• Hallo,
    het valt me op dat er steeds meer RPG rollentopics worden geopend, maar dat men nauwelijks nog toekomt aan het eerste speeltopic of dat het na twee speeltopicen al dood loopt. Het kan ook aan mij liggen, maar ik merk dat dit hier echt ontzettend het geval is.
    Bij iedere RPG zijn er zo'n absurde eisen dat je minstens 200 woorden moet schrijven -wat onhaalbaar is in mijn ogen- en vervolgens zijn er nog een aantal van zo'n regels, zoals een maximum aan aantal personages, maar vervolgens reageert niemand meer naar een paar speeltopics.
    Ik snap niet waarom mensen nog speeltopics blijven openen en vervolgens loopt zo'n topic dood. Het wordt onderhand vervelend om steeds weer verschillende nieuwe RPG's te zien verschijnen en verdwijnen. En om jullie voor te zijn, ik heb een RPG gehad die zo'n driekwart jaar tot een heel jaar heeft gelopen, maar is gestopt door een ruzie tussen de spelers en nu heb ik ook alweer een lopende RPG.
    Mijn klacht is dus dat mensen maar nieuwe rollentopics openen en er vervolgens niets meer gebeurd. Wat is jullie mening hierover?

    Edit; heel veel mensen lopen nu te zeuren over het woordenaantal. Dit is slechts een voorbeeld!

    [ bericht aangepast op 7 april 2014 - 22:03 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben het met je eens. 200 posts is dan wel niet onhaalbaar, maar persoonlijk vind ik het nogal veel. Eigenlijk vooral omdat je de andere personages niet mag spelen, en daardoor niet echt een gesprek kan voeren in je post.
    Is dat eigenlijk altijd zo geweest (een maximum aantal woorden)? Want volgens mij was dat niet zo toen ik begon met Rpg'en en toen bleven de meeste Rpg's ook iets langer in leven. c: Maar dat kan ook aan mij liggen. :]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Misschien nog eens om te benadrukken dat het aantal woorden volgens mij echt niet het probleem is. Ik kan makkelijk aan 500 woorden raken zonder dat er een gesprek hoeft plaats te vinden. Gewoon het omschrijven van de omgeving, wat je character ziet, hoort, ruikt, voelt en je hebt al een heleboel. Ik denk dat het meer ligt aan de privélevens van mensen en dat ze daardoor misschien gewoon geen tijd meer hebben om te posten. Zo heb je ook mensen die afhaken van zodra er iets gebeurd dat hen niet aanstaat of wanneer iemand een tijdje niet antwoord. Ik zeg niet dat dat meestal het geval is, maar soms gebeurd dat wel eens.


    -Hi, I'm Andy, also freaking out- Andy Gallagher

    Ik begrijp je punt. Inderdaad, de ene na de andere RPG wordt aangemaakt en vaak lopen ze dood. Toch denk ik niet dat dit ligt die aan regels die gemaakt worden. Als je een roleplayer bent en met een nieuwe begint (Of die nu door jou is gemaakt of niet), lijkt mij dat je de regels (of het nu een woordenaantal of een personenmaximum) is sowieso in acht moet nemen voor je begint, wat vaak gedaan wordt. Van jezelf weet je hoeveel je aankan in een Rpg. Wel zou het kunnen zijn, zoals gezegd, de mensen die eraan meedoen, de starter, etc. de reden kunnen zijn. Die reageren vaak niet, of gaan vaak weg, wat dan ook.
    Alleen, wat kan een oplossing bieden? Mensen verbieden rollentopics aan te maken, kan natuurlijk niet, maar wellicht wel een maximum per persoon. Bijvoorbeeld: Je mag maar twee Rpg's tegelijk begeleiden- Maar dan moet je wel iemand hebben die dat gaat controleren.
    Vaak weet je vooraf ook niet of je Rpg dood gaat lopen of niet. Dus ik begrijp het zelf wel, maar ik heb er niet echt een probleem mee en ik schrijf de limieten eigenlijk altijd wel gewoon vol. Een oplossing zoeken is moeilijk.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 20:12 ]


    Tijd voor koffie.

    PUKKELxDING schreef:
    Heb je er ook een oplossing voor? Vind je bijvoorbeeld dat er nieuwe regelgeving moet komen? Of juist niet?

    Ik herhaal het even. :Y)

    Dus hebben jullie zelf er een oplossing voor? Voorstellen zijn welkom.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik weet wel iets, elk account mag maar 2 topics in het RPG forum hebben. Je mag pas een nieuw topic maken als een topic gesloten is. Dus, als je 1 topic in het RPG subforum hebt, mag je er nog eentje aanmaken. Daarna moet je wachten totdat een van de twee vol zit. Dan pas mag je weer een nieuwe aanmaken. 2 is natuurlijk relatief en zou veranderd kunnen worden.

