• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 8:38 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hij ging op zijn rug liggen, met zijn armen en benen gespreid.
    'Als je er je leven voor over hebt, ga je gang maar dan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis sloot haar ogen toen ze zag dat Rodey dat ook had gedaan, waardoor ze zich meer bewust werd van Rodeys tong. Eigenlijk was het maar vreemd om iemand anders tong in haar mond te voelen en ze vroeg zich af hoe ze erachter gekomen waren dat het leuk was om te doen. Venomis moest bekennen dat ze het best wel vaker zou willen doen, want het gaf haar een warm gevoel van binnen.
    Na een tijdje beet ze zachtjes en speels in Rodeys onderlip, die ruwer was dan die van haar. Meer zoals ze gewend was, want ze wist dat deze menselijke lippen als een rund begonnen te bloeden bij de geringste aanraking.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cordelia schudde haar hoofd. 'Nee. Niet zo. Doe nou niet zo.' Ze sloeg de dekens van zich af en stond op. 'Ik wou dat ik een wolf was. Wat heb je nu aan mij? Ik kan je niet geven wat je wilt.' Ze voelde tranen in haar ogen prikken en sloot zich toen op in de badkamer. Het kon haar niet schelen dat ze voor even zelfmedelijden voelde. Ze voelde zich hier vreselijk door en het dreef een wig tussen haar en Kato.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Rodey keek naar haar toen ze dat deed, maar haar ogen waren gesloten en het was ook alleen verbazing die hem zijn ogen had doen openen. Het had best fijn gevoeld en hij trok haar nog wat dichter tegen zich aan.
    Uiteindelijk werd de kus verbroken, misschien omdat een van hem adem moest halen. Hij wist het niet. Zijn ogen gleden naar die van Venomjs en vroeg zich af wat ze vond. Hij wist echter niet hoe hij dat moest vragen en staarde daarom wat hulpeloos voor zich uit en ontdekte dat Emily verdwenen was.

    [ bericht aangepast op 14 april 2014 - 20:52 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kato bleef even liggen, maar toen Cordelia niet terug kwam en hij haar hoorde huilen.
    'Cordelia?' zei hij zacht en hij klopte op de deur. 'Lieverd? Kom je weer naar buiten?'
    Het was koud en straks werden de kinderen wakker.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia deed de deur open en staarde naar de grond. 'Wat heb je nu aan een vrouw die je niet alles kan geven wat je wilt? Ik kan je niet beminnen zoals jij dat wilt, en dat maakt me onzeker,' zei ze zacht. 'Straks - straks raak je nog op me uitgekeken, omdat jij o-ok je behoeftes hebt, en ik kan het je niet geven,' zei ze wanhopig. 'Je laat me het niet eens proberen.' Ze boog haar hoofd. 'Terwijl we het al die jaren zo fijn hadden 's nachts.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nou, hoe deed ik het voor de eerste keer?' vroeg Venomis plagerig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maar toen was het nog goed gegaan. Nu waren ze echter geconfronteerd met de gevolgen en hij wist dat het vele malen erger zou kunnen.
    'Ik wil je geen pijn doen.'
    Hij luisterde even of hij de kinderen hoorde, maar toen dat niet zo was, leidde hij haar weer terug naar hun slaapkamer.

    ~ ~

    Rodey wist niet wat hij moest zeggen. Het leek hem nogal vreemd om haar nu een cijfer te geven. Zoveel anderen had hij niet gezoend en alle keren was het anders geweest.
    'Het was fijn,' gaf hij toe en hij hoopte maar dat zij er ook zo over dacht.
    Zijn ogen gleden weer door de menigte, maar Emily was nergens te bekennen.

    [ bericht aangepast op 14 april 2014 - 21:43 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat doe je niet.' Cordelia ging weer onder de dekens liggen en zei een tijd lang niets. 'Vergeet maar gewoon wat ik gezegd heb,' mompelde ze. Kato hield er toch niet van om erover te praten.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Een duister glimlachje speelde om haar lippen. ‘Denk je dat ik het in me heb om iemand te verleiden?’ fluisterde ze. Ze knipperde even met haar wimpers en schoot toen in de lach. ‘Ik ben vast een ramp, maar ik zal zien wat ik ervan bak.’ Ze gaf Rodey nog een kus en verdween toen tussen de dansende menigte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rodey keek haar verbaasd na en wist niet wat hij daarvan moest denken. Ze zag dit dus eigenlijk gewoon als oefening en voelde niet hetzelfde... Hij zuchtte en haalde nog maar wat te drinken, om deze gebeurtenis maar weer te vergeten.
    Hij ging daarna opzoek naar Emily en constateerde dat ze was weggegaan, waardoor hij besloot om het feest ook maar te verlaten, omdat hij niet dacht dat hij het nog kon uithouden met Venomis en eigenlijk was hij ook een beetje bang dat Emily hen gezien had.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily was naar een parkbankje gelopen en was daar gaan zitten. Ze staarde als een zombie voor zich uit, haar gedachten stonden op nul. Haar gevoelens daarentegen gingen als een razend tempo door haar heen: teleurstelling, verdriet, schuld. Ze wist niet dat ze zoveel tegelijk kon voelen. Ze wist helemaal niets meer. Het enige wat ze wist, was dat ze niet terug naar het hotel kon gaan, niet in deze toestand.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rodey had haar al gauw gevonden en naderde stilletjes. Ze was overstuur, heel erg overstuur en voor hij het wist zat hij naast haar, met zijn glas in zijn hand en legde hij een hand op haar hoofd om haar aandacht te trekken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nee,' zei hij en hij trok haar weer tegen zich aan. 'Ik vind het ook wel fijn met jou, maar je weet dat, mocht het misgaan, ik je zo verschrikkelijk kan verwonden en dat vergeef ik mezelf nooit.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia verborg haar gezicht wanhopig tegen zijn borst. 'Daar moet je niet aan denken Kato. We kunnen het toch niet voor altijd volhouden? Elkaar nooit meer liefhebben?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?