• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 8:38 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik voel me goed nu jij er bent,' zei Cordelia. De duizeling was gelukkig een beetje weggetrokken. Ze staarde in Kato's ogen en gaf hem een kus.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Haar lippen smaakten zoet en hij proefde de alcohol, hoewel hij niet wist of dat van hemzelf was of van Cordelia. Het maakte ook niet uit. Hij kon zich opeens niet meer herinneren waarom hij haar al die tijd zo op afstand had gehouden. Het was ook moeilijk om dat te blijven doen en voor hij het wist had ze haar armen al stevig om hem heen geslagen en lag hij zo fijn in haar omhelzing, dat hij al zijn pogingen om haar toenaderingen te weigeren, liet varen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik zal haar niet loslaten en zij zal mij niet loslaten,' hield Wyatt vol.
    Hij keek een andere kant uit en probeerde te bedenken of hij nog wat zou gaan drinken of niet.
    'Ze probeert me alleen maar jaloers te maken.' En helaas werkte het ook nog.

    ~ ~

    Rodeys mondhoeken krulden even omhoog.
    'Ik zal het je laten zien,' zei hij, blij dat ze hem niet afwees. Het was wel een anticlimax geweest dat ze niet terug zoende, maar hij had dat moeten weten. Ze had nog nooit met iemand gezoend.
    Hij trok haar een beetje dichter tegen zich aan en kuste haar opnieuw. Zijn lippen weken zachtjes uiteen en hij voelde dat Venomis zijn beweging volgde. Hij probeerde met al zijn zintuigen dit moment in zich op te nemen en was zich bewust van haar haren die over zijn onderarm kriebelden en van haar geur die hij nog nooit van zo dichtbij had geroken.
    Zijn tong gleed voorzichtig langs die van haar, want hij wist dat de zijne nog best scherp kon zijn en Venomis was net zo kwetsbaar als een mens, dus hij moest oppassen en dat was vreemd. Het was vreemd dat hij degene was die op haar moest passen en moest proberen haar geen pijn te doen, terwijl hij wist hoeveel kracht ze bezat.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily wilde reageren, maar werd in beslag genomen door Rodey en Venomis. Haar hart stokte en het kostte haar moeite normaal adem te halen. Het voelde alsof Rodey haar keihard in haar gezicht sloeg - maar dan vele malen erger. Ze wilde er niet langer naar kijken, maar haar blik werd als een magneet naar het zoenende stel getrokken.
    Haar hele wereld leek in te storten bij het zien van die kus, een kus die ze nooit had verwacht, waar ze zich in geen enkel opzicht had voorbereid. Ze had het wel kunnen weten. Rodey was zo goed bevriend geweest met Ariana en toen Emily haar had ontmoet, hadden ze zelfs elkaars hand vastgehouden. Waarom had Emily het niet geweten? Dat moest ook de reden zijn waarom er zo'n spanning was tussen Rodey en Emily; hij moest zich ongemakkelijk voelen bij zijn ex, waarmee hij - het stond weer haarfijn op haar netvlies - enkele maanden geleden nog mee had gekust.
    Het mocht haar niet zoveel doen. Het klopte niet dat ze zich in die twee seconden zo verschrikkelijk was gaan voelen. Ze was getrouwd, ze had twee kinderen en het was haar helemaal niet toegestaan om jaloers te zijn op een vrouw die met iemand ging die niet haar man was. Ze bracht haar glas naar haar mond en slokte het in een razend tempo naar binnen, waarbij ze zich op haar veel te onrustige ademhaling concentreerde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wyatt keek toe hoe ze haar glas in één teug leegdronk en keek toen om zich heen waar ze dat idee vandaan had gehaald.
    'Je bent ook wel lekker hypocriet, hè?' zei hij deels verwijtend en deels geamuseerd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily draaide haar blik naar hem toe. 'Wat?' Ze was vergeten dat Wyatt naast haar stond en wilde hem het liefste slaan toen ze zijn blik zag. 'Waar heb je het over?' probeerde ze de schijn op te houden, al mislukte dat behoorlijk doordat haar stem oversloeg.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wyatt trok een wenkbrauw op.
    'Als jij je wilt bezatten, mag je dat zelf weten, maar dan doe ik met je mee!'
    Hij was behoorlijk klaar met deze avond en alles wat hij gehoord en gezien had en schonk voor hen beide nog wat te drinken in.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily dacht niet meer helder na en nam het glas van hem zonder aarzeling aan. Het was de zoveelste keer dat ze te veel zou drinken, maar het was de enige manier waarop ze zich misschien wat beter zou gaan voelen.

    [Kan ze zo weglopen?]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wyatt nam een slok en keek haar een tijdje aan. Hij zag dat ze zich niet goed voelde, maar wie was hij om te zeggen dat ze niet teveel moest drinken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Mm, waarom ben je toch zo sexy.' Cordelia begon hem overal kleine kusjes te geven en keek uitdagend in zijn ogen. Ze wist dat er talloze andere manieren waren om elkaar te beminnen en ze was vastbesloten dat met Kato te doen. Diep van binnen wilde hij dat ook, anders had hij toch wel weggeduwd?
    'Laat me je liefhebben, Kato,' zei ze zachtjes. Ze glimlachte en drukte een kus op zijn hand.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Toen ze het tweede glas achterover had geslagen en zich nog steeds niet beter voelde, drukte ze het bij Wyatt in de hand. 'Ik ga weg,' mompelde ze. Ze draaide zich om en voelde zich een klein beetje wankelen toen ze van het feest weg liep. Niet richting het hotel, want Baiel zou zich afvragen waarom ze zo overstuur was en dat wilde ze nog niet eens aan zichzelf toegeven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kato keek haar in de ogen. Haar hand lag op zijn borst en hij voelde haar nagels op zijn huid drukken.
    'Het spijt me, lieverd...' Hij was moe en had gedronken. Natuurlijk wilde hij niets liever, maar hij wist dat ze een veel te groot risico namen als het nu zouden doen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia keek hem teleurgesteld aan. 'Maar ik dacht - dat jij ook wilde.' Ze voelde zich ineens voor schut staan en liet Kato los.
    'We hoeven toch niet met elkaar te slapen? Er zijn zoveel andere manieren.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'En dan?' wilde Kato weten. 'Het risico is gewoon nog steeds te groot.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Je wilt het niet eens proberen..' Ze staarde naar het plafond. 'Ons seksleven is gewoon ten einde. Jij en ik weten allebei dat we dat toch niet volhouden. Ik niet in ieder geval.' Ze draaide zich weer naar Kato toe. 'Ik ben zo dol op je,' zei ze wanhopig. 'Ik wil me niet steeds in hoeven houden.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?