• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 8:38 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik weet het niet -' zei ze weifelachtig. Natuurlijk wist ze het wel, maar ze wilde niet tegen Rodey zeggen wat de werkelijke reden was. Het was heel oneerlijk van haar om hem te vertellen hoe ze zich voelde, want hij verdiende juist het geluk van een geliefde en voor Ariana gold precies hetzelfde. Ze zou egoïstisch zijn als ze hem zou vertellen hoe ze zich er werkelijk bij voelde en het was ook oneerlijk tegenover Baiel, met wie ze getrouwd was!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rodey leunde achterover en dronk zijn glas leeg. Hij staarde een tijdje naar de boomtoppen en vroeg zichzelf af hoe dit ooit zo gegroeid was.
    'Vind je het soms niet leuk dat ik met Ariana gezoend heb?'
    Hij kon eigenlijk niet bedenken waarom ze dan was weggegaan, al had hij verwacht dat ze dan wel naar Baiel zou gaan. Niet dat hij veel aandacht aan haar had besteed deze avond, maar Emily had zelf ook geen moeite gedaan om bij hem te zijn... Misschien dat Venomis gelijk had.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily slikte even, maar kon niet tegen hem liegen. 'Niet echt,' mompelde ze. 'Maar - maar dat zegt helemaal niks!' Ze schudde te snel haar hoofd, waardoor die begon te bonken. Daarom legde ze haar hoofd in haar nek en sloot ze even haar ogen. 'Ik weet ook niet waarom. Ik weet het niet. Het spijt me. Het is heel leuk voor je.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rodey keek haar vragend aan.
    'Je vind het leuk voor me?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nee, ik wil het leuk voor je vinden. En voor Ariana.' Ze slikte. 'Jullie verdienen elkaar en passen heel goed bij elkaar.' Oh, wat deed het pijn om dit te zeggen. Ze kon het niet opbrengen om hem aan te kijken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hij kuste haar haren, maar zei nog steeds niets.
    Het was fijn geweest en hij besefte dat hij het gemist had, maar Kato was vooral opgelucht omdat er niets gebeurd was. Hij had het goed uitgehouden, hoewel zijn lichaam nu wel dwong om te veranderen.
    Hij kneep daarom even zachtjes in Cordelia's hand en veranderde toen. Stiekem was hij wel blij, omdat hij nu niets meer hoefde te zeggen, want hij wist dat hij toch niet de juiste woorden kon vinden om al zijn plotselinge gevoelens uit te kunnen spreken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia vroeg zich af waarom hij niet antwoordde en schoof een stuk achteruit, omdat hij veel ruimte in beslag nam als wolf. Had hij er soms spijt van, achteraf? Zei hij daarom niets?
    'Slaap lekker,' murmelde ze. Ze wilde de sfeer nier weer verpesten door haar plotselinge onzekerheid en daarom legde ze ook liefdevol haar hand op zijn poot.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Er viel een stilte. Rodey zette zijn lege glas onder de bank. Het was geen gemakkelijk gesprek en hij kreeg niet het idee dat Emily erg vrolijk was onder het nieuws.
    'Misschien kun je beter naar huis gaan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ze beet op haar lip. 'Ja, waarschijnlijk wel.' Ze slaakte een zucht, maar kreeg het niet voor elkaar om op te staan. Ze voelde zich misselijk en wilde even graag dat Rodey wegging als dat hij bleef.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kato legde zijn kop op haar buik en voelde het rijzen en dalen bij haar ademhaling. Dat maakte hem weer rustig. Zijn gedachten, die plots zo dicht bij huis waren geweest, keerden terug naar het heden. Het was soms pijnlijk om eraan te denken en af en toe werd het hem teveel.
    Hij likte Cordelia's hand en maakte een zacht geluid dat ook 'slaap lekker' betekende.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Rodey wist niet wat hij moest doen. Hij raakte even haar haren aan, omdat ze niet echt aanstalten maakte.
    'Emily...'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Sorry,' mompelde ze. 'Sorry, ik kan zo niet naar huis. Baiel gaat vragen wat er is en kan nu niet tegen hem liegen. Maar ik kan toch moeilijk zeggen dat ik me meer aangetrokken voel tot iemand anders? Hij is de vader van mijn kinderen en mijn man en ik mag blij zijn dat hij nog leeft!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Maar wat wil je dan doen?' vroeg hij zacht. Hij had een sterk vermoeden oo wie ze viel. 'Wil je hem dan voor eeuwig ontwijken?'
    Hij wreef met zijn hand over haar rug om har - en zichzelf - wat te kalmeren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik weet het niet. Ik weet het niet!' Ze voelde de lang uitgestelde tranen in haar ogen opwellen en veegde ze direct met haar handpalm af. 'Ik weet het niet, Rodey... Ik ben een egoïstische trut.' Ze keek Rodey vastbesloten aan. 'Ik ben de laatste tijd alleen nog maar met mezelf en mijn eigenbelang nodig. Ik ben geen moeder.' Ze slikte. 'Ik verdien Baiel helemaal niet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Dat ben je wel natuurlijk ben je dat...' fluistrde hij, maar meer kon hij er niet over zeggen. Dat kreeg hij niet over zijn lippen en hij kon alleen nog naar haar betraande ogen staren. Kon hij maar helpen...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes