook aan mij liggen, maar ik merk dat dit hier echt ontzettend het geval is.
    Bij iedere RPG zijn er zo'n absurde eisen dat je minstens 200 woorden moet schrijven -wat onhaalbaar is in mijn ogen- en vervolgens zijn er nog een aantal van zo'n regels, zoals een maximum aan aantal personages, maar vervolgens reageert niemand meer naar een paar speeltopics.
    Ik snap niet waarom mensen nog speeltopics blijven openen en vervolgens loopt zo'n topic dood. Het wordt onderhand vervelend om steeds weer verschillende nieuwe RPG's te zien verschijnen en verdwijnen. En om jullie voor te zijn, ik heb een RPG gehad die zo'n driekwart jaar tot een heel jaar heeft gelopen, maar is gestopt door een ruzie tussen de spelers en nu heb ik ook alweer een lopende RPG.
    Mijn klacht is dus dat mensen maar nieuwe rollentopics openen en er vervolgens niets meer gebeurd. Wat is jullie mening hierover?

    Edit; heel veel mensen lopen nu te zeuren over het woordenaantal. Dit is slechts een voorbeeld!

    [ bericht aangepast op 7 april 2014 - 22:03 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Heb je er ook een oplossing voor? Vind je bijvoorbeeld dat er nieuwe regelgeving moet komen? Of juist niet?


    Life is hard and then we die

    Ik vind het best vervelend. Dan heb ik, denk ik,eindelijk een leuke RPG gevonden. Komt er nooit een topic of als hij wel komt dan stopt iedereen er al mee na twee pagina's of dan ontstaat er een groepje die alleen met elkaar speelt en niet met andere.


    "Ignite, my love. Ignite."

    PUKKELxDING schreef:
    Heb je er ook een oplossing voor? Vind je bijvoorbeeld dat er nieuwe regelgeving moet komen? Of juist niet?


    Ik weet niet in hoeverre er een oplossing is. Is het ethisch om iemand te straffen als een RPG niet werkt? Wil je iemand een limiet opleggen om RPG's te maken? Of moeten alle RPG ideeën langs een moderator, zoals wedstrijden. Sommige RPG's werken juist wel die op het eerste oog niet gaan werken en andersom.
    Misschien helpen algemene regels voor RPG's, zoals geen maxima en minima aanduiden?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De mensen die rollentopics openen zijn soms zelf de schuldige van een doodlopende RPG, maar vaak is dat helemaal niet hun bedoeling geweest. Soms is de inspiratie op en dat is erg jammer, andere keren stoppen jouw favoriete medespelers bijvoorbeeld met het RPG'en. Ik heb zelf nog maar één RPG meegemaakt (en zelf gestart) die het heeft gehaald tot het einde van de verhaallijn. Die RPG heeft ongeveer een half jaar geduurd, misschien iets langer.
    Het is inderdaad erg jammer dat sommige RPG's zo snel doodlopen, maar vaak is er niets aan te doen. Je kan van tevoren niet weten wie er snel af zullen haken. Wel is het sowieso een goed idee om goed na te denken over jouw RPG als je er zelf eentje wilt starten. Een niet goed uitgewerkte verhaallijn, die niet lekker loopt en die je eigenlijk al niet helemaal ziet zitten op het begin dat je de RPG start, zal sneller doodlopen.
    Dit is in ieder geval wat ik hier heb meegemaakt. :')


    :)

    Soms loopt een RPG nou eenmaal niet en dat hoeft niet aan de 'eigenaar' hiervan te liggen. Mensen schrijven zich bij veel te veel RPG's in, bijvoorbeeld.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    200 is al onhaalbaar? Ik schreef posts van 1000 woorden toen ik nog RPGde. Het ligt aan de mensen, niet aan het aantal woorden of het aantal personages. Als iemand 5 personages heeft en stopt is het pas een probleem.


    Your make-up is terrible

    220912 schreef:
    Ik vind het best vervelend. Dan heb ik, denk ik,eindelijk een leuke RPG gevonden. Komt er nooit een topic of als hij wel komt dan stopt iedereen er al mee na twee pagina's of dan ontstaat er een groepje die alleen met elkaar speelt en niet met andere.

    Assassin schreef:
    200 is al onhaalbaar? Ik schreef posts van 1000 woorden toen ik nog RPGde. Het ligt aan de mensen, niet aan het aantal woorden of het aantal personages. Als iemand 5 personages heeft en stopt is het pas een probleem.


    Het ligt aan de mensen maar ik denk niet dat iedereen even makkelijk aan die 200 of zelfs 1000 woorden komt.

    Montrose schreef:
    (...)

    Het ligt aan de mensen maar ik denk niet dat iedereen even makkelijk aan die 200 of zelfs 1000 woorden komt.


    Al helemaal niet íedere post opnieuw. Een keer kan ik dat wel halen. Soms haal ik zelfs wel 300. Maar iedere keer weer opnieuw? Nee, niet echt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Al helemaal niet íedere post opnieuw. Een keer kan ik dat wel halen. Soms haal ik zelfs wel 300. Maar iedere keer weer opnieuw? Nee, niet echt.


    Dat verschilt echt per persoon en is niet de reden waardoor mensen stoppen. Ik kan makkelijk elke post 400 woorden halen.


    Your make-up is terrible

    Patholoog schreef:
    (...)

    Al helemaal niet íedere post opnieuw. Een keer kan ik dat wel halen. Soms haal ik zelfs wel 300. Maar iedere keer weer opnieuw? Nee, niet echt.


    Dat ligt ook aan degene waarmee je schrijft. Ik kan me herinneren dat jij gemakkelijk aan 200 woorden kwam toen ik met jou RPG'de. c:
    Als je met iemand schrijft die maar twee regeltjes op papier zet, wordt het natuurlijk lastiger.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Montrose schreef:
    (...)

    Het ligt aan de mensen maar ik denk niet dat iedereen even makkelijk aan die 200 of zelfs 1000 woorden komt.


    Persoonlijk vind ik 200 woorden wel haalbaar.

    Maar het ligt inderdaad aan de mensen zelf, als je er geen tijd voor hebt. Tja... dan is hij sowieso al dood. Zelf had ik ooit een RPG die ik niet verder heb kunnen doen omdat er ineens veel was gebeurd in mijn privéleven.
    Maar wat kun je er aan doen? Ik bedoel door een mod laten goedkeuren kun je doen. Maar hoeveel RPG's worden er niet aangemaakt?


    Queer zijn is gewoon alles

    220912 schreef:
    Ik vind het best vervelend. Dan heb ik, denk ik,eindelijk een leuke RPG gevonden. Komt er nooit een topic of als hij wel komt dan stopt iedereen er al mee na twee pagina's of dan ontstaat er een groepje die alleen met elkaar speelt en niet met andere.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vind 200 woorden absoluut geen absurde eis en dat is ook absoluut niet een oorzaak dat een RPG doodloopt. Als iemand weet dat hij/zij niet het minimum woordenaantal haalt, dan schrijft hij/zij zich meestal niet in. Het ligt, denk ik, grotendeels aan de mensen die meedoen aan de RPG. Je hebt mensen die altijd snel stoppen, maar ook gewoon mensen die steeds als laatste overblijven. Als veel van die laatste meedoen aan je RPG, dan loopt de RPG wel lang, maar als je de "pech" hebt dat er mensen meedoen die snel stoppen, dan is het logisch dat de RPG snel doodloopt. De RPG-maker moet er natuurlijk ook wel voor zorgen dat de RPG blijft lopen.
    En sorry, maar geen minima om maxima aan mogen duiden vind ik rondweg belachelijk. Ik heb geen zin om moeite te doen om een lange post te schrijven en vervolgens maar een post van twee regels terug te krijgen omdat er geen minimum is. No way, dat slaat nergens op.
    Daarnaast zijn er ook gewoon RPG's die maar als minimum 2 regels hebben o.i.d. en die lopen ook regelmatig snel dood.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hmm... Het ligt er maar net aan wat voor soort RPG'er je bent, maar ik vind 200 woorden absoluut geen absurde eis zoals Natsukashii het zegt.


    26 - 02 - '16