    En ja, dit is makkelijk in te bouwen. Zou mij nog geen 10 minuten kosten.

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 21:03 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    Ik weet wel iets, elk account mag maar 2 topics in het RPG forum hebben. Je mag pas een nieuw topic maken als een topic gesloten is. Dus, als je 1 topic in het RPG subforum hebt, mag je er nog eentje aanmaken. Daarna moet je wachten totdat een van de twee vol zit. Dan pas mag je weer een nieuwe aanmaken. 2 is natuurlijk relatief en zou veranderd kunnen worden.

    En ja, dit is makkelijk in te bouwen. Zou mij nog geen 10 minuten kosten.


    Ah ja, maar dan moet je wel even kijken met rollentopic, praattopic en speeltopic, maar ik vind het inderdaad wel een goed idee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ah ja, maar dan moet je wel even kijken met rollentopic, praattopic en speeltopic, maar ik vind het inderdaad wel een goed idee.


    Ik ook, vooral met die 1D fans die 4 topics tegelijk laten lopen.


    Your make-up is terrible

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ah ja, maar dan moet je wel even kijken met rollentopic, praattopic en speeltopic, maar ik vind het inderdaad wel een goed idee.
    Je zou kunnen zeggen dat je per subsectie er 2 mag. Dus 2 praattopics, 2 speeltopics, 2 rollentopics. Moeten die dingen natuurlijk wel apart staan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    (...)Je zou kunnen zeggen dat je per subsectie er 2 mag. Dus 2 praattopics, 2 speeltopics, 2 rollentopics. Moeten die dingen natuurlijk wel apart staan.


    Ik vind dit een goed idee. Aan de andere kant denk ik dat mensen dan gewoon een nieuw rollentopic door iemand anders laten openen. Maar ik denk dat jouw oplossing wel de beste is.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Happiny schreef:
    (...)

    Ik vind dit een goed idee. Aan de andere kant denk ik dat mensen dan gewoon een nieuw rollentopic door iemand anders laten openen. Maar ik denk dat jouw oplossing wel de beste is.
    Tja, daar kun je regels tegen maken :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    (...)Tja, daar kun je regels tegen maken :Y)


    Als je erachter kunt komen wie aan wie heeft gevraagd om het topic te openen, dan wel. c:
    Ik ga in ieder geval wel akkoord met jouw idee. Tot nu toe is dat het beste wat ik heb gehoord. Zelf zou ik ook niets anders weten, eigenlijk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Happiny schreef:
    (...)

    Als je erachter kunt komen wie aan wie heeft gevraagd om het topic te openen, dan wel. c:
    Ik ga in ieder geval wel akkoord met jouw idee. Tot nu toe is dat het beste wat ik heb gehoord. Zelf zou ik ook niets anders weten, eigenlijk.
    Ik ben wel slim hooooooor. Dat schijnt mensen nog wel eens te verbazen en ik snap echt niet waarom (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind het idee van hierboven erg slim. Nu heb je mensen die constand rollentopics aanmaken die eigenlijk altijd wel hetzelfde zijn en als je meer rpgs hebt lopen, laat je er sneller eentje doodbloeden. Zelf heb ik het al druk genoeg met een dus ik snap niet dat je er vier wilt, maar goed. En over het iemand-anders het topic aan laten maken, diegene kan zelf ook maar twee rollentopics aanmaken dus ik denk niet dat er veel misbruik van gemaakt wordt. Sowieso ben je dan niet de beheerder van het topic, maar die ander, waardoor je dus minder te zeggen hebt.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik ben het helemaal mee ens. Ik heb een jaarje geleden in rpgs gespreeld die gewoon een half jaar lang waren . Het is zonde dan schrijf je je in en na enkele weken is bet al over. Dit door dat mensen hooguit een keer reageren, inderdaad het worden aantal, je soms van die raaare verhalen heb en omdat denk ik ook een aantal mensen over je post gereageerd word. Daaron ben ik al in prive berixhten bezig. Maar het is zonde en ik merk dat ik het hierdoor minder leuk vind. Ook je ril moet zolang beschreven worden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dauth schreef:
    (...)Je zou kunnen zeggen dat je per subsectie er 2 mag. Dus 2 praattopics, 2 speeltopics, 2 rollentopics. Moeten die dingen natuurlijk wel apart staan.

    En als een topic vol komt? (:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